Gå till innehåll

FL - Low Limit, hur går jag vidare?


FlippFlopp

Recommended Posts

Hej, jag tycks ha fastnat i träsket och jag vet inte varför, jag anser mig själv vara rätt adept spelare tex jag kan lägga ner top pair när jag ser att jag e slagen, jag har inte direkt bra handläsningsförmåga, men det är inte så viktigt i FL som i NL, jag kan se mönster i spelare ibland iof men inte så ofta..

 

jag kan räkna outs, potodds och jag kan värdet av implicit odds(stavningen e jag dock nybörjare på).

 

jag går bara runt i cirklar just nu, jag spelar .5/1$ FL shorthanded och 1/2$ FL shorthanded, jag har läst hold'em brain av king yao, den gav mig en sak bara, konsten o räkna ut potodds (woohoo) han tycker det e viktigt o räkna ut oddsen på allt och göra ekvationer och sånnt matetmatiskt tramms, hur som helst hur ska jag göra för att bli ännu bättre pokerspelare?

 

* Pillar lite i rubriken - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som du beskriver dig själv borde du inte ha några problem att gå plus på low-limit borden. Ett tipps jag kan ge dig är att om du har bra så tro inte att de foldar bara för att bettar och raisar som en galning. Det finns många pokerpoliser kring de borden du beskriver. De gör allt för att få se sista kortet och helst även vad du har. De vill inte släppa sitt fina K3 eller liknande för det kan ju komma K på sista kortet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet inte riktigt, jag plussar ibland, ibland backar jag, jag ser också många sånna som fiskar varje river också ja, när turen går min väg, eller snarare oturen INTE går min väg plussar jag utan problem, men jag tiltar lätt när jag har mkt otur så på en off session kan jag gå back mer än jag gick pluss när jag spelade bra/inte hade otur..

 

hur kan jag hantera badstreaks lätt och hur tycker ni man ska lägga upp sina sessioner, har hört vissa tala om att köra 1 timme poker, sen vänta minst 30/60min, sen en timme igen, max 1h sessioner, vad tycker ni om det? längre eller kortare session eller kvittardet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar sätta en övre och en undre gräns gällande stacken för när det är dags att sluta. Går det väldigt fort att ta sig dit brukar jag fortsätta men då höjer jag även mina gränser (om jag har gått plus förstås, har jag gått back siktar jag på att nå den undre gränsen).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter alltid en timme (om inget oförutsett inträffar)...tycker det passar rätt så bra, iaf för mig. Lirar också fixed microlimit...oavsett resultat slutar du efter en timme. Du kan ju naturligtvis komma tillbaka senare, men gör någonting annat en stund så du kan fokusera igen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...