Gå till innehåll

Dela netellerkonto


zlatan11

Recommended Posts

Tänkte slänga in typ 100$ till bror så han kan lira lite.

Då han inte har något visa eller neteller så tänkte jag att vi kan köra från mitt. Frågan är om det blir problem från pokersidan där jag har ett konto om bror skaffar ett konto på samma sida och gör insättning från samma netellerkonto.

Vi kommer ju aldrig spela vid samma bord eller från samma IP men bryr sig sideran om ifall man har ett netellerkonto knutet till flera pokerkonton?

 

Någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gäller en ongamesida, är inte säker men tror inte jag har set att man kan göra playertransfer. Sen vet jag inte om man kan göra en sådan överföring som första insättning, och den skulle med all säkerhet inte vara giltlig för deposit bonus, vilket ifs inte är hela världen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bättre du öppnar ett nytt konto på en annan sida isf och låter han spela i ditt namn.

 

Hur gammal är han igentligen? Inte så svårt att skaffa ett visa.

Alternativt kan han göra ett "elektroniskt visa/mastercard" via sin bank på nätet, eller göra en vanlig banktransfer.

 

Är inte bara en risk att sidan ni spelar på låser era konton, finns en stor möjlighet att även NETeller kommer att spärra ditt konto då dom ser det skickas/kommer pengar till/från olika namn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppna ett eget konto.

 

De flesta (om inte alla) sajter har en liten trevlig regel att man ska göra överföringar från sitt eget konto.

 

Neteller lär ha en likadan klausul i sina villkor precis som alla "seriösa" banker.

 

Så alla "seriösa" banker har regler som säger att du endast får ta emot pengar från ett annat konto om du själv äger båda kontona? Skulle inte tro det va...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Har en liknande fråga, har ~8k i svenska jag vill ha in på en kompis bankkonto. Tänkte föra över pengarna från Neteller till ett redbet konto jag får henne att skapa typ precis innan eller w/e. Jag lirar själv inte på redbet, och hon kommer inte lira något på kontot utan det är bara till för föra över pengarna.

 

Nu kommer det bli något problem med detta? När mitt Neteller konto står i ett annat namn än pokerkontot osv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir förmodligen problem, ja. P.g.a. olika ägare och hon inte spelar där. Det är inte ens säkert att hon får ta ut pengarna direkt till sitt bankkonto, utan hon kanske skulle vara tvungen att ta ut minst lika mycket tillbaka till Neteller före hon kan ta ut med andra metoder. Vill hon ta ut pengar utan att ha spelat öht kräver Redbet kanske någon avgift.

 

Pokersajterna är inga banker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir förmodligen problem, ja. P.g.a. olika ägare och hon inte spelar där. Det är inte ens säkert att hon får ta ut pengarna direkt till sitt bankkonto, utan hon kanske skulle vara tvungen att ta ut minst lika mycket tillbaka till Neteller före hon kan ta ut med andra metoder. Vill hon ta ut pengar utan att ha spelat öht kräver Redbet kanske någon avgift.

 

Pokersajterna är inga banker.

 

Tror du det blir sånt problem med sån liten summa? Problemet är att jag för närvarande inte vill ha in pengar på mitt egna bankkonto. Då jag för närvarnade går på bidrag :oops: och vet inte om dom drar en kreditkoll på mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du det blir sånt problem med sån liten summa? Problemet är att jag för närvarande inte vill ha in pengar på mitt egna bankkonto. Då jag för närvarnade går på bidrag :oops: och vet inte om dom drar en kreditkoll på mig.

 

Du vill alltså att skattebetalarna ska betala ditt bidrag även när du inte behöver det och inte har rätt till det?

 

Får uttrycka det så här milt då "polisDEV" är ute och leker med infractionfingret för tillfället....personangrepp var det visst, jävlar vilken rosa söt värld den pojken/mannen måste leva i, men nog med offtopic nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vill alltså att skattebetalarna ska betala ditt bidrag även när du inte behöver det och inte har rätt till det?

 

Får uttrycka det så här milt då "polisDEV" är ute och leker med infractionfingret för tillfället....personangrepp var det visst, jävlar vilken rosa söt värld den pojken/mannen måste leva i, men nog med offtopic nu.

 

Lugnt, skulle tänka i liknande banor. Men du är inte helt medveten om min livssituation, så det är lugnt. Skulle uppskatta ett svar dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...