Gå till innehåll

Strategi topp 6


L00mis

Recommended Posts

Skulle gärna höra vilka strategier ni använder er av i live turrar och när ni är på final bord 10 pers eller mindre.

 

Anledningen är att jag vid flertalet tillfällen hamnat 4 till 6:a i mindre live turneringar på cc. Har nått topp 6, 6 turrar i rad och då vart som bäst 3:a.

Känns om att jag har svårt att veta hur jag ska agera, har suttit både som chipleader och shortstackad men har det svårt ändå.

 

Så posta gärna era tankar så att jag kan nå hela vägen någon gång!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter ju som vanlig SNG-strategi. Löjligt tight, übertight, tight , tight, tight, pusha för att sno blinds, bubbelspel, push, lös push, löjligt lös push...något åt det hållet ;-)

 

Spela lite i början och få gradvis vidare range. Tänk dessutom på att det betyder allt för en STT-spelare att komma itm(även som trea).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behöver ju inte vara något grundläggande strategifel. Något som vi pokerspelare har så förtvivlat svårt att erkänna för oss själva är att det våra strategier gör är att hjälpa turen på traven eller mota oturen lite i grind. Men i den enskilda SnG:n kommer det alltid att krävas att vi har mer tur än otur för att sluta som vinnare eller ÖHT komma i pengarna. Även om du är lite bättre än snittet vid bordet så har du alltid oddsen emot dig att casha vid det enskilda speltillfället. Du kan göra allt rätt och ändå komma utanför pengarna ett dussin gånger i rad.

 

Sen kan du ju naturligtvis ha läckor i ditt spel på bubblan eller semibubblan, men sånt går ju inte att upptäcka utifrån en allmänt ställd fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...