Gå till innehåll

Virus i spotify ?!?!


Fjonkan

Recommended Posts

Tjaa, satt i lirade precis och AVG hittar då ett virus i

 

C:\Program Files\Spotify\Spotify.exe

 

Har installerat om spotify och det finns fortfarande kvar. Har googlat lite men verkar bara som att Mcfee hade ett problem ett tag med sin egen programvara, och inte ett riktigt virus vill säga. Gjorde en manuell virussökning med AVG av spotifymappen och den hittade nada.

 

Under fliken "infection" i AVG står det "Runtime Packed themida", vad betyder de ? Dessutom har jag inte lyckats få fram något "namn" på själva viruset, står bara vart det är infekterat

 

 

Hur gör jag för att lösa detta ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag googlade på Runtime Packed themia och hittade lite länkar på deras forum(hittar dem inte i skrivandes stund) där det stod typ, att du går in i AVG högerklickar på ikonen o öppna, sen till "components" , Välj Resident Shield, Manage exceptions, tryck på excluded files, sen add o adda spotify.exe. Sen Apply och det ska fungera.

 

Gick dock helt från mitt minne så kanske inte är exakt så men ska finnas en länk på deras forum där allt är förklarat men hittar den som sagt inte just nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...