Gå till innehåll

Notes på 2.5/5 reggzen


Munchies

Recommended Posts

Du må vara en medioker pokerspelare men dina pokerskillz överträffar nog ändå dig som person med hästlängder.

Väldigt fel på andra påståendet. Första är relativ, så vi är snälla och placerar mig en rejäl bit över de nivåer jag spelar idag så kommer du undan med push.

 

Ja, givetvis är det så att väldigt många framstående människor i vårat samhälle kommentarer aktivt på flashback.

Du skulle bli skapligt förvånad om du visste. Sen är ju tyvärr "väldigt" och "aktivt" lite odefinierade. Det speciela med fb är annars att det mer eller mindre har allt andra forum har. Ja, det innebär även glimtar av familjeliv och allt vad de där forumen heter, men man kan inte få allt.

 

 

Tips inför framtiden är väl att det du inte förstår inte per automatik behöver vara idiotiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 66
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

* Lirar du fortfarande 2,5/5 btw? Om du gör det, känns det inte som ett enormt misslyckande med tanke på du lirade 1/2 för 3 år sedan? Vore ju väldigt trevligt om du sprang in i en massiv goodrun och slog dig ner vid 25/50.

Lirar typ... öhh.. Ingen aning. Varierat mellan /5 och /50 senaste halvåret. Beror mest på hur lång tid per dag jag kan avvara. Mest /5 om det är studieintensivt osv.

 

Men vi kan ju experimentera med att faktiskt förklara något grundligt för dig, så märker vi om du är ett troll eller bara missföstår?

Senaste två månaderna har jag spelat /5. Är upp ca 60k. Vad är 60k? Jo: En bra rulle för /10. Lägg ihop det och besvara förljande retoriska fråga: Är då en ökning i nivå ett val eller en framgång?

 

Poäng: Jag behöver ingen goodrun för att spela /50, vilket ovanstånde förhoppningsvis förklarade på ett pedagogiskt vis. Jag behöver - dock - tid, för swingsen är stora, marginalerna små, och får man inte in tillräkligt många händer kan det gå illa trotts tappert fäktande.

 

Nu känner jag mig nästan snäll, men inte så att jag kommer fortsätta förklara grejer om du inte vill/kan förstå detta.

 

Sen angående 1/2 antar jag att du menar /2$? Hade inte ens konto på svs för 3 år sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså vilken jävla runknivå 2,5/5 är. Hur lyckas varje tråd om detta ämne spåra? Hade topic varit "notes på 0,5/1 reggzen" hade det förts en vettig diskussion, likaså på 5/10 och 25/50 men denna nivå verkar vara helt förlorad. Det verkar som att alla proffs fastnar på 2,5/5 i flera år för att sen tävla på pf om vem som är det bästa proffset och sen ska det mätas kuk i flera veckor.

 

 

Ang. topic så kommer jag inte riktigt ihåg vilka som spelar men har för mig att markus800 och geller var två jag hade problem med. Cobben är förmodligen en av de bättre/bäst på nivån också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt fel på andra påståendet. Första är relativ, så vi är snälla och placerar mig en rejäl bit över de nivåer jag spelar idag så kommer du undan med push.

 

Så du beter alltså bara som en fullständig åsna på diverse forum och inte i verkligheten? Okej, men det låter ju rimligt.

 

Sedan angående flashback, visst det är ett väldigt brett forum och det händer att man läser där, dock har jag aldrig kommenterat. Givetvis kommer det vettiga saker också från ett såpass stort forum. Dock är pokerdelen ett skämt och där har du förklaringen till att du åtminstonde är relativt populär där. Skola imorgon så dags att sova, troligtvis meningslöst att skriva till dig men känns skönt att du vet att ytterligare en människa tycker du beter dig som en åsna. Du får gärna göra en HU-challenge så kan jag belysa vilket skeppsmongo du är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock är pokerdelen ett skämt och där har du förklaringen till att du åtminstonde är relativt populär där.
Nix, det är (1) för att jag bjuder på mig själv, men det gör hyfsat många spelare, (2) ibland faktiskt kan lyckas förklara koncept, det gör inte många spelare.

 

Jag sitter inte och skriver "+1" eller "Nej." eller avslutar precis allt med ett "?" överallt, så jag fick - förståss - lika mycket skit på fb i början. Men reaktionen är ett naturligt svar till återkommande påståenden från okänd källa - framförallt när det riktas till en stor grupp som kan ställa sig bakom varandra -, det har inte så mycket att göra med huruvida källan har rätt eller fel.

 

Alltså vilken jävla runknivå 2,5/5 är. Hur lyckas varje tråd om detta ämne spåra? Hade topic varit "notes på 0,5/1 reggzen" hade det förts en vettig diskussion, likaså på 5/10 och 25/50 men denna nivå verkar vara helt förlorad. Det verkar som att alla proffs fastnar på 2,5/5 i flera år för att sen tävla på pf om vem som är det bästa proffset och sen ska det mätas kuk i flera veckor.
Fin observation. Tråden spårar ju för att folk tiltar på mig, men det blir ovanligt många som gör det i en /5-tråd eftersom spelarbasen är helt magiskt osäker. Vissa sitter verkligen indirekt och bränner pengar för att någon annan sa att de brände pengar när de spelade på det sättet.

 

Finns verkligen ingen som håller tyst om man går igång i chatten på /5:-. När jag spelar /20:- och gnäller på regs möts jag väldigt ofta av tystnad. Sen sitter man där och funderar mer på om de stängt av chatten eller inte, än på sin nästa linje. Smart.

 

Du får gärna göra en HU-challenge så kan jag belysa vilket skeppsmongo du är.
Challenge accepted.

 

Skoja bara. Skiter fullständigt i HU-utmaningar från random anonyma människor. Har aldrig sett poängen och kommer nog aldrig se den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså vilken jävla runknivå 2,5/5 är. Hur lyckas varje tråd om detta ämne spåra? Hade topic varit "notes på 0,5/1 reggzen" hade det förts en vettig diskussion, likaså på 5/10 och 25/50 men denna nivå verkar vara helt förlorad. Det verkar som att alla proffs fastnar på 2,5/5 i flera år för att sen tävla på pf om vem som är det bästa proffset och sen ska det mätas kuk i flera veckor.

 

Det här är verkligen skrämmande sant. Det lär väl bli ännu värre nu när TS ska in och hetsa i alla trådar också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Challenge accepted.

 

Skoja bara. Skiter fullständigt i HU-utmaningar från random anonyma människor. Har aldrig sett poängen och kommer nog aldrig se den.

 

Men du ska ändå utmana Mega på dina villkor?

 

Lirar typ... öhh.. Ingen aning. Varierat mellan /5 och /50 senaste halvåret. Beror mest på hur lång tid per dag jag kan avvara. Mest /5 om det är studieintensivt osv.

 

Poäng: Jag behöver ingen goodrun för att spela /50, vilket ovanstånde förhoppningsvis förklarade på ett pedagogiskt vis. Jag behöver - dock - tid, för swingsen är stora, marginalerna små, och får man inte in tillräkligt många händer kan det gå illa trotts tappert fäktande.

 

 

Tappade dig här. Du får väl in mer händer på nivån om du spelar ibland på 25/50 när du har mycke studier, och desto mer när skolan är lugn, än om du kör 2,5/5 när plugget tar mycke tid?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men du ska ändå utmana Mega på dina villkor?

 

 

 

Tappade dig här. Du får väl in mer händer på nivån om du spelar ibland på 25/50 när du har mycke studier, och desto mer när skolan är lugn, än om du kör 2,5/5 när plugget tar mycke tid?

Han är inte random och skulle vara intressant, så ja.

 

Jag är väl inte mycket av en gambler, kanske.

När jag har tid att spela har jag oftast en plan. Det blir inte vecka för vecka, eller ens månad för månad, utan perspektivet är längre. Åtminstone 100k händer. Då kan jag tåla att sitta kvällen som gud glömde och torska 30k på /20:-, och bryr mig mer om huruvida jag känner att jag vet vad jag gör. Det blir en liten dipp bara.

 

När det däremot är studieintensivt och jag känner att "okey, ikväll har jag faktiskt tid med lite poker!", utan någon vidare plan, då känns det tragiskt att ens förlora 5k.

 

Sen tror jag att jag är lite annorlunda än många av er andra också, om vi buntar ihop "oss" kontinuerligt vinnande spelare. Jag har ett gäng kvaliteer livet, och pokerkunskapen är den enda jag kan komma på som jag inte riktigt är stolt över. När någon random undrar varför jag har så god ekonomi brukar jag skämta bort det, mest för min egen skull. Så får för mig att jag plötsligt kommer känna att "äh, orka pengar, jag ska vara musiker/satsa på ingenjörskarriären/blivit kär och vill ha familj/whatever, nu skiter jag i detta". När jag inte har en plan som sagt, för sånna fullföljer jag.

 

Om det blev långt och rörigt så är det för att jag inte sovit på 35 timmar eller så.

 

Jag och jonko har lagt ner stridsyxan btw.

 

EDIT:

Så det inte blir damp menade jag inte att andra inte har kvaliteer förutom poker, menar att det verkar som att folk är mer stolta över den biten och värdesätter det högre än jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är rätt kul när man målat upp en bild av nån pf:are man tycker är riktigt duktig och respekterar...allt det där kan försvinna bara man ser en bild på stackaren. Det är väl just då man förstår att IRL pwns! Antagligen är väl hälften av alla PF:are oskulder också....
Gäller ju dock inte bara PF utan poker i allmänhet.

Ytterliggare ett skäl att det är vansinnigt svårt att vara stolt över pokerdelen av livet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är rätt kul när man målat upp en bild av nån pf:are man tycker är riktigt duktig och respekterar...allt det där kan försvinna bara man ser en bild på stackaren. Det är väl just då man förstår att IRL pwns! Antagligen är väl hälften av alla PF:are oskulder också....

 

+1 .ok undantag finns ST tex ligger här o knarkar där och är motsatsen till finniga fjortisar. faller iof på "riktigt duktig". smarta människor är sällsynta. smarta ickenördiga människor är ännu mer sällsynta :( livets tyranni.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara dumt att vänta för länge, känns själv som att jag gått i sexuell pension nu vid 28 års ålder....

 

Haha, True, är inte 28, men det ju inte som nä man var 19 och man var en ständigt kåt duracellkanin som inte gick att stoppa. Skeden blir ju mer och mer förekommande både hos tjejer och killar hah.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...