Gå till innehåll

Vad går man plus på?


SanojM1980

Recommended Posts

Vet tyvärr inte hur många procent av pokerspelare som går vinnande men kan tänka mig att det är en extremt stor del förlorande spelare som aldrig kommer inse det själva. Inget är lättare att gå plus på utan det gäller för dig att hitta vilken typ du spelar bäst på och tycker är roligaste och sen bara köra.

 

Sen tror jag inte att någon pokerform är mer lönsam än den andre.

Vissa är bra på cashgame, andra på turneringar och vice versa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad som är bäst/lättast beror på var och en själv.

 

Jag plussar mest på cashgame. I turneringar har jag ett ganska stort plus men vet igentligen inte om det motsvarar mitt spel? Två 1:a placeringar drar upp resultatet rejält. I sit & gos tror jag att jag kan vara marginellt förlorande. Men svårt att veta, man ska spela ganska många innan man vet...

 

Bara att testa sig fram...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan ju bara gå till mig själv, jag tror mig veta att jag plussar rätt bra på sngs både HU och 9manna men vet ej till vilken nivå jag håller. Mtts har jag vinster i men vet om jag är plussande där.

 

Cashgame vet jag att jag är förlorande i.

 

Jag tror dock att sngs är det lättaste att lära sig för en lat en :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror man kan göra mer pengar på turneringar än på cash games. Tror turneringar är fisktätare som regel. Cash games ger dock en jämnare inkomst.

 

Hittade en länk med grafer som rätt bra beskriver andelen vinnande spelare på cash-games: http://pokerftp.com/index_files/examples.htm

 

OBS: Tabellerna tar inte med eventuell rakeback!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Seriöst, såg nyss en snubbe multitabla 45 st turbo sng's(18-45 pers). Hur fan klarar man av allt klickandet?, Och låt säga att han kommer till HU i hälften av dem, speedy gonzales????, clickclickclickclickclick!!!!

 

Så OP, testa det du, det vinner man tydligen på=D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bara älskar vilken forumdel tråden ligger i :-)

 

+1 :-D

 

SNG har ju alltid rekommenderats att spela om man vill bygga rulle på. Men som sagt har ju alla pokerformer blivit tuffare att vinna på, men personligen ser jag det som den lättaste om man är nybörjare. I turneringar är det ju varians deluxe även fast man är riktigt vass på det och väldigt små marginaler att hitta klonken eller inte. Cash game måste ju vara tuffast fast bästa sättet till snabba pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar primas 5-manna Sng med 3 priser. Det är nog ingen bra grej egentligen men just därför (kanske, vad vet jag) är där inga bra spelare heller.

 

Spelade 6-manna SnG med bananer på annat nätverk men där blev konkurensen mördande för en idoit som jag, spelkvalitet höjdes markant på senare år, alla sitter väl med Sng program och kör kändes det som.

 

Nu spelar jag mot idioter hela tiden dessutom kan jag placera mig själv vid bordet. Perfekt att kunna sätta sig ur postion på ubertighta spelare som finns här och ibland sno lite men framför allt bara mata all in när det är dags för det. Likaså ta postion på spelare man inte vill pusha in i, finns gott om dem också.

 

Det blir ju inga pengar av det här men det är skönt att kunna fortsätta plussa på poker i alla fall så att jag även vidare kan ha det som en trevlig hobby med gott samvete. Skulle man dock satt sig och nöt 8 timmar om dagen med x antal bord skulle det ju inte dröja så länge innan man var på Kos om det är dit man vill.

 

Tror detta är en bra ide om man känner sig för dålig för allt annat och inte orkar eller kan utvecklas, om man är en idiot som jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar primas 5-manna Sng med 3 priser. Det är nog ingen bra grej egentligen men just därför (kanske, vad vet jag) är där inga bra spelare heller.

 

Spelade 6-manna SnG med bananer på annat nätverk men där blev konkurensen mördande för en idoit som jag, spelkvalitet höjdes markant på senare år, alla sitter väl med Sng program och kör kändes det som.

 

Nu spelar jag mot idioter hela tiden dessutom kan jag placera mig själv vid bordet. Perfekt att kunna sätta sig ur postion på ubertighta spelare som finns här och ibland sno lite men framför allt bara mata all in när det är dags för det. Likaså ta postion på spelare man inte vill pusha in i, finns gott om dem också.

 

Det blir ju inga pengar av det här men det är skönt att kunna fortsätta plussa på poker i alla fall så att jag även vidare kan ha det som en trevlig hobby med gott samvete. Skulle man dock satt sig och nöt 8 timmar om dagen med x antal bord skulle det ju inte dröja så länge innan man var på Kos om det är dit man vill.

 

Tror detta är en bra ide om man känner sig för dålig för allt annat och inte orkar eller kan utvecklas, om man är en idiot som jag.

 

Vilket skönt inlägg:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jamen ja. Vem är så snabb liksom?

 

 

Boku87

 

OT: För övrigt har jag läst någonstans att det är ungefär 20% som "går plus" på poker, medan det är ungefär 5% som kan LIVNÄRA sig på poker under en längre tid.

 

Var ganska länge sen jag hörde detta, så kommer ej ihåg varifrån, men jag har hört det iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...