Gå till innehåll

Lite frågor om mörkpoker


skalbarn

Recommended Posts

*Hur mycket bättre är K-K-9-9 än 9-9-4-4 tex

 

*Finns det någon bra sida med mer avancerade tips/strategiter

 

*Hur byter man bäst med ett par? har funderat och stämmer det här:

man alltid ska spara ett överkort om det finns när man spelar på par? Ökar sannolikheten att träffa något (13% att träffa tvåpar + 9% att träffa triss mot bara 13% att träffa triss) och mycket svårare att läsa för motståndarna. Iofs har man lika stora chans att träffa tvåpar på nåt annat kort om man kastar 3, men då kan det lika gärna bli lägre och då förbättrar det inte handen så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*Hur mycket bättre är K-K-9-9 än 9-9-4-4 tex

 

*Finns det någon bra sida med mer avancerade tips/strategiter

 

*Hur byter man bäst med ett par? har funderat och stämmer det här:

man alltid ska spara ett överkort om det finns när man spelar på par? Ökar sannolikheten att träffa något (13% att träffa tvåpar + 9% att träffa triss mot bara 13% att träffa triss) och mycket svårare att läsa för motståndarna. Iofs har man lika stora chans att träffa tvåpar på nåt annat kort om man kastar 3, men då kan det lika gärna bli lägre och då förbättrar det inte handen så mycket.

 

Hur mycket bättre KK99 är än 9944 är förstår jag inte riktigt hur du menar, KK99 leder ju med stormsteg i den här.

 

Att du alltid ska spara ett överkort är ett felaktikt påstående, det beror ju helt på situationen. Men du är på rätt spår, att du köper 2 kort flertalet av händerna ökar chansen att du får bättre betalt dom gångerna då sätter trissen då dina motståndare inte så säkert kan sätta dig på en färdig triss. Köper du 3 och får din triss är det ofta svårt att få bra betalt. Sen kan du även köpa ett kort för att dina motståndare ska sätta dig på ett tvåpar då du i själva verket har fått din triss innan bytet.

 

 

Försök också att hitta reeds hos motståndarna, i just mörkpoker är det enligt min mening lättare än tex holdem.

 

/Mrshark

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

KK-99 är väldigt mycket bättre än 99-44. Jag tror att det står att knektar upp är median tvåparet i Pokerhandboken om jag inte minns fel. Så det finns alltså fler tvåpar som är högre än nior upp än det finns tvåpar som är lägre. Kungar upp är det bara ess upp som är högre än.

 

Jag skulle råda dig till att köpa tre till ditt par, i alla fall om du börjar med ett klätt par. Du har större chans att dra in trissen och får du ett tvåpar blir det relativt högt ändå. Däremot kan det vara läge att köpa två till ett lågt par om du har ett ess som sidokort. Förövrigt skall du inte vara med i potterna om du börjar med ett lågt par, undantaget om du är i sb och alla lagt sig fram till dig.

 

Jag har precis gjort om min sida om mörkpoker, men jag får säkert inte spamma med adressen i det här inlägget. Men det finns i alla fall en länk i infon om mig :-)

Skall försöka uppdatera den med fler artiklar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...