Gå till innehåll

Värsta handen.


Drekari

Recommended Posts

Börjar man lägga A7 mot reraisar så lär man bli väldigt förutsägbar och lättexploaterad.

Mot såna spelare trebettar jag 87s, JT, KQ, låga pocket par etc hela dagarna långa:)

 

Nu snackar vi NL5 där IQ nivån inte är högre än dom anställda på Samhall :lol:

 

Stiletten det är meningen när man får råd att ta till sig dom och speciellt när dom som ger dom är bättre spelare än en själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 63
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Om fi inte höjer ovanligt mycket före floppen (som i det här fallet) så är en syn inte annat än standard. När så floppen blir 99A och han troligtvis sitter med QQ-KK så kan jag inte heller förstå varför mitt spel skulle vara idioti?

 

Hur mkt händer har du mot Fi och vad spelar han för stats, du hävdar att han "höjer ovanligt mycket före floppen".

Har du ens ett tracker-program; HM, PT etc?

Du vet att du ska upp i bra många händer innan du kan exploatera din motståndares spel mha ett program.

 

Syna med A7 där är inte bra mot ett 3bet, det måste ju gått fram nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu snackar vi NL5 där IQ nivån inte är högre än dom anställda på Samhall :lol:

 

Stiletten det är meningen när man får råd att ta till sig dom och speciellt när dom som ger dom är bättre spelare än en själv.

Jag har ingen respekt för hånfulla typer som dig, bara för dem som kan uttrycka sig sakligt och argumenterande. Visst är det ett grundfel att syna en rejäl prehöjning med A7 men i det här fallet rörde det sig inte om så mycket. Det är ju för övrigt inte bara höjningen i sig man bör ta hänsyn till utan även till spelarens höjningsfrekvens. Att han återhöjde kan dessutom mycket väl ha berott på att han misstänkte en blindstöld.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mkt händer har du mot Fi och vad spelar han för stats, du hävdar att han "höjer ovanligt mycket före floppen".

Har du ens ett tracker-program; HM, PT etc?

Du vet att du ska upp i bra många händer innan du kan exploatera din motståndares spel mha ett program.

 

Syna med A7 där är inte bra mot ett 3bet, det måste ju gått fram nu.

Jag hade inte mött honom tidigare men studerade hans spel under ca 2 timmar. Han var den vid bordet som prehöjde oftast. En viktig fråga i sammanhanget är varför det är fel att försöka trappa QQ-KK med en A-hand med tanke på hur ofta floppen ger ett ess? Vore tacksam för vettiga svar utan spydigheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade inte mött honom tidigare men studerade hans spel under ca 2 timmar. Han var den vid bordet som prehöjde oftast. En viktig fråga i sammanhanget är varför det är fel att försöka trappa QQ-KK med en A-hand med tanke på hur ofta floppen ger ett ess? Vore tacksam för vettiga svar utan spydigheter.

 

Orka, sessionen timar ut i skrivandet*adfjklasdjfkaskjdlaksdf*. Orkar fan inte skriva om allt men här är ungefär vad jag skulle posta:

 

Du har scannat av honom i två timmar och säger att han höjer mkt pre och är aktiv på bordet och just nu så fick du soul-readar på honom i just denna handen och sätter honom på QQ-KK när han 3betar:shock: Nä men alltså det funkar inte så, du drog en wild-cowboy guess och hade rätt när handen gick till showdown denna gången och du såg QQ där och whinar nu om utdragningen.

 

Hans 3bet range har inte bara dem två händerna utan även ett par till som A7o blir r*vkn**l*d av. Du trappar inte med A7, alla Fi's händer han 3betar slår din hand.

 

pallar inte få in pokerstove siffrorna som jag tagit fram pga. att sidans timebank drog ut mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade inte mött honom tidigare men studerade hans spel under ca 2 timmar. Han var den vid bordet som prehöjde oftast. En viktig fråga i sammanhanget är varför det är fel att försöka trappa QQ-KK med en A-hand med tanke på hur ofta floppen ger ett ess? Vore tacksam för vettiga svar utan spydigheter.

 

 

  1. Du är 70-30 i underläge från start, alltså du förlorar handen 7 gånger av 10....
  2. AV de 3 gånger du vinner slutar folk stoppa in pengar pga att det kommer ett A på flop....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak är preflop men anser ni även att jag borde ha lagt mig på floppen trots att jag har ett ess och det ligger 99A? Sannolikheten för att jag leder är ju större än att han har AA och även mot AK blir det ju splitpot så länge han inte fixar tvåpar. Det är därför jag ifrågasätter erat resonemang. Största sannolikheten är enligt min mening att han råkar ha en 9:a bland sina 4 kort och därför bombar på. Av det skälet anser jag själv att jag borde ha lagt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak är preflop men anser ni även att jag borde ha lagt mig på floppen trots att jag har ett ess och det ligger 99A? Sannolikheten för att jag leder är ju större än att han har AA och även mot AK blir det ju splitpot så länge han inte fixar tvåpar. Det är därför jag ifrågasätter erat resonemang. Största sannolikheten är enligt min mening att han råkar ha en 9:a bland sina 4 kort och därför bombar på. Av det skälet anser jag själv att jag borde ha lagt mig.

Klassisk softish. Jag minns så väl när du floppade tvåpar och färgdrag. :ola: Skönt å se att du inte har tappat intresse för pokern. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen respekt för hånfulla typer som dig, bara för dem som kan uttrycka sig sakligt och argumenterande. Visst är det ett grundfel att syna en rejäl prehöjning med A7 men i det här fallet rörde det sig inte om så mycket. Det är ju för övrigt inte bara höjningen i sig man bör ta hänsyn till utan även till spelarens höjningsfrekvens. Att han återhöjde kan dessutom mycket väl ha berott på att han misstänkte en blindstöld.

 

Ärligt så skiter jag om du inte har nån respekt för mig.

Men att du är respektlös mot dom som är klart bättre än dig på poker och som bemödar sig att ge dig goda råd men ignorerar det visar vilken sort du är.

 

Bara det att du tror att A7 mot AK på A99 är split pott är för komiskt :lol:

 

Fatta att på den nivån du spelar så skiter majoriteten i vilken image du eller nån annan har vid bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak är preflop men anser ni även att jag borde ha lagt mig på floppen trots att jag har ett ess och det ligger 99A? Sannolikheten för att jag leder är ju större än att han har AA och även mot AK blir det ju splitpot så länge han inte fixar tvåpar. Det är därför jag ifrågasätter erat resonemang. Största sannolikheten är enligt min mening att han råkar ha en 9:a bland sina 4 kort och därför bombar på. Av det skälet anser jag själv att jag borde ha lagt mig.

 

Fold pre när Fi 3betar och att syna in sig med A7o är inte bra i 3betad pot. Du hade gjort bäst i att instavika dirr pre.

 

Kliver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...