Gå till innehåll

Motivationen sviker?


thanksalot

Recommended Posts

Är det någon annan som varit i min situation?!

 

Har spelat ganska mycket tidigare och tyckte pokern var rolig nästan jämnt. Sedan kom andra saker emellan så spelandet blev lidande. Nu känner jag att det skulle vara kul att börja igen men hittar verkligen inte motivationen till att sitta 2-3 timmar per kväll.

 

Någon som har varit i samma situation att fingrarna vill lira men huvudet pallar inte? Kanske några tips på hur man får motivationen tillbaka.

 

Ska tilläggas att pokern för mig är inte ett yrke utan gör jag +300-400€ i månaden är jag glad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om detta är direkt motivations höjande. Men om man har problem med att man blir uttråkad och inte pallar med att vänta in bra lägen, händer osv osv.

Men iaf ngt som funkar för mig är att gå och köra en eller två live sessioner. Där man verkligen måste vara tålmodig då det spelas sjukt få händer i timmen, jämfört med nätet.

 

Annars, prova på olika former, HU, PLO, FL, FLHU, SNG, MTT:s mm mm. Finns så mkt, för mig personligen varierar intresset mkt mellan olika speltyper och former. Spela det som känns roligast för tillfället och pengarna kommer som en trevlig bonus. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har verkligen haft dålig motivation, och nu har även glädjen försvunnit. svängningarna känns annorlunda, istället för att se det som min rulle ser jag "mina pengar" försvinna, så har helt tappat gamblingkonceptet... vet inte alls vad man gör...

ska tilläggas att jag spelat på låg nivå och känner att

a, pengarna i förhållande till tid/hur jag mår när det går dåligt inte är värt det, inte just nu

b, moståndet har blivit bättre/jag sämre pga motivation och att jag inte spelat regelbundet

så jag lägger pokern på hyllan för ett tag. funderade under/efter sista passet varför jag ens spelade, och komo fram till att det inte var kul och att för att det skulle ännas kul så måste jag vinna pengar, pengar som är värda att lägga ner mödan för. och då kommer det att komma mer svängningar, svängningar inte min rulle eller jag mår bra av.

men allt är personligt. tror att det är beslut som jag mår bra av just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok här kommer lite tips till er som har problem med motivationen.

 

  • Titta på pokerfilmer (Cardrunners/stoxpoker/deucescracked osv)
  • Köp något fint & dyrt för dina pokerpengar så att du känner att det är värt att fortsätta spela
  • Testa andra spelformer
  • Ta en break för att få tillbaka suget
  • Gå in på arbetsförmedlingen.se och förstå hur osugen du är på att jobba

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

känner väl delvis samma sak som dig, men, imorse när jag klev in på Max och skulle beställa mat var det nyanställd som tog beställningen, då drog jag mig till minnes av när jag själv jobbade på McDonalds och tänkte jag för mig själv hur mycket jag har att tacka pokern för. Självklart vill jag inte lira poker resten av livet, men jag vill iaf göra klart mitt utbildning utan studielån och under tiden kunna spendera rätt friskt på kläder, fest och resor osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hat tröttnat totalt på texas. spelar det bara i MTT format ibland.

tycker att Omaha är bra mycket roligare, och det är lättare att hitta omahafiskar.

 

mer fisk = mer pengar = mer motivation *= ännu mer pengar

 

jag kan verkligen inte spela när jag förlorar. torskar jag två inköp första timman lägger jag ner för kvällen, blir helt enkelt trött och sur av det. plussar jag första timman så kan jag sitta 8h i streck och knappt vilja gå på toa. :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte riktigt problemet. Om du inte har motivation, och du inte behöver pengar från poker, varför spela då?

 

Precis,

 

problemet verkar snarare vara att hitta andra vettiga saker att göra.

Som singel är det bara att ta upp jakten igen. Som gift är det kanske kört... tillbaka till pokern... :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...