Gå till innehåll

TNL, sng 2,20 10 mana bord


Qscar

Recommended Posts

Spelare kvar 7

 

Flopp: 10r, 6k,2r

 

Min Hand:22

 

3 spelare med i potten, limpade in 22

 

Min stack 1060

 

bb 100, sm 50

 

är i position båda spelarna checkar fram till mig, höjer till pott för att undvika färdrag. Spelaren i mellan postionen ställer.

 

Syn eller ej?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför fold?

 

Han driver givetsvis med dig, ingen vettig människa säger fold där du är nu i handen. Menar du spelade ju handen för du ville träffa en 2:a och det har du nu gjort, skall du ens tänka tanken att slänga den.. nej det gör du inte. Solklar syn.

 

Sen preflopp med en stack på 1k med BB på 100, så kan du inte limpa 22 där, du slänger dina marker i sjön. Det finns bara en bra flopp för dig då och det är med en 2:a på floppen då.

 

Preflopp skall du vara all in eller fold. inget annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Limpa inte, pusha direkt istället.
Va? Med 22, +10xBB och 7 spelare kvar?
Han driver givetsvis med dig, ingen vettig människa säger fold där du är nu i handen. Menar du spelade ju handen för du ville träffa en 2:a och det har du nu gjort, skall du ens tänka tanken att slänga den.. nej det gör du inte. Solklar syn.
+10 miljoner
Sen preflopp med en stack på 1k med BB på 100, så kan du inte limpa 22 där, du slänger dina marker i sjön. Det finns bara en bra flopp för dig då och det är med en 2:a på floppen då.

 

Preflopp skall du vara all in eller fold. inget annat.

Handhistoriken är lite tunn va? Vi vet inte om det var Hero som öppnade eller limpade efter andra limpare som täcker han. Vi vet inte om Hero sitter på BTN/CO. Jag tycker det är ganska viktigt. Jag röstar på fold preflop. Som nu spelat är det ju lätt syn.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va? Med 22, +10xBB och 7 spelare kvar?+10 miljonerHandhistoriken är lite tunn va? Vi vet inte om det var Hero som öppnade eller limpade efter andra limpare som täcker han. Vi vet inte om Hero sitter på BTN/CO. Jag tycker det är ganska viktigt. Jag röstar på fold preflop. Som nu spelat är det ju lätt syn.

 

Nja, alltså vi kan ju sluta oss till att BB är kvar i handen, och att båda fi har agerat på flopen innan vår hjälte ska ta sitt beslut. Så antingen har någon limpat innan (pre), eller så är hjälten först in pre. Helt okej att pusha först in, ännu bättre om nån limpat.

 

I övrigt som alla sagt, limpa inget här och syna allt när du nu träffat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...