Gå till innehåll

Studio XPS 8100


bigdwarf

Recommended Posts

Erbjudande på den stationära 8100-modellen nu igen så jag tänkte passa på. Vet att många rekat att köpa en ihopplockad men tror inte jag tjänar multum på det och jag har vart extremt nöjd med alla min DELL-datorer hittils.

 

Tror det blir denna isf. Vill har kommentarer på graffekortet osv, har uppdaterat massa på datorn som tex processorn från i5 till i7 osv. Nåt annat jag behöver tänka på? Hade nåt i min XPS laptop som heter RAID som tydligen ska vara bra för hastighet osv, hur det flyter..nåt liknande i denna!? DDR3an? Hur ligger priset på denna, är det fortf. riktigt överpris???

 

SPEC:

Processor: Intel Core i7 860. 2,80ghz 8MB

Windows 7

Minne: 8MB, DDR3 dubbla kanaler

Hårdd: 2TB

Gkort: Enkelt 1,8GB Nvidia geforce GTX 260

 

PRIS: 12,465

 

 

Tänkte även köpa en dellskärm, en 23"....den har 2048x1152 i upplösning. Idag lirar jag ju på 1920x1200. Nån som testat denna upplösning..antar att den är aningen lägre på höjd men längre på bredd?

 

Help the noob plz...tack på förhand! :) Skapade tråden för att jag vill ha svar ganska fort då jag tänker beställa foooooort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erbjudande på den stationära 8100-modellen nu igen så jag tänkte passa på. Vet att många rekat att köpa en ihopplockad men tror inte jag tjänar multum på det och jag har vart extremt nöjd med alla min DELL-datorer hittils.

 

Tror det blir denna isf. Vill har kommentarer på graffekortet osv, har uppdaterat massa på datorn som tex processorn från i5 till i7 osv. Nåt annat jag behöver tänka på? Hade nåt i min XPS laptop som heter RAID som tydligen ska vara bra för hastighet osv, hur det flyter..nåt liknande i denna!? DDR3an? Hur ligger priset på denna, är det fortf. riktigt överpris???

 

SPEC:

Processor: Intel Core i7 860. 2,80ghz 8MB

Windows 7

Minne: 8MB, DDR3 dubbla kanaler

Hårdd: 2TB

Gkort: Enkelt 1,8GB Nvidia geforce GTX 260

 

PRIS: 12,465

 

 

Tänkte även köpa en dellskärm, en 23"....den har 2048x1152 i upplösning. Idag lirar jag ju på 1920x1200. Nån som testat denna upplösning..antar att den är aningen lägre på höjd men längre på bredd?

 

Help the noob plz...tack på förhand! :) Skapade tråden för att jag vill ha svar ganska fort då jag tänker beställa foooooort.

 

 

Tror du kommer bli nöjd med datorn, annars tycker jag datorn är väldigt prisvärd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skum upplösning..

8MB ram känns lite btw ;)

 

Märkesdatorer är nästan alltid överprisade. Tycker fortf. inte att datorn är prisvärd fast du blir nog nöjd med speccsen

 

släpp dell imo... något ihopplock på komplett t.ex. är mycket prisvärdare. lovar att du kommer bli nöjd utan dell också :)

 

vad ska datorn användas till btw? rätt relevant. behövs ju inget 8gig graffekort för o 9tabla poker o se på film. typiskt pokerspelare att gå i överdrift (anklagar inte dig nu) a la ballerstyle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För enbart poker kan man köpa en dator för halva priset men om du vill satsa lite mer och kunna göra lite mer så är det vettiga grejjer och är du nöjd med DELL sen tidigare samt är skeptisk till byggda datorer från komplett så köp du DELL-datorn. Det finns datorer jag hellre hade köpt men jag är säker på att du blir nöjd med den datorn.

 

fake edit: är trött och orkar inte leta upp alternativen just nu men se komplett.se för mer info.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...