Gå till innehåll

NL25 - T9s 3-bet bluff


Recommended Posts

Jag är riktigt skit när det gäller 3-bet bluffar.

 

Fi spelar 22/17 över 40 händer, har öppnat ganska ofta på BTN. Han har inte blivit 3-bettat än och inte heller 3-bettat själv.

 

Jag 3-bettar som en 3-bets bluff och T9s är väl rätt bra hand att 3-betta med för att den är topp av min range som inte är tillräckligt bra att syna preflop, vad tycker ni?

 

När han synar tror jag att han har en ganska stark range, typ 88-QQ (kan kanske flatta lägre pockets oxå), QJ+, AT+ typ. Ska jag c-betta den brädan?

 

Easy give up på turn väl?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.20(BB) Replayer

Hero ($26.86)

BB ($19)

CO ($17.70)

BTN ($30.10)

 

Dealt to Hero T:spade: 9:spade:

 

fold, BTN raises to $1, Hero raises to $3.60, fold, BTN calls $2.60

 

FLOP ($7.40) 5:heart: 4:heart: 6:spade:

 

Hero bets $4, BTN calls $4

 

TURN ($15.40) 5:heart: 4:heart: 6:spade: 2:club:

 

Hero checks, BTN bets $7.70, Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3beta pre kan du definitivt göra. Däremot tycker jag en check på floppen inte alls är dumt.

 

Varför ge upp flopp? Kan väl inte var så profitabelt alls att 3-bets bluffa om man aldrig ska c-betta brädor som inte träffar fi´s range så ofta?

 

ja du, händer som är för dåliga för att syna med?

 

Jag tycker tbh att T9s är för dålig att syna in sig i SB om det är foldat till dig, vad tycker du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ge upp flopp? Kan väl inte var så profitabelt alls att 3-bets bluffa om man aldrig ska c-betta brädor som inte träffar fi´s range så ofta?

 

Nu tänker du lite fel, klart man ska cbetta ofta men det är en extremt dålig flopp. 3-bet bluffa gör man också för att ta hem potten före floppen.

 

Jag säger inte alltid att man ska checka floppen men jag tycker inte det är helt fel i det här läget. Som spelad är det en vik eventuellt all in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja du, händer som är för dåliga för att syna med?

 

Hej stjärnfittan. Misstänker att du har en extremt balanserad synrange i sb!

 

edit: så du synar alla premiumhänder?

 

edit 2: du skrivet oförskämt många oneliners i förhållande till den kunskap inom poker du har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej stjärnfittan. Misstänker att du har en extremt balanserad synrange i sb!

 

edit: så du synar alla premiumhänder?

 

edit 2: du skrivet oförskämt många oneliners i förhållande till den kunskap inom poker du har.

 

edit 3: han har ju iallafall en poäng i att handen inte är särskilt väl lämpad till 3-betsbluffar

 

edit 4: mer kärlek :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

edit 3: han har ju iallafall en poäng i att handen inte är särskilt väl lämpad till 3-betsbluffar

 

edit 4: mer kärlek :h:

 

Varför tycker du inte att den är lämpad till det? Av samma anledning som Starfitter, att den är tillräckligt stark för att syna med OOP mot en knappöppning? Hade det varit callers innan mig så hade jag förmodligen synat men när det är foldat till knappen vet jag inte om det är så profitabelt OOP. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej stjärnfittan. Misstänker att du har en extremt balanserad synrange i sb!

 

edit: så du synar alla premiumhänder?

 

edit 2: du skrivet oförskämt många oneliners i förhållande till den kunskap inom poker du har.

 

jag har ingen synrange i sb mot btn, problem solved ....

 

edit; försökte bara vara snäll och kommentera killens händer, är det någonting att störa sig på?:/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lättare spel att 3beta den i pos istället för oop.

 

som nu tycker jag cbet är helt ok när du ändå betat den pre. dessutom gillar jag brädan, mer skrämselkort är bara bra för din hand. turn kan nog spelas på lite olika sätt beroende på read, betfold, bet+call (+river bet oop) eller check+call (+river bet oop). Ditt showdown värde är nog inte så stort så antingen får du avgöra på turn eller beta river.

 

känns lite vekt att 3beta pre, beta flop och turn och sen ge upp (mao jag skulle hålt min linje, vilken den nu kan tänkas vara)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har ingen synrange i sb mot btn, problem solved ....

 

edit; försökte bara vara snäll och kommentera killens händer, är det någonting att störa sig på?:/

 

Lugn nu stjärnan, du behöver inte ta åt dig så mycket, inte direkt så att jag är någon guru själv inom pokern och någon man borde lyssna på.

 

speltorsk: vet inte vilken level du är på så jag säger bara wp och låtsas som ingenting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...