Gå till innehåll

Var går gränsen?


Recommended Posts

Tänker på det här med spammande och sånt.

Var går gränsen för egenreklam?

Är det okej när moddarnas polare gör reklam för sin egen dollarblogg, eller när Nordicbet trumpetas ut i var och varannan signatur?

 

Det börjar lukta dynga, som vanligt, här i Sveriges största pokerforum.

Jag efterlyser en enhetlig hållning mot egenreklam. Om sedan polaren heter Valterego, Jennez, Brandborn eller vad fan som helst...

 

Moddarnas trovärdighet har förvisso gått i graven för länge sedan, men fundera lite på objektiviteten era as.

 

/Trollet.:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 95
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vad som är än viktigare är att det är dags att någon sajt får upp ögonen för mig och betalar mina resor och inköp. Då ska jag med glädje byta signatur. Tar även bud på den som annonsplats, likaså avatarn.

 

Jag är beredd att sponsra dig, men jag vet faan inte vad du är bra på...:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderade lite på samma sak när legato blev bannad, såg dock inte hans inlägg och ska inte uttala mig för mkt..

 

Det såg ut ungefär så här (så kan du göra din egen bedömning, detta alltså skrivet i en tråd där Shahin o jag diskuterade Kinapoker):

 

"Nu har jag skrivit ett par bloggar som dels behandlar grunderna i Kinapoker, och dels behandlar avancerad strategi för Kinapoker på XXXXX."

 

Jag blev faktiskt rätt förvånad... De som var med o grundade PF bombade bokstavligen mitt dåvarande forum med reklam. På det forum jag nu är med och driver tillåter vi det mesta, inklusive länkningar till pf.nu ;) Förhoppningsvis lönar sig det i längden, jag hoppas på det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som är konstigt med att siter som betalar för sig får göra reklam, medan gratisparasiter blir bannade på kortare eller längre tid? Det är väl inte helt orimligt att anta att Nordicbet har ett avtal med pse/pfnu att deras sitespelare får ha reklam för siten i sina signaturer?

 

Även om siter betalar för sig finns det dock regler för hur de får göra reklam. Alla forumpartners är medvetna om detta (antar jag i alla fall), men det är inte alltid det följs till 100%. Felaktig reklam raderas dock av oss mods även för betalande siter.

 

Vad gäller randomanvändare på forumet som postar inlägg som tolkas som egenreklam så ser inte jag att det är någon skillnad i hur inläggen behandlas. Skillnaden ligger i att en användare som varit reggad i 3 år och har 2000 inlägg kommer att få en varning, medans användaren som varit reggad i 3 timmar och har 1 inlägg kommer att permabannas. Inläggen raderas dock i bägge fallen. Ibland tempbannar vi long time users, som i fallet Legato.

 

Med det sagt så finns det säkert trådar/inlägg som vi mods har missat. Vi läser inte allt som skrivs på forumet, och ibland slinker saker och ting igenom "försvaren". Om du tycker att någon gör reklam felaktigt, använd rapportera-knappen. Vi mods kan göra ett bättre jobb om du som användare hjälper till och anmäler felaktigheter på forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På det forum jag nu är med och driver tillåter vi det mesta, inklusive länkningar till pf.nu Förhoppningsvis lönar sig det i längden, jag hoppas på det

 

Nu är jag inte inblandad i PF.nu längre, men vill gärna klargöra ändå att PF visst tillåter länkningar till ex donkr.com och liknande.

 

Förbudet gäller egenreklam, dvs när ägaren av en sajt själv länkar dit. Hade Svenne Trähatt hittat din blogg och tyckt att den var intressant och bör uppmärkssammas så hade länkningen varit helt okej.

 

Hypotetiskt exempel: Jämför exempelvis med alla länkningar till 2+2. Hade Mason Mahmuth däremot "spammat" PF med en länkning så hade han blivit bannad bums.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som är konstigt med att siter som betalar för sig får göra reklam, medan gratisparasiter blir bannade på kortare eller längre tid? Det är väl inte helt orimligt att anta att Nordicbet har ett avtal med pse/pfnu att deras sitespelare får ha reklam för siten i sina signaturer?

 

Även om siter betalar för sig finns det dock regler för hur de får göra reklam. Alla forumpartners är medvetna om detta (antar jag i alla fall), men det är inte alltid det följs till 100%. Felaktig reklam raderas dock av oss mods även för betalande siter.

 

Vad gäller randomanvändare på forumet som postar inlägg som tolkas som egenreklam så ser inte jag att det är någon skillnad i hur inläggen behandlas. Skillnaden ligger i att en användare som varit reggad i 3 år och har 2000 inlägg kommer att få en varning, medans användaren som varit reggad i 3 timmar och har 1 inlägg kommer att permabannas. Inläggen raderas dock i bägge fallen. Ibland tempbannar vi long time users, som i fallet Legato.

 

Med det sagt så finns det säkert trådar/inlägg som vi mods har missat. Vi läser inte allt som skrivs på forumet, och ibland slinker saker och ting igenom "försvaren". Om du tycker att någon gör reklam felaktigt, använd rapportera-knappen. Vi mods kan göra ett bättre jobb om du som användare hjälper till och anmäler felaktigheter på forumet.

 

 

Hur var det med fallet Ferna? Åkte inte han också dit för "egenreklam"? Fick han också en varning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänker på det här med spammande och sånt.

Var går gränsen för egenreklam?

Är det okej när moddarnas polare gör reklam för sin egen dollarblogg, eller när Nordicbet trumpetas ut i var och varannan signatur?

 

Det börjar lukta dynga, som vanligt, här i Sveriges största pokerforum.

Jag efterlyser en enhetlig hållning mot egenreklam. Om sedan polaren heter Valterego, Jennez, Brandborn eller vad fan som helst...

 

Moddarnas trovärdighet har förvisso gått i graven för länge sedan, men fundera lite på objektiviteten era as.

 

/Trollet.:-D

 

Ja, Roffe. Du vet att jag gillar dig och gillar när du gapar och skriker.

Men du måste komma med konkreta exempel, visa var vi gör fel citera ett exempel. Eller ännu hellre anmäl inlägget så vi kan göra något åt det (hur många gånger har vi sagt det nu???)

Men ska jag vara uppriktigt tror jag felet beror på att vi moddar, iaf jag, är dåliga på att redigera i inlägget och tala om att det är varnat.

Vi moddar ser att inlägget är varnat, men det framgår nog inte för forumiterna i övrigt. Ni ser mao inte att det är utdelat en varning.

Vi ska bli bättre på det. Vi har nu åter fått skäll av Dev, igen.

Senaste i raden av varnade av de som du nämner ovan var btw Jennez för spam.

 

 

 

Det såg ut ungefär så här (så kan du göra din egen bedömning, detta alltså skrivet i en tråd där Shahin o jag diskuterade Kinapoker):

 

"Nu har jag skrivit ett par bloggar som dels behandlar grunderna i Kinapoker, och dels behandlar avancerad strategi för Kinapoker på XXXXX."

 

Jag blev faktiskt rätt förvånad... De som var med o grundade PF bombade bokstavligen mitt dåvarande forum med reklam. På det forum jag nu är med och driver tillåter vi det mesta, inklusive länkningar till pf.nu ;) Förhoppningsvis lönar sig det i längden, jag hoppas på det :)

 

Som du vet,, är forumreglerna klara i det fallet.

Jag citerade dem till dig i det PM du fick, men jag gör det här igen.

2. Reklam

2.1 - Reklam i alla former är strikt förbjuden, likaså erbjudanden som innebär personlig vinning för den som postar erbjudandet. Förbudet gäller såväl för egna som för andra sajter.

2.2 - Det är strikt förbjudet med reklam i forumprofiler (t ex användarnamn) och signaturer.

2.3 - Undantaget är vissa erbjudanden via våra partners (tex eventarrangörer och sponsorer)

Nu var det så att du gjorde inte reklam en gång för din egen sait, utan du gjorde det faktiskt två gånger.

Dessutom har du blivit varnad för detta en gång tidigare, om än för länge sedan. Så att forumreglerna var som ovan citerat bör knappast ha varit någon överraskning för dig.

 

Hur var det med fallet Ferna? Åkte inte han också dit för "egenreklam"? Fick han också en varning?

 

Ferna blev som du kanske vet avstängd för rakebacksnack/spam/egenreklam Att han dessutom lyckats dra på sig 7-8 anmälningar och varningar på 3 månader, vilket isig är något av ett rekord. Varav minst en för upprepade personangrepp gjorde att det inte fanns några alternativ

 

Jaha nu censureras det friskt.

 

Ta bort mig från det här djävla forumet.

Nope inget är censurerat i denna tråd

 

hahah wtf händer? RIKTIGT KASST

Som sagt inget

 

Vad hände?

Nada!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är det alltså helt okej, för mig som egen företagare, att lägga upp mitt företagsnamn i min signatur?

Sedan kan jag vara jävligt aktiv i forumet och bräka i varenda tråd som skapas...Huvudsaken är ju att firmanamnet i min signatur syns...

 

Är det den bagen som gäller, Crappy?

Vad gör du som moderator när Laprof Productions börjar smygspamma i signaturer? Är jag en tillräckligt bra kompis för att det ska vara okej, eller krävs det andra lite äckligare åtgärder för att halka igenom spamfiltret?

 

Jodå, jag provocerar som vanligt, men den här gången tycker jag att det är befogat...8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är det alltså helt okej, för mig som egen företagare, att lägga upp mitt företagsnamn i min signatur?

Sedan kan jag vara jävligt aktiv i forumet och bräka i varenda tråd som skapas...Huvudsaken är ju att firmanamnet i min signatur syns...

 

Är det den bagen som gäller, Crappy?

Vad gör du som moderator när Laprof Productions börjar smygspamma i signaturer? Är jag en tillräckligt bra kompis för att det ska vara okej, eller krävs det andra lite äckligare åtgärder för att halka igenom spamfiltret?

 

Jodå, jag provocerar som vanligt, men den här gången tycker jag att det är befogat...8-)

 

Nej, det är faktiskt inte befogat.

Visst kan du säkert få lägga upp ditt företagsnamn i din signatur.

Nu är jag en enkel moderator utan någon som helst insikt i det ekonomiska när det gäller det här företaget. Men du som jag är företagare, du vet hur det funkar. Vilket säkert gäller här också. Reklam kostar.

 

Smygspammar du (oj jag såg inte ovanstående) och jag inte ser det, ingen annan ser det, ingen anmäler det. Så gör jag inget :mrgreen:

 

Men om inlägget blir anmält för att bryta mot forumreglerna (citerade i inlägget ovan) eller att jag får syn på det.

SÅ NIX, då gäller samma regler för dig som för alla andra, oavsett hur bra vän du är.

 

 

Edit: F-n också du är en av de jag svor på att aldrig gå i polenik med när jag började här. Jag har inte kompetensen eller IQ om du så vill att möta dig i en debatt. Du vet det och jag vet det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är faktiskt inte befogat.

Visst kan du säkert få lägga upp ditt företagsnamn i din signatur.

Nu är jag en enkel moderator utan någon som helst insikt i det ekonomiska när det gäller det här företaget. Men du som jag är företagare, du vet hur det funkar. Vilket säkert gäller här också. Reklam kostar.

 

Smygspammar du (oj jag såg inte ovanstående) och jag inte ser det, ingen annan ser det, ingen anmäler det. Så gör jag inget :mrgreen:

 

Men om inlägget blir anmält för att bryta mot forumreglerna (citerade i inlägget ovan) eller att jag får syn på det.

SÅ NIX, då gäller samma regler för dig som för alla andra, oavsett hur bra vän du är.

 

Så om jag lägger in ett "Proffsbloggare för Laprof.se" så är det okej?

"Sitespelare för Verandabet" också?

 

Du målar in dig i ett hörn nu, Crappy. Tillsammans med dina moddpolare.

Ta ett möte och kom fram till vad som gäller.

 

Jag ser detta forum som ett ypperligt sätt att göra gratisreklam för mig själv.

Tyvärr har ett flertal andra redan norpat den prylen...:-(

 

Men själv sitter du och tycker att du gör ett bra "jobb" eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tycker du att jag ska göra Crappy?

Ska jag köra en signatur med reklam för mitt eget företag?

Gasa på som en manisk marknadsförare?

 

Blir forumet bättre av det här?

Blir det skitbra ifall jag medverkar i varenda tråd, bara för att få flasha mitt företag?

 

Jag kan visa prov på det jag menar, men jag skulle nog bli bannad fortare än J-O hinner säga Rock'n Roll...:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så om jag lägger in ett "Proffsbloggare för Laprof.se" så är det okej?

"Sitespelare för Verandabet" också?

 

Du målar in dig i ett hörn nu, Crappy. Tillsammans med dina moddpolare.

Ta ett möte och kom fram till vad som gäller.

 

Jag ser detta forum som ett ypperligt sätt att göra gratisreklam för mig själv.

Tyvärr har ett flertal andra redan norpat den prylen...:-(

 

Men själv sitter du och tycker att du gör ett bra "jobb" eller?

 

Som sagt, jag skulle inte gått i polemik med dig :mrgreen:

Men nu är du ute och ...

Vi tar det här med reklam, en gång till. Trots att jag vet att du kan den biten. De betalar för det! Vilket du säkert också gör normalt när du vill göra reklam för dig och ditt företag.

 

Sen kan du självklart välja att kasta skit på mig och insinuera att jag inte gör ett bra jobb.

Ok Roffe, det gör jag kanske inte, det får andra bedöma. Tycker du att jag missköter min uppgift, så tala om var, när och hur. Visa med konkreta bevis. Inget dravel inga insinuationer. Fram med det.

Fan, självklart gör jag missar, självklart klantar jag till det, vart vill du komma?

 

Vi lägger ner den här diskussionen, den leder inte ett enda steg framåt.

Bevisa var jag klantat till det, vilket jag säkert gjort. Så ska jag göra vad som står i min makt att rätta till det.

 

Må väl min vän, synd att du inte dyker upp den 30/1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tycker du att jag ska göra Crappy?

Ska jag köra en signatur med reklam för mitt eget företag?

Gasa på som en manisk marknadsförare?

 

Blir forumet bättre av det här?

Blir det skitbra ifall jag medverkar i varenda tråd, bara för att få flasha mitt företag?

 

Jag kan visa prov på det jag menar, men jag skulle nog bli bannad fortare än J-O hinner säga Rock'n Roll...:-D

 

Egentligen är detta inte min sak men...

 

Varför vill du bli särbehandlad? Vill du ha med din företagslogga är det bara att hala upp pluskan och bli forumpartner. Självklart måste pokersiterna bakom dessa s.k. sitespelare vara forumpartners och betela för sej annars bryter dom mot reglerna. Så som du uttrycker dej är det gratisreklam du är ute efter.

 

Är det inte så det fungerar?

 

Men skulle jag hänvisa till din blogg är det tydligen ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...