Gå till innehåll

Låta kompis lira, hur fördela ev. vinst?


backgammon1

Recommended Posts

Hej,

 

Jag ska spela en turnering nästa vecka som jag kvalade in till någon månad sedan (går inte att avregistrera). Nu är det så att jag har fått ett hinder vilket betyder att jag inte kan spela turneringen. Istället tänkte jag låta min kompis spela åt mig (han riskerar alltså inte ett öre).

 

Nu till min fråga: Hur ska vi fördela en eventuell vinst? Dvs. han freerollar medan jag har stått för inköpet (satelitvinsten). Jag hade tänkt mig 80/20 (han får 20%), är det rimligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För ett par år sen kvalade jag in på 2 st olika 100K euro turneringar på B2B. Dom gick samtidigt, så jag kunde bara spela en. Jag lät min systers pojk spela den ena. Jag lovade honom 50%. Men ingen av oss kom till pengarna.:mrgreen:

 

Varför bara spela en? två tuneringar samtidigt borde dom flesta klara av kan man tycka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu till min fråga: Hur ska vi fördela en eventuell vinst? Dvs. han freerollar medan jag har stått för inköpet (satelitvinsten). Jag hade tänkt mig 80/20 (han får 20%), är det rimligt?

 

Är väl du som freerollar honom? Du lägger ingen tid alls, men kan få pengar ändå.

 

Pengar riskerar ingen av er.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det beror på inköpets "värde", är det en $5-turre känns 50/50 rimligt, är det en $500 känns 20/80 i din favör rimligt. Andra parametrar spelar såklart också in, typ om han försakar något eller ändå skulle suttit och grindat, osv osv.

 

Vad är logiken i detta?

 

Tycker nog som de andra i den här tråden 50/50 är fair! Spelar ingen turneringen så är det ju garanerat förlorade pengar! När jag stejkar eller blir stejkad på en turre (hela inköpet) så kör vi alltid 50/50 deal.

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är logiken i detta?

 

Tycker nog som de andra i den här tråden 50/50 är fair! Spelar ingen turneringen så är det ju garanerat förlorade pengar! När jag stejkar eller blir stejkad på en turre (hela inköpet) så kör vi alltid 50/50 deal.

 

 

Förre

 

 

Nuts!

OM jag stejkar nån poolare till större live turnering för hela inköpet där han/hon inte kan tänka sig köpa in själv kommer jag kräva 75-80% av vinsten plus gardering för min-cash, så om poolaren cashar precis inköpet så tar jag allt.

 

Kan han köpa in själv kan vi nog tradea andelar istället.

 

Just i caset ang. där du inte kan spela och du ber din poolare om en tjänst är 50/50 absolut rimligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det en $5 turnering och han har 10% vid eventuell cashning så är ju risken att han kollar film, läser bok och runkar samtidigt som han spelar.

 

är det en $50 turnering där han har 50% och är livsbusto så kanske drömmen om en klonk är för stor för att något ska kunna distrahera han under ett par timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är logiken i detta?

 

Tycker nog som de andra i den här tråden 50/50 är fair! Spelar ingen turneringen så är det ju garanerat förlorade pengar! När jag stejkar eller blir stejkad på en turre (hela inköpet) så kör vi alltid 50/50 deal.

 

 

Förre

 

Då har du väldigt snälla stejkare som gillar att förlora pengar.

 

Utbud och efterfrågan. Har du många duktiga kompisar som du litar på tillräckligt mycket för att låta dem lira så kan du säkert själv få rätt hög andel av eventuell vinst.

 

+1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nuts!

OM jag stejkar nån poolare till större live turnering för hela inköpet där han/hon inte kan tänka sig köpa in själv kommer jag kräva 75-80% av vinsten plus gardering för min-cash, så om poolaren cashar precis inköpet så tar jag allt.

 

Kan han köpa in själv kan vi nog tradea andelar istället.

 

Just i caset ang. där du inte kan spela och du ber din poolare om en tjänst är 50/50 absolut rimligt.

 

Det är svårt nog att hålla sig fokuserad i 8 timmar när man pröjsat hela inköpet och följdaktligen får 100% av vinsten själv. Så hur i hela friden skulle man orka att ens vara det minsta intresserad av att lägga en tredjedels dygn för sunkiga 20% övergår mitt förstånd och anser jag helt orimligt! Men naturligtvis kudos till de som orkar.

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...