Gå till innehåll

Kausti 2.0


kausti

Recommended Posts

im_back.png

 

Den gamla dagboken blev ju... intressant. Evigt grindande på micronivåer, förvisso med ett ganska "lyckat" (iofs är det en definitionsfråga) resultat, men ändå slösades patetiskt många timmar på att grinda minipoker samtidigt som livet flöt förbi.

 

Nu har saker och ting förändrats. Eller så ska dom förändras. Vi tar en recap av dom 1,5 åren som gått sen den gamla dagboken stängdes ner:

 

- Kausti har blivit megadumpad av damen

- Kausti har skaffat ett jobb

- Kausti har flyttat till Irland

 

Ungefär i den ordningen också. Mitt "liv" kraschade rätt hårt i våras när damen dumpade mig. Eller, det var nog det bästa som hänt mig. Jag fick äntligen tummen ur, vågade sticka från Sverige för att äntligen göra annat än småjobba och bo hemma i källaren.

Just nu bor jag i en 4-rummare i Dublin med 4 andra personer samtidigt som jag jobbar på IBM. Livet här är fucking underbart och jag har aldrig mått såhär fint.

 

Det är lite här den nya pokerdagboken kommer in i det hela. Jag har ALLTID fegat ur när det kommer till jobbiga saker (kliva upp i nivå på pokern, ta tag i mitt liv m.m.) och det stör mig som fan. Nu har jag ett jobb och pengar så jag klarar mig, och att eventuellt backa några tusenlappar skadar inte min ekonomi ett dugg. Dessutom ska jag ta nästa steg i mitt liv: Jag ska sluta fega ur för allt "jobbigt".

 

Dublinflytten var början på det där och pokern blir nu nästa steg. Tanken är att jag ska göra det här på riktigt. Har jag 35 inköp för en viss nivå ska jag kliva upp och prova. Skiter det sig (så jag hamnar under 30 inköp) så går jag ner igen. Sen ska jag hålla på sådär så jag i alla fall kan övervinna min rädsla för att klättra i nivå. Om jag sen vinner pengar på det eller inte är inte det viktiga just nu - jag ska sluta vara en sån fegis :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst: Det var mest slumpen (riggen? ;-)) som gjorde att det blev 1337 inlägg där. Postade faktiskt ett inlägg efter starten bara för att jag såg räknaren stod på 1336.

 

Vi mjukstartar med en fråga: Nån som vet hur man går tillväga för att byta nick på Svenska Spels poker? Jag har hört att det ska gå om man är tillräckligt tjatig :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagbokens första session på 0.5/1 (kr) slutar med succé! Pengarna skiter jag i, förlusten likaså. Jag lade av när jag förlorat 3,5 inköp istället för att försöka kämpa tillbaka pengarna - framsteg! Duktig Kausti!

 

Annars har jag inte ens en vettig hand att lägga upp. Jag fick in lite pengar med färgdrag + överkort och färgdrag + stegdrag i dom största förlustpotterna, sen var det inte mer än så. Jag överspelade några händer och försökte med några otroligt onödiga syner också förresten. Ska sluta med det, inget som jag sysslat med tidigare så varför börja nu? :roll:

 

Sessionen: -335 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortfarande inte en plusdag i nya dagboken. Jag gillart!

 

Idag tackar vi variansen för att mina två floppade trissar inte fick stå mot AJ. Jag är rätt okej över det faktum att jag förlorade händerna, att få in dom med 98% respektive 87% på flopp i 350-400BB-potter och ändå förlora känns nästan lite skönt på nåt vis. Det är faktiskt inte jag som är dålig, det är bara sånt som händer.

 

Nu tiltar jag däremot apa på det där skitprogrammet som heter Pokertracker 3... Går det på något sätt att se alla dagens största förlustpotter/vinstpotter? Programmet verkar missa ALLA dom största potterna från idag ju... Min donkeypott för 400 BB OCH den där 98% finns inte med... Nån som har en förklaring?

 

Hade slängt upp några funderingar kring händer här om jag bara fått fram dom... Me want Pokertracker 2 igen... :-P

 

Edit: -400 kr (ungefär, pallar inte kolla)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...