Gå till innehåll

Bonusen


MacDaddy

Recommended Posts

Ja, men din clearade bonussumma dras av från din MGR.

 

Är du säker på att det inte dras från rakebacken?

 

Eftersom ingen bonus motsvarar mer än 100 % rakeback betyder det att man skulle ha en positiv MGR ändå och alltså få ytterligare lite i rakeback.

 

Under perioder jag har bonusar igång får jag ingen rakeback, men det kanske har med min affe att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du säker på att det inte dras från rakebacken?

 

Eftersom ingen bonus motsvarar mer än 100 % rakeback betyder det att man skulle ha en positiv MGR ändå och alltså få ytterligare lite i rakeback.

 

Under perioder jag har bonusar igång får jag ingen rakeback, men det kanske har med min affe att göra?

 

Jag är säker på att de affar som inte gör fel drar den ifrån MGR-en.

 

Att dra bonusen från rakebacken är helt efterblivet, då man skulle tjäna lika mycket på att spela utan bonus om man har rakeback. Bonusar är uppenbarligen till för att locka folk att sätta in mer pengar och lira, får man inget för dem bara för att man har rakeback så är det rent lurendrejeri.

 

Edit: är väl en sak om bonusen i sig är värd 50% och man inte kan hamna på negativ MGR månaden efter, men så är det ju långt ifrån alltid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är säker på att de affar som inte gör fel drar den ifrån MGR-en.

 

Att dra bonusen från rakebacken är helt efterblivet, då man skulle tjäna lika mycket på att spela utan bonus om man har rakeback. Bonusar är uppenbarligen till för att locka folk att sätta in mer pengar och lira, får man inget för dem bara för att man har rakeback så är det rent lurendrejeri.

 

Edit: är väl en sak om bonusen i sig är värd 50% och man inte kan hamna på negativ MGR månaden efter, men så är det ju långt ifrån alltid.

 

Efterblivet, ja. Det i sig är inget bevis för att det inte är sant.

 

Hur menar du att man skulle hamna på negativ MGR då? (med tanke på den fetstilta meningen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efterblivet, ja. Det i sig är inget bevis för att det inte är sant.

 

Hur menar du att man skulle hamna på negativ MGR då? (med tanke på den fetstilta meningen)

 

Nej, men sant och rätt är två olika saker. Jag försöker inte säga att det inte sker som du säger, bara att det är ett felaktigt tillvägagångssätt.

 

Det jag menar med negativ MGR är om bonusar (och andra kostnader) gör att du egentligen skulle betala affen. Exempel: du rejkar $400 och får $200 i bonus. Din RB är 25%. Du ska då få RB på (400*0,25)-200=-100. Om denna negativa summa förs över till ditt rakebackkonto till nästa månad innebär det att du börjar månaden med en MGR på -$400. Enligt 2+2 så ska det inte gå att få negativ MGR på FTP, men å andra sidan ska inte bonusen dras av nettorakebacken heller, och det sker ju uppenbarligen hos vissa affar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, men sant och rätt är två olika saker. Jag försöker inte säga att det inte sker som du säger, bara att det är ett felaktigt tillvägagångssätt.

 

Det jag menar med negativ MGR är om bonusar (och andra kostnader) gör att du egentligen skulle betala affen. Exempel: du rejkar $400 och får $200 i bonus. Din RB är 25%. Du ska då få RB på (400*0,25)-200=-100. Om denna negativa summa förs över till ditt rakebackkonto till nästa månad innebär det att du börjar månaden med en MGR på -$400. Enligt 2+2 så ska det inte gå att få negativ MGR på FTP, men å andra sidan ska inte bonusen dras av nettorakebacken heller, och det sker ju uppenbarligen hos vissa affar.

 

Jag fattar inget av era uträkningar, förmodligen är det som har hänt på mitt konto, men minus hur kan man hamna på minus ? Jag har klarat bonusen och när jag är klar med den borde jag väl börja få rakeback ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, men sant och rätt är två olika saker. Jag försöker inte säga att det inte sker som du säger, bara att det är ett felaktigt tillvägagångssätt.

 

Det jag menar med negativ MGR är om bonusar (och andra kostnader) gör att du egentligen skulle betala affen. Exempel: du rejkar $400 och får $200 i bonus. Din RB är 25%. Du ska då få RB på (400*0,25)-200=-100. Om denna negativa summa förs över till ditt rakebackkonto till nästa månad innebär det att du börjar månaden med en MGR på -$400. Enligt 2+2 så ska det inte gå att få negativ MGR på FTP, men å andra sidan ska inte bonusen dras av nettorakebacken heller, och det sker ju uppenbarligen hos vissa affar.

 

Förstår inte riktigt om du säger emot mig eller inte.

Först säger du att bonusen dras av från MGR.

Sen påstår jag att bonusen dras av från rakeback.

Sen indicerar du att den visst dras från MGR.

Sen säger jag "nej"

Då säger du "kanske"?

 

Hur som helst, enda sättet (som jag kan komma på) att få negativ MGR är just om bonusen dras från rakeback och inte MGR.

 

Jag fattar inget av era uträkningar, förmodligen är det som har hänt på mitt konto, men minus hur kan man hamna på minus ? Jag har klarat bonusen och när jag är klar med den borde jag väl börja få rakeback ?

 

Svaret på första frågan: Bara om bonusen dras av från rakebacken.

Ex: Du spelar en bonus på $100 som motsvarar 50% rakeback. Du har också en deal med 25% rakeback. Efter att du rejkat $200 får du loss bonusen på $100. Din rakeback ligger då på $200*0.25-$100 = -$50 (om bonusen dras från rakeback) eller $(200-100)*0.25 = $25 (om bonusen dras från MGR).

 

De flesta sajter har väl deals med affar där de sistnämnda får stå för bonusarna. Eftersom affarna inte får i närheten av 100% av den betalda rejken till sitt förfogande är det orimligt att bonusen ska dras från MGR. Som Pingvinen sa blir bonusen helt meningslös om den dras från rakebacken.

Så det rimligaste borde vara nån kompromiss.

 

Kollade hos min affe och det verkar som att man kan få negativ MGR där i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte riktigt om du säger emot mig eller inte.

Först säger du att bonusen dras av från MGR.

Sen påstår jag att bonusen dras av från rakeback.

Sen indicerar du att den visst dras från MGR.

Sen säger jag "nej"

Då säger du "kanske"?

 

Hur som helst, enda sättet (som jag kan komma på) att få negativ MGR är just om bonusen dras från rakeback och inte MGR.

 

Det jag försöker få fram summeras helt och hållet i följande citat:

 

Jag är säker på att de affar som inte gör fel drar den ifrån MGR-en.

 

FTP har själva via sin representant skrivit på forumet att bonusen ska dras från MGR. Skulle det inte vara så som affarna ska beräkna rakeback så förstår jag verkligen inte varför FTP skulle gå ut med sådan info, då FTP själva inte ger rakeback direkt till spelare.

 

Jag ser nu att jag skrivit lite klantigt i det senaste inlägget jag skrev.

 

Jag försöker inte säga att det inte sker som du säger, bara att det är ett felaktigt tillvägagångssätt.

 

borde vara

 

Jag försöker inte säga att det aldrig sker som du säger, bara att det är ett felaktigt tillvägagångssätt.

 

Alltså, vissa affar drar bonusen från nettorakebacken som du säger, men de gör fel (förutsatt att jag tolkar FTPs uttalande rätt, men jag kan inte se någon annan vinkling på det).

 

Hoppas att det klargör vad jag menar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag försöker få fram summeras helt och hållet i följande citat:

 

 

 

FTP har själva via sin representant skrivit på forumet att bonusen ska dras från MGR. Skulle det inte vara så som affarna ska beräkna rakeback så förstår jag verkligen inte varför FTP skulle gå ut med sådan info, då FTP själva inte ger rakeback direkt till spelare.

 

Jag ser nu att jag skrivit lite klantigt i det senaste inlägget jag skrev.

 

 

 

borde vara

 

 

 

Alltså, vissa affar drar bonusen från nettorakebacken som du säger, men de gör fel (förutsatt att jag tolkar FTPs uttalande rätt, men jag kan inte se någon annan vinkling på det).

 

Hoppas att det klargör vad jag menar.

 

Vad ska man välja för affe för att få det rätta?

 

Har inge konto hos Full Tilt, men funderar på o skaffa ett.

 

Tacksam för hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag mailade Full Tilt och frågade hur det "ska" gå till.

 

De sa väl i princip att affiliaten avgör, så får väl kontakta dem.

Men detta är en del av vad Full Tilt skrev i alla fall:

 

...if a player is linked to an affiliate, the affiliate will receive a commission for the net revenue this player contributes.

 

As a part of the calculation of the net revenue, deductions are made for any costs incurred for the player that would normally be covered by Full Tilt Poker.

 

Net revenue is calculated as follows:

 

Rake + Juice ? Bonus ? Player Added ? Used Points ? Players fees = Net Revenue

 

Rake - money earned while playing in ring games

Juice - fees a player pays when joining a tournament

Bonus ? bonuses a player earns such as a deposit bonus

Player Added ? money we have to add to tournaments (guarantees and freerolls). For example, if there is a $10,000 guarantee tournament and we only get enough buy ins for $9,000, we split the remaining $1,000 by the players in the tournament. This amount gets added to the player added column.

Used Points ? Full Tilt Points players use on the site or in the store

Player Fees ? Transaction fees when players deposit money onto, or withdraw money from the site. Please note that the amount deducted for this post is between the Full Tilt Poker and the affiliate.

 

Så affiliaten borde verkligen dra av bonusen från MGR, inte rakebacken.

 

Återkommer när jag fått svar från affen.

 

EDIT:

Det framgår att man kan få negativ MGR på dessa två sätt:

Spela i turneringar med övervärde

Göra insättningar och uttag.

 

Det blir helt enkelt som att man får betala 27 % av alla insättningskostnader och 27 % av övervärdet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag mailade Full Tilt och frågade hur det "ska" gå till.

 

De sa väl i princip att affiliaten avgör, så får väl kontakta dem.

Men detta är en del av vad Full Tilt skrev i alla fall:

 

 

 

Så affiliaten borde verkligen dra av bonusen från MGR, inte rakebacken.

 

Återkommer när jag fått svar från affen.

 

EDIT:

Det framgår att man kan få negativ MGR på dessa två sätt:

Spela i turneringar med övervärde

Göra insättningar och uttag.

 

Det blir helt enkelt som att man får betala 27 % av alla insättningskostnader och 27 % av övervärdet.

 

Ser fram mot ditt svar. Tack så länge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser fram mot ditt svar. Tack så länge

 

De skriver så här:

 

Full Tilt Poker deducts bonuses, tournament overlays, payment processing fees and points spent in the store.

 

Poker rooms are charged for all deposit methods and some cashout methods. Full Tilt Poker shares these fees with affiliates. We are forced to pass these onto rakeback players. These fees range from 3-10% of your deposit depending on the method. Full Tilt Poker also deducts $15 to cash out by check and $25 to cash out by cash transfer.

 

Neteller-insättning kostar tydligen 3 % vilket blir 0.81 % för spelaren.

 

Men det känns som att de drar av mer. I december gjorde jag två $1000-insättningar och i januari har jag rejkat knappt $100. Ändå står min "nästa utbetalning" som negativ. .....väntar på svar.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...