Gå till innehåll

Live: A3 i BB


Recommended Posts

Hej, hur spelar man här? Min första stora liveturnering nånsin:

 

Blindsen är 200-400 med en ante på 50, och bordet är åttahandat så det ligger 1000 i potten från början. Alla foldar fram till SB, en ganska duktig spelare som dunkar all in mot mig. Vi har båda nästan exakt lika mycket: strax under 7000 var. Jag hittar A3 och gör vadå?

Vore extremt tacksam för input och synpunkter, till saken kanske också hör att blindsen var på väg upp nån minut senare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väl typ bättre att syna med 97 om du nu nödvändigtvis skall syna. A3 är ju påtok för dåligt iaf...

 

EDIT:

22+,ATs+,KTs+,QTs+,JTs,97s+,87s,A2o+,K5o+,QTo+,JTo 52.267%

 

a3s

 

22+,ATs+,KTs+,QTs+,JTs,97s+,87s,A2o+,K5o+,QTo+,JTo 60.499%

 

97s

 

Och där hade man tokigt fel.

 

EDIT2: Innan för att vi skall syna ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi synar alltså? Eftersom han verkade rätt duktig och anten var i spel får man väl anta att han kanske pushar ännu bredare än ovan nämnda range tillochmed?

 

___Sen är jag grymt kass på pokerstove :oops: men vad står 52% resp 60% för? Förstår inte riktigt...____

 

EDIT: okej tänka först fråga sedan, hans range har 52 mot A3 och 60 mot 97s...

 

Men på grund av anten och att han förmodligen pushar lite bredare så blir det alltså en syn, aight?

 

Och du som inte ens synar med AT här vill du argumentera lite kanske?

Tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag synar nog efter tvekan med A3 här, men jag är inte entusiastisk. Den som inte synar med AT måste vara extremt exploaterbar.

 

Är väl typ bättre att syna med 97 om du nu nödvändigtvis skall syna. A3 är ju påtok för dåligt iaf...

 

EDIT:

22+,ATs+,KTs+,QTs+,JTs,97s+,87s,A2o+,K5o+,QTo+,JTo 52.267%

 

a3s

 

22+,ATs+,KTs+,QTs+,JTs,97s+,87s,A2o+,K5o+,QTo+,JTo 60.499%

 

97s

 

Och där hade man tokigt fel.

 

EDIT2: Innan för att vi skall syna ändå.

 

Dina ranger ser väldigt konstiga ut, varför skulle SB pusha med sämre ess & kungar bara för att de är offsuit? Dessutom, varför skulle någon pusha 97s men inte J9s eller T8s? Sedan att folk överskattar värdet av icke-broadway suited connectors/onegappers i all-in-situationer är ju vanligt, för att inte tala om suited cards. I battle-of-the-blinds shortstack preflop allins är värdet av suited cards inte högt.

 

Sedan är jag ganska säker att här blir det samma slutsats iaf (med aningen korrigerad handrange).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värdet av att vara svidad lär väl alltid vara några procentenheter bättre i vinstchans?

 

Chansen att få färg är som du säger konstant med suited jämfört med unsuited. Däremot är ju färgen en betydligt mindre andel av dina vinnande händer headsup jämfört med om exempelvis 6 personer är med i potten. Allin preflop blinds-vs-blind är det ju inte sällan det blir par-vs-lägre par i slutändan eller high card som vinner så icke-broadway suited connectors/onegappers är väl aldrig så svaga som då? Det gäller ju självklart även offsuit connectors/onegappers. Sedan är det ju självklart att exempelvis 76s är bättre än 76o.

 

Vad har man helst blind-vs-blind allin (A-6 offsuit vs 8-7 suited) och jämför det med en 5-pers multivägspott allin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag synar nog efter tvekan med A3 här, men jag är inte entusiastisk. Den som inte synar med AT måste vara extremt exploaterbar.

Vi har ju inte fått veta någon prisstruktur, så A10 kan ju mycket väl vara blixtfold. Hade vi haft dubbla Fi så hade ju båda synerna varit givna.

 

 

 

Dina ranger ser väldigt konstiga ut, varför skulle SB pusha med sämre ess & kungar bara för att de är offsuit? Dessutom, varför skulle någon pusha 97s men inte J9s eller T8s? Sedan att folk överskattar värdet av icke-broadway suited connectors/onegappers i all-in-situationer är ju vanligt, för att inte tala om suited cards. I battle-of-the-blinds shortstack preflop allins är värdet av suited cards inte högt.

 

Sedan är jag ganska säker att här blir det samma slutsats iaf (med aningen korrigerad handrange).

 

Gjorde det bara jättesnabbt för att få ett överslag(vilket brukar ge en rätt bra bild). Brukar göra det men skall givetvis bättra mig när jag postar :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är tydligen fortfarande värde i att openshova allt skräp och minraisa stål från sb.

 

Prisstrukturen spelar ganska stor roll. Ju större förstapris är i förhållande till övriga priser, ju mer syn, och omvänt.

 

Typ 400 kvar, 72 får pris och top 6 typ är väl "life-changing money" kanske så det är väl dit man siktar även om jag hela tiden fick kämpa mot impulsen att fegsega mig kvar så länge som möjligt...så det verkar som synen blir än mer solklar mao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...