Gå till innehåll

Moneybookers mastercard


TurboFile2

Recommended Posts

  • Svars 64
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Visst blir det TRIPPLA växlingsavgifter för mig?

 

USD från sajten till SEK på mb, SEK på mb till USD på mitt mbmastercard, USD på mastercardet till SEK jag betalar i butiken.

 

Eller har jag fel?

 

1. Uttag från sajten till SEK på MB

2.Betala med mastercard i USD

 

Du behöver inte föra över pengar från MB till moneybookers kontot, dom är redan kopplade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Uttag från sajten till SEK på MB

2.Betala med mastercard i USD

 

Du behöver inte föra över pengar från MB till moneybookers kontot, dom är redan kopplade.

 

Men om man har kontot i USD, och använder MB mastercard i USA så blir det inga växlingsavgifter riiight?

 

Och jag som har kontot i USD får bara 1 växlingskurs, och det är när jag cashar MB -> bank konto, aaaaaaaaight?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om man har kontot i USD, och använder MB mastercard i USA så blir det inga växlingsavgifter riiight?

 

Och jag som har kontot i USD får bara 1 växlingskurs, och det är när jag cashar MB -> bank konto, aaaaaaaaight?

 

Precis, brukar handla mycket från Amazon och då blir det inga växlingsavgifter. Använde även kortet en hel del i USA, inga avgifter, dock så funkade inte kortet överallt.

 

Har även på sistone stött på problem när jag ska handla från några Europeiska sidor, varken Neteller eller Moneybookers korten har något som heter "3D-Secure". Då funkar inte korten om sidan kräver det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Nu är jag lite förvirrad. ska precis till att ansöka om Moneybookers-kortet och man får välja vilken valuta man vill ha på kortet (den valutan kan vara annan än på kontot). Så nu till min fråga:

 

Alternativ 1: Jag har moneybookers kontot i US dollar. Om jag väljer att ha mastercard-kortet i euro. Måste jag då betala 1.99% i växlingsavgift varje gång jag tar ut euro i bankomat? Vilka övriga avgifter får jag betala? Har moneybookers även uttagsavgift på det och vad tar själva "bankomaten" i uttagsavgift

 

Alternativ 2: Om både Mastercard och konto är i US dollar Vad blir avgifterna då? Måste jag forfarande betala moneybookers 1.99% i växlingsavgift? Vilken växlingsavgift har "bankomatera" i det här fallet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag lite förvirrad. ska precis till att ansöka om Moneybookers-kortet och man får välja vilken valuta man vill ha på kortet (den valutan kan vara annan än på kontot). Så nu till min fråga:

 

Alternativ 1: Jag har moneybookers kontot i US dollar. Om jag väljer att ha mastercard-kortet i euro. Måste jag då betala 1.99% i växlingsavgift varje gång jag tar ut euro i bankomat? Vilka övriga avgifter får jag betala? Har moneybookers även uttagsavgift på det och vad tar själva "bankomaten" i uttagsavgift

 

Alternativ 2: Om både Mastercard och konto är i US dollar Vad blir avgifterna då? Måste jag forfarande betala moneybookers 1.99% i växlingsavgift? Vilken växlingsavgift har "bankomatera" i det här fallet?

Bump på denna, har samma fråga. Har MB-kontot i dollar men MB-mastercardet i euro, av anledningen att slippa växlingsavgifter när jag köper eller tar ut från euro-länder. Behöver man betala växlingsavgift för detta iaf?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har skrivet och frågat MB support och om jag förstod dom rätt så är man tvungen att alltid betala 1.99% om man har kort och konto i olika valutor. Jag kan därför inte se någon anledning till varför man ska ha kort och konto i olika valutor. Gör någon annan det? I så fall, vid vilka tillfällen kan det vara bra att ha kort och konto i olika valutor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Hur ser det ut praktiskt skattemässigt med det här kortet? Nu spelar jag visserligen på en skattefri EU-sajt, men om man inte gör det verkar ett sånt här kort ju vara ett idiotsäkert sätt att dölja transaktioner - eller tänker jag fel?

 

Har diskuterats förut, Skatteverket kan få fram uppgifter om du använder kortet i Sverige. Använder du det utomlands så är det omöjligt att se dina köp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nätköp är alltså omöjliga att se?

 

Jag är ingen expert, men jag gissar att nätköp inom Sverige går att kolla upp men inte utomlands.

 

 

Ringde moneybookers igår och frågade om fans möjlighet att höja gränsen på ATM uttag. Det gick inte, dock så sa dom att dom förhandlade om att höja den här gränsen och att dom skulle ha ett besked under 3:e kvartalet.

 

För just nu försvinner det alldeles för mkt pengar....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har diskuterats förut, Skatteverket kan få fram uppgifter om du använder kortet i Sverige. Använder du det utomlands så är det omöjligt att se dina köp.

Är du säker på det? Såvitt jag "hört" kan de bara se det om de faktiskt hör av sig till Moneybookers, i vilket fall Moneybookers skulle lämna ut hela din historik till Skatteverket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du säker på det? Såvitt jag "hört" kan de bara se det om de faktiskt hör av sig till Moneybookers, i vilket fall Moneybookers skulle lämna ut hela din historik till Skatteverket.

 

Enligt skatteverket själva så har de aldrig har de aldrig haft nåt sammarbete med neteller/moneybookers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

..Jag måste bara berätta om min erfarenhet av Moneybookers, som till en början var rätt positiv utan massa tjafs, snabba transaktioner etc.

Kunde iofs i början tappa bort mig i alla steg och extra inloggningar som behövdes när man skulle sätta in pengar på en sida, som var lite krångligt innan man hade vant sig, men överlag rätt nöjd med mindre kostnader än neteller osv.

 

Jag slutade iallafall använda både neteller och moneybookers och körde uteslutande direkt till och från Visakortet, och har gjort det de två senaste åren, även om jag hade kvar mina konton.

Sen i höstas så fick jag plötsligt ett mejl från moneybookers att jag nu kunde återställa/ändra mitt lösenord, dvs någon hade tryckt forgot password till mitt konto.

 

Jag lyckas snabbt byta lösenord på både tillhörande mejlkonto och moneybookerskontot och skickade ett mejl direkt till login @ moneybookers.com, som man ska skicka till om man misstänker något fuffens. Inget händer men inga pengar hade heller hunnits förloras, så jag struntar i det hela och glömmer bort det.

 

Tre veckor senare (!) dimper det ner ett mejl från dom att dom ska kolla upp om något skumt har hänt med mitt konto och att det var bra att jag mejlade..

 

Öhh, ni ska alltså ha hand om alla mina pokertransaktioner med tusentals euro och svarar på mitt mejl om misstänkt hack-försök efter tre mudderscratchin weeks??!!!1

 

Jag mejlade något liknande till dom och bad dom att stänga ner mitt konto permanent och la till ngt omoget att jag enbart kommer köra neteller i framtiden. Halvt onödigt eftersom jag inte planerade att använda dom ändå, men hur oseriöst får det vara liksom? Kanske det hjälper någon annan iaf.

 

Sorry för OT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...