Gå till innehåll

Lättaste pokerspelet att vinna mycket pengar i online


Spaderknekt

Recommended Posts

Vilket är det lätaste pokerspelet att vinna mycket pengar i online? Och vilken limit? Och cash game, tourney eller sit&go? Jag vill alltså att ni listar den kombination av spel, spelform och limit som ni tror det är lättast att vinna i.

 

Några exempel på spel:

Texas hold'em

Omaha

Seven card stud

Five card draw

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med mycket pengar menar jag kanske $200 per dag eller mer. Och jag är ute efter var det är lättast att konsistent hålla en sån vinstnivå. Med andra ord, var behöver man vara minst skicklig för att vinna denna summa per dag i genomsnitt?

 

Vi kan förutsätta att man är beredd att studera pokerspelet en del, t.ex. läsa nån bok eller så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, Telesina är en bra kandidat:

 

a) Inget finns skrivet om pokerformen, dvs folk måste tänka själva. Det brukar folk inte kunna göra.

 

b) Har en tillräckligt hög slumpmässighet, dvs fisken kan dra ut - gynnar i längden.

 

c) Tilltalar dåliga spelare från medelhavsländerna (om det sitter två-tre spelare från länder som börjar på I så är det bara att hoppa in. Irland räknas här som ett medelhavsland).

 

d) Är ett utmärkt spel att shortstacka medans du lär dig grunderna (få in pengarna med överpar exempelvis), dvs du kan börja på relativt hög nivå redan från start.

 

e) Big-bet spel dvs då kan få in mycket pengar när du har massiva överlägen, och inte som i fixed en extra bet här och var.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, Telesina är en bra kandidat:

 

a) Inget finns skrivet om pokerformen, dvs folk måste tänka själva. Det brukar folk inte kunna göra.

 

b) Har en tillräckligt hög slumpmässighet, dvs fisken kan dra ut - gynnar i längden.

 

c) Tilltalar dåliga spelare från medelhavsländerna (om det sitter två-tre spelare från länder som börjar på I så är det bara att hoppa in. Irland räknas här som ett medelhavsland).

 

d) Är ett utmärkt spel att shortstacka medans du lär dig grunderna (få in pengarna med överpar exempelvis), dvs du kan börja på relativt hög nivå redan från start.

 

e) Big-bet spel dvs då kan få in mycket pengar när du har massiva överlägen, och inte som i fixed en extra bet här och var.

 

Du har så rätt Ola!

 

Jag hävdar att telesina är det enda spelet kvar online, som du med relativt få medel och erfarenhet kan på kort tid göra grova pengar. punkt.

 

Så om ni fortfarande efter 3-4 år onlinespelande inte gör några pengar. Prova på telesina. För jävla roligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbigt att tänka själv? :roll:

 

Så om ni fortfarande efter 3-4 år onlinespelande inte gör några pengar. Prova på telesina. För jävla roligt.[/color][/size]

Brukar ta några år innan man har fått in flytet med.

 

10.000 timmar är lagom har jag hört.. *edit: inte spelat så många timmar Telesina, men så många freerolls jag vann på ett kort tag har inte hänt i andra pokerformer. Det var ett par år sen dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj vad fel du har där...

Spel dör ut för att de skicklighetsaspekten är för stor, inte för att den är för liten. Om fiskarna blir rensade för snabbt så dör spelet. Draw high är ett semidött spel av denna anledning.

 

Jag motsäger dig inte om huruvida Draw high är mer eller mindre skicklighetskrävande än NLT men är det inte så att ju enklare spel desto populärare. Därför är väl holdem-spelen så poppis, 2 resp 4 kort bara. Sen känns det inte helt orimligt att komplexitet korrelerar med skicklighetsgrad då det bör finnas högre skicklighetstak i ett mer komplext spel men det är bara en gissning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Därför är väl holdem-spelen så poppis, 2 resp 4 kort bara.
Nja, hade tidiga TV-pokern filmat exempelvis Sökö i stället så hade alla sprungit omkring och ropat pottilainen hela tiden.

 

Eller sjustöt, för ett rimligare exempel. Populariteten har kommit från TVn. Att sedan Texas passar jävligt bra för tv-formatet är en annan sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har så rätt Ola!

 

Jag hävdar att telesina är det enda spelet kvar online, som du med relativt få medel och erfarenhet kan på kort tid göra grova pengar. punkt.

 

Så om ni fortfarande efter 3-4 år onlinespelande inte gör några pengar. Prova på telesina. För jävla roligt.

 

rofl, om man inte lyckas slå NLHE efter 3-4 år är man antagligen inte särskilt begåvad och borde absolut inte ge sig på spel där man inte kan snylta på andras kunskap utan måste lösa det själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj vad fel du har där...

Spel dör ut för att de skicklighetsaspekten är för stor, inte för att den är för liten. Om fiskarna blir rensade för snabbt så dör spelet. Draw high är ett semidött spel av denna anledning.

 

skulle snarare fokusera på att turmomentet är för litet än att skicklighetsaspekten är för stor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...