Gå till innehåll

3D glasögon


MacDaddy

Recommended Posts

Var och såg avatar igår på 3D och snodde med mig glasögonen. Jag trodde att man kunde se 3D filmer hemma men det verkar tydligen inte gå :)

Någon som vet mer?

När jag såg Avatar 3D sa bioägaren att glasögonen var larmade. Tydligen rätt dyra. Fyyyyy!

 

Ontopic så har några av de stora bolagen gått ihop om en branschstandard (däribland även PS3 ingår, yay) men när det kommer att börja appliceras på våra hemmagrejor vet jag inte. Länkade till pressreleasen för nån månad sen men orkar inte leta upp den. Troligtvis i dagboken...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var och såg avatar igår på 3D och snodde med mig glasögonen. Jag trodde att man kunde se 3D filmer hemma men det verkar tydligen inte gå :)

Någon som vet mer?

Du levlar väl? :-D

 

När jag såg Avatar 3D sa bioägaren att glasögonen var larmade. Tydligen rätt dyra. Fyyyyy!
Du blev nog levlad av bioägaren. ;-)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag såg Avatar 3D sa bioägaren att glasögonen var larmade. Tydligen rätt dyra. Fyyyyy!

 

Ontopic så har några av de stora bolagen gått ihop om en branschstandard (däribland även PS3 ingår, yay) men när det kommer att börja appliceras på våra hemmagrejor vet jag inte. Länkade till pressreleasen för nån månad sen men orkar inte leta upp den. Troligtvis i dagboken...

 

Kommer man verkligen få folk att köpa ny TV/Projje för 3D-effekterna? Och då är det inte att man ska sitta å glo med brickor på sej hoppas jag? Tror tekniken kommer springa ifrån det där innan det blir någon sorts standard (annat än i biosalongen då givetvis), att projicera skiten direkt på hornhinnan borde väl vara realitet inom snar framtid?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer man verkligen få folk att köpa ny TV/Projje för 3D-effekterna? Och då är det inte att man ska sitta å glo med brickor på sej hoppas jag? Tror tekniken kommer springa ifrån det där innan det blir någon sorts standard (annat än i biosalongen då givetvis), att projicera skiten direkt på hornhinnan borde väl vara realitet inom snar framtid?
Vet inte hur det är med det men PS3 är inkluderat i den framtagna standarden och vi kan nog räkna med att dess mjukvara uppdateras för 3D-stöd nån gång under 2010. Brillor på obv. Och nej, såvitt jag förstått behöver inte ny projje/tv inhandlas för det. Om det blir flipp eller flopp lär vi väl märka...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte hur det är med det men PS3 är inkluderat i den framtagna standarden och vi kan nog räkna med att dess mjukvara uppdateras för 3D-stöd nån gång under 2010. Brillor på obv. Och nej, såvitt jag förstått behöver inte ny projje/tv inhandlas för det. Om det blir flipp eller flopp lär vi väl märka...

 

Tillverkarna av 3D TVs måste ju verkligen gjort bort sej i så fall om det räcker med att sitta där med ett par RealD-brickor (eller TV-piraterna ;)) och lite ny mjukvara i PS3an.

 

Ja, framtiden får utvisa, svårt att förutsäja vad folk tar sej till. Flera trender på gång som jag tror mindre på än "riktig" 3D.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte hur det är med det men PS3 är inkluderat i den framtagna standarden och vi kan nog räkna med att dess mjukvara uppdateras för 3D-stöd nån gång under 2010. Brillor på obv. Och nej, såvitt jag förstått behöver inte ny projje/tv inhandlas för det. Om det blir flipp eller flopp lär vi väl märka...

 

Tyvärr behöver man en sprillans ny 3D tv också:

 

9 feb 2010

Idag presenterade Panasonic en 3D-TV i form av VIERA VT 3D som bygger på plasma teknik. Den kommer i storlekarna 54-tum och 50-tum. Förutom att kunna visa bilder i 3D så har dem kontrastratio på 5,000,000:1, inbyggd tuner för digital-tv, ett 2.1 högtalarsystem på 20W, fyra HDMI portar, Ethernet kontakt och kommer givetvis med 3D-glasögon.

 

Priset för en 54-tums Viera-plasma från Panasonic med HD 3D hamnar på ca 40 000 kronor och lillebror på 50 tum går loss på ca 35 000 kronor.

 

Tyvärr finns modellerna endast tillgängliga i Japan från och med 24 April, och det finns ännu ingen information om när de når oss.

 

http://prylzonen.se/2010/02/09/panasonic-viera-vt-3d-plasma-tv/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poängen med att Cameron använde sig av 3D var ju att lyfta fram den otroliga världen som de byggt upp, vilket jag tycker att han lyckades fantastikst väl med. En sämre regissör hade lagt in en massa cheap shots för att få publiken att rycka till vilket Cameron bara gör vid ett tillfälle.

 

Ska bli spännande att se vad som händer med 3D-tekniken framöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

As I stood there looking like a Roy Orbison impersonator in my specially polarized glasses, I made a mental note to call my wife and apologize for the money we'll be dropping on 3-D televisions in the next few years.

 

---------------------------------------------------------

 

Samsung UN46C7000 46-Inch 1080p 240 Hz 3D LED HDTV (Black)

 

 

Raccoon_Really_Really_Want.jpg

 

Vet inte vad den skulle kosta när den kommer till Europa men $2,4k slantar jag upp omedelbums om den verkar lovande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...