Gå till innehåll

Dice Holdem


Recommended Posts

Sitter på jobbet och surfar. Hittar lite info om Dice Holdem och tycker det verkar intressant. Hittar ingen tråd om detta så jag startar en ny.

 

Är det någon som testat?

 

Jag spelar normalt TAG och funderar på vilka "öppningshänder" jag ska spela då (finns ju inte så många).

 

Hur ser handranking pre ut? Utgår från att 66, 55 är de bästa men sedan?

 

Verkar finnas varianter med bokstäver på tärningarna också (HOLDEM) men jag testar nog med vanliga.

 

Bwin har jag konto hos men det kanske finns på andra stora siter också?

 

Aja, jag får testa när jag kommer hem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade på Bwin. Det fanns ett bord med 2 spelare (4 max 0,10/0,20e).

Verkade ganska kul men bordet dog snabbt. >1000 bb/100 så man kanske inte ska spela mer .

 

Ska försöka hitta en site med mer trafik och >5 spelare/bord.

 

Hittade detta på Paf:

Femtal (yatzee) inträffar när du har fem tärningar med samma valör. Ett högre femtal, till exempel fem stycken sexor vinner över ett lägre femtal med exempelvis fem stycken femmor. Skulle två spelare ha samma femtal delas potten lika.

 

Kan inte vara så ofta det händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade på Bwin. Det fanns ett bord med 2 spelare (4 max 0,10/0,20e).

Verkade ganska kul men bordet dog snabbt. >1000 bb/100 så man kanske inte ska spela mer .

 

Ska försöka hitta en site med mer trafik och >5 spelare/bord.

 

Hittade detta på Paf:

 

Kan inte vara så ofta det händer.

Hehe, miss av Paf där. Men, alla sidor lirar ju på samma nätverk så lär inte vara någon bättre trafik på Paf t.ex. Den här sidan, https://www.dicearena.com/, lirade jag på när jag lirade. Men som sagt, knappt någon action..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte vara så ofta det händer.

En gång på 1296 kast genererar ett femtal (statistiskt sett). Vet inte reglerna exakt men om man får kasta om vissa tärningar så som i Yatzy så blir chansen att få ett femtal rätt mycket större. Så det händer nog oftare än vad du tror.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En gång på 1296 kast genererar ett femtal (statistiskt sett). Vet inte reglerna exakt men om man får kasta om vissa tärningar så som i Yatzy så blir chansen att få ett femtal rätt mycket större. Så det händer nog oftare än vad du tror.

 

dock minskar chansen eftersom ni använder fem gemensamma tärningar och tre av dem måste hjälpa båda spelarna till olika femtal... det är inte yatzy.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...