Gå till innehåll

vad ska jag göra mot superaggresiv 3bettare?


Hero86

Recommended Posts

200BBs effektiv stacks.

 

jag öppnar med AA77ds och blir 3betad av en kille som i stort sett 3betar vilka kort som helst.

4betar jag här så vet han vad jag har och synar jag blir det svårt att spela postflop utan träff....

 

Om killen konsekvent höjer preflop är väl limpsyn bättre?

 

Att spela en stor pott ut position med en sådan hand är aldrig kul. Även träff på esset är tveksamt om du inte har färgdrag som backar upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

200BBs effektiv stacks.

 

jag öppnar med AA77ds och blir 3betad av en kille som i stort sett 3betar vilka kort som helst.

4betar jag här så vet han vad jag har och synar jag blir det svårt att spela postflop utan träff....

 

Om killen konsekvent höjer preflop är väl limpsyn bättre?

 

Att spela en stor pott ut position med en sådan hand är aldrig kul. Även träff på esset kan vara svårt om du inte har färgdrag som backar upp. Har killen en bra wrap där är man inte särskilt stor favorit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Spelar ingen större roll att din hand blir delvis face-up här.

FI lär ändå göra bort sig på en massa floppar där ditt monster trivs helt ok. Klassiska är väl att ni båda hittar färgdrag och FI degar med katastrofal equity.

 

4bet alla dar i veckan med AAxx ds, oavsett om din 4bets range är polariserad till AAxx eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 1 month later...
Öka din 4betsfrekvens.

 

+1 Igen

 

Det är katastrof att bara 4-beta med AAxx

 

Mot en motståndare som sätter mig på AA i ett sånt läge skulle jag 4-beta med random ds-händer, och ss rundowns (som står sig ok mot AAxx) men akta mig för KKxx/QQxx som är extremt svaga mot AAxx och som därför inte går att syna ett 5-bet med.

 

EDIT: Jag menade inte att jag skulle 4-beta alla ds-händer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DU gör oftast ett misstag om du lämnar bordet. (om han inte är bra dvs, att han är aggresiv på det sättet men att han är grym på att läsa. Är han däremot aggressiv och dålig i dina ögon betyder det nog att han är tilt just då.

 

limpa mera, syna lite lösare, du kan syna ur pos hela vägen även om det känns konstigt. men ha då en hyfsad hand, helst inte med bara drag.

 

att stacka med AA är helt okej, så länge du kommer upp til iaf runt 50% av din stack pre flop tycker jag. beror lite på omständigheterna vilket det alltid gör i poker, många saker som har betydelse i ett beslut, sjuuukt många.

 

det är därför det är svårt att ge råd så här utan att ha all info framför sig som man har vid bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
nytt signaturmaterial?

 

Snacka om att leta fel.

menade ju självklart att stacka med AA är självklart.

men när det börjar komma under 50% av sin egen stack pre flop, så ska man vara mer noggrann med andra faktorer, att kunna folda en svår flopp (vad det är orkar jag inte gå in på nu, tar för lång tid)

, ju bättre sidokort desto mindra behöver man få in pre flop.

 

Hade du något annat du undrar över eller tror du jag inte vet vad jag pratar om?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snacka om att leta fel.

menade ju självklart att stacka med AA är självklart.

men när det börjar komma under 50% av sin egen stack pre flop, så ska man vara mer noggrann med andra faktorer, att kunna folda en svår flopp (vad det är orkar jag inte gå in på nu, tar för lång tid)

, ju bättre sidokort desto mindra behöver man få in pre flop.

 

Hade du något annat du undrar över eller tror du jag inte vet vad jag pratar om?

 

This.

 

Vad gör du om du har investerat 35% av din stack preflop med T8o och han pushar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Ok så han 3bettar alla händer och du har bara aa i din 4bet range?

 

Mot en sådan här fi måste du tighta din opening range och bredda din 4betting range. Det är viktigt att du inte kommer i ett läge där du sitter och flattar en massa 3bets med marginella händer oop.

 

Edit: Bara utgick från att du var oop av någon anledning, är du inte det så är det ju hur lätt som helst att spela speciellt 200bb deep. Bara fortsätta öppna, syna hans 3bets och spela ut honom när han har usla händer i 3bettade potter oop. Och givetvis 4betta en del för värde också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips är att variera spelet mera, gör samma move du beskriver ett par gånger utan att ha AA.

Ex TJQK ds är en hand du kan göra det med.

 

Om du endast gör det endast med AAxx kan du lika gärna lägga upp korten.

Håller med att det i detta fall inte spelar s¨stor roll.

potta, sen ställer du på samtliga floppar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...