Gå till innehåll

NLT200 öppet sf drag i trebetad pott (djupt)


Recommended Posts

Jag har tyvärr ingen hh...

 

Jag slår upp med 5s6s, bb trebetar och jag tar syn. Floppen kommer Jd3s4s och bb betar ut strax under pott. Han har då ca 300big bakom och jag täcker.

 

Jag vet inte riktigt hur jag ska spela handen förutom att jag inte kan lägga så jag skeppar allin. Ligger alltså ca 75 i potten och jag ställer för 300 till. Min tanke är att jag får syn av QQ+ vilket jag leder mot, det dåliga är ju att jag tvingar bort en massa andra händer som jag kan få betalt av men jag blir alltid så vilsen med dessa drag när turn blankar.

 

Detta kanske inte är optimalt men bör ju vara EV+ iaf, men vilken linje är egentligen den bästa här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag ser två linjer. Din push ser väldigt mycket ut som den handen du har, alt flushers+overs, och vi får svårt att balansera vår range här. Vilka andra händer spelar du som du gjorde med denna?

 

Linje 1 - Slå om floppen och syna av push. Din hand ser betydligt starkare ut och du kan få vissa händer som du e ca break even mot att folda.

 

Linje 2 - Du synar floppen. Du har pos, och får därmed lättare betalt då du träffar, då en tänkande motståndare sällan kommer sätta dig på färgdrag. Man skulle kunna shova turn mot ett bet, då reppar du i princip nuts + har ju enormt med outs. På så vis kan du få värde de gånger FI är tom och barrellar turn. Checkar FI turn tycker jag att vi betar oavsett kort, vilket vi vill kunna göra med alla våra floats + starka händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...