Gå till innehåll

Pokerstatistik behöver hjälp


Hittapengarna

Recommended Posts

Tjena!

 

Har beslutat mig för att äntligen köpa det där PokerTracker.. eller kallades det Holdem Manager... kanske är samma sak?

 

Ja hur som helst har jag verkligen ingen koll. Vet inte vad en HUD är och jag är rent av en idiot när det gäller program och installationer.

Därför undrar jag ifall någon vänlig pojk/flicka orkar lägga någon minut och förklara basic och lite vad de olika programen gör och hur man gör det, vad som ska installeras- vad det kostar i månaden, hur man ställer in alla settings för att programmet ska hålla koll på ens spel osv. Verkar väldigt komplicerat in my opinion.

 

Är fullt medveten om att det finns trådar lite här och där men det känns som att folket som skriver i dessa trådar redan har programmen och behöver specifik hjälp klara och installerade.

 

Tack på förhand! :7c::2d:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hold'em manager och pokertracker är två konkurrerande produkter. Jag använder själv HEM, men har inte testat den senaste utgåvan av PT, så jag kan inte uttala mig om kvalitetsskillnader mellan de båda.

 

Vet dock att HEM har ett väl fungerande community för support osv. Tror också att programmet innehåller en massa nybörjarguider som jag själv inte använt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gjort ett program som skriver ut spelaranteckningar baserade på informationen i PokerTracker och liknande program.

Kolla

Xxxxxxxxxxx

 

Jag har råkat trycka på denna jävla länk och får ingen ro förens jag vet om den är ok eller inte. Jag själv är för korkad fölr att ta reda på sånt, men om någon vet hur man bär sig åt och är villig att testa så skulle en väldigt stor och tung sten falla från mitt hjärta. fml.. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet dock att HEM har ett väl fungerande community för support osv.
Då jag är partisk och tar åt mig av sådana kommentarer vill jag bara inflika och säga att det kan jag lova att vi (PokerTracker) har också :) Vet faktiskt inte riktigt hur det ser ut hos HEM organisationsmässigt nu, men vi har 9 anställda i PT3-teamet varav ca. 5½ jobbar med support på heltid, och därutöver har även vi förstås ett stort community med andra användare.

 

Nåväl, för att återgå till ursprungsfrågan... Det blir många sådana frågor och det är till stor del en smaksak. Jag svarade precis på ett annat liknande inlägg här på forumet och quotar det:

 

Finns alltid olika åsikter. Personligen är jag partisk då jag jobbar åt PokerTracker, så jag antar att jag inte behöver säga vilket jag föredrar. PT3 och HEM är i mitt tycke ganska lika funktionsmässigt - jag tycker att vissa unika funktioner i PT3 är mer värda än de unika funktionerna som HEM erbjuder (framförallt nu när PT3 också har Omaha-stöd), och gränssnittsmässigt så föredrar jag helt klart PT3, men det är mycket av en smaksak.

 

Det bästa är ju att skaffa sig en egen uppfattning, PT3 har exempelvis en 60-dagars gratis testversion med tillgång till det mesta du behöver (du kan dock inte skapa dina egna stats, vilket är en grym funktion, men det kanske man inte behöver under testperioden).

Laddar du dessutom ned den senaste versionen (Beta 30) så kan du köra vår setup wizard så är det väldigt enkelt att få igång alltid på nolltid.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Touché :)

 

Nåväl, känns lite löjligt att hålla på att orda om sådant här men om man tror att man kan förlita sig på statistik från google analytics och om heltoks poäng var att HEM nu är "större" så tror jag att man är fel ute. De har ju helt klart kortare tid på marknaden och det är därför imponerande att de har slagit sig in så pass mycket, men jag tror att man underskattar hur stor roll det spelar att PokerTracker har funnits i så pass många år och är välkänt i hela världen. Jag tror att väldigt många går direkt till pokertracker.com utan att googla det först. Kollar man exempelvis medlemsantal på sidorna så är det väldigt stor skillnad (trots att vi tog bort alla användare innan PT3).

 

Observera att detta enbart är min personliga åsikt och inget jag grundar på någon uppgift jag har, och jag håller mig gärna borta från sådana här diskussioner :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för varningen, Ola. :-) edit*: crappy, var det visst.

 

Touché :)

 

Nåväl, känns lite löjligt att hålla på att orda om sådant här men om man tror att man kan förlita sig på statistik från google analytics och om heltoks poäng var att HEM nu är "större" så tror jag att man är fel ute. De har ju helt klart kortare tid på marknaden och det är därför imponerande att de har slagit sig in så pass mycket, men jag tror att man underskattar hur stor roll det spelar att PokerTracker har funnits i så pass många år och är välkänt i hela världen. Jag tror att väldigt många går direkt till pokertracker.com utan att googla det först. Kollar man exempelvis medlemsantal på sidorna så är det väldigt stor skillnad (trots att vi tog bort alla användare innan PT3).

 

Observera att detta enbart är min personliga åsikt och inget jag grundar på någon uppgift jag har, och jag håller mig gärna borta från sådana här diskussioner :)

Du har helt klart en poäng. Bryr man sig om vilket som är mest populärt, så finns det sajter som sköter statistik på hur många besökare andra sajter har. Alexa är en som borde vara tillförlitlig.

De som söker på google är väl de som har problem med programmet och inte får hjälp i deras forum, samt så är det nog många som söker crack via google.

+60000% ökning på 3 månader ser inte så verklighetsbaserat ut men jag har väl missat någon reklamkampanj i kina.

 

url - alexa rank - förändring i % sedan 3 månader - förändring i % sedan 7 dgr

http://www.alexa.com/siteinfo/www.pokertracker.com 54,321 - +34% - -7%

http://www.alexa.com/siteinfo/holdemmanager.com 101,029 - +60000% - +20%

PT.com har färre poäng, vilket borde betyda att de är högre upp på alexa rankingen och verkar vara mycket mer populärt bland svenskar, än HEM.com.

 

Enligt: http://www.hotaweb.com/url/pokertracker.com och http://www.hotaweb.com/url/holdemmanager.com , så verkar domänen holdemmanager.com vara värt mer men det kanske beror på att det finns ett alternativ som ökar och den veckobaserade nedåtgående trenden för pokertracker. Det har hänt fler än en gång att en bubbla spricker.

Hur man kan få den verkliga siffran på hur många som använder respektive program har jag ingen susning om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...