Gå till innehåll

Otrevliga människor!


oake12

Recommended Posts

nigga plz, ska leta upp en 2+2 tråd åt dig...

 

 

edit: http://forumserver.twoplustwo.com/54/poker-beats-brags-variance/how-you-tilt-deepstack-chat-log-451236/

 

 

varsågod :)

 

Den var rätt bra faktiskt.

Kommer ihåg när jag först började med onlinepoker och spelade med play money, var det en snubbe som började kalla alla för åsnor och apor och hur dåliga dem är när dem höjde mer än 5x BB pre flop .. Det var även några som synade med dåliga händer men till slut vann ändå.. Det var underhållande att läsa.. Det var en, i hans ögon, "pokergud" som kunde allt och lite till om spelet.. Dock var hans spel lagom dålig..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att det står så i boken? Att det står så i boken men att Henrik Fexeus ljuger om att han har utfört experimentet? Det är ju liksom inget sensationellt resultat som Henrik Fexeus är den första att påvisa med empiriska studier.

 

Gäller det bara TP-frågor? Eller fungerar det på andra saker också? Poker t.ex.? Kanske kan öka min frekvens floppade set alternativt minska min frekvens utdragna set med ett sk positivt "mindset"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man fantiserar om och skriver ner, om hur man tror det skulle vara att vara Phil Ivey en stund innan varje session, kommer man då att ta bättre beslut?

 

Eventuellt, ja.

 

Tycker du skall testa exakt det. Gör sedan om tested där du byter Phil mot en kokad eller brännd gnu, och publicera här. (Kan säga att katt fungerar, men inte så väldigt bra.. :oops: )

 

Fast hela ideen är väl snarast att få motståndaren att leva sig in i rollen "kokad gnu"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick inte så bra uppslag till min fråga men det blev ju en ganska intressant diskussion :) Jag kände mig bara lite vilsen i natt. Jag spelar i vanliga fall texas NL på lite högre nivå och där är det mer ovanligt med sådana påhopp, dessutom känns det som att det är lättare att hantera när det är i mitt eget spel och på min egen nivå.

Det var inte jag som var utsatt men jag gillar inte när någon hoppar på en annan spelare på ett oschyst sätt och när det händer i vanliga fall brukar jag skälla ut och håna den föstnämnde spelaren.

Jag ser inte vinningen i att håna och skälla ut en riktigt dålig spelare som mest troligt spelar för nöje...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Jag har börjat lira lite omha online på låg nivå bara för att få lite känsla för spelet då jag spelar en del på stadens klubb och där är det "dealers choice" som gäller, det blir mycket omha. Det som irriterar mig är att folk som tror sig vara bra sitter och skäller ut spelare som de anser gör dåliga spel. Det är för mig ofattbart då de bevisligen måste vara ganska risiga spelare själva då de spelar om tuggummi-pengar! Var får de självförtroendet ifrån? Hur gör man bäst för kapa dessa spelare vid fotknölarna om man nu inte kan gula dom? Jag spelar på Svs och där finns ingen chat-kontrollant som begrännsar vad man kan säga.

 

 

Varför inte stänga av chatten på bordet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

exempelvis "to late axe in car"--

Ni som vet vad jag menar vet vad jag menar..

 

Det kan du tro.

Minns det som igår när man ville få sin trimmade Volvo-240 med Volvo original dekaler i framrutan att lukta mer karligt liksom. Wunderbaum-granen räckte liksom inte till. (Vad gör man inte för the ladies?) Jo, man får ett infall och sprayar ner alla sätena med axe africa. För sent upptäcker man att den doften aldrig går ur. :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Jag har börjat lira lite omha online på låg nivå bara för att få lite känsla för spelet då jag spelar en del på stadens klubb och där är det "dealers choice" som gäller, det blir mycket omha. Det som irriterar mig är att folk som tror sig vara bra sitter och skäller ut spelare som de anser gör dåliga spel. Det är för mig ofattbart då de bevisligen måste vara ganska risiga spelare själva då de spelar om tuggummi-pengar! Var får de självförtroendet ifrån? Hur gör man bäst för kapa dessa spelare vid fotknölarna om man nu inte kan gula dom? Jag spelar på Svs och där finns ingen chat-kontrollant som begrännsar vad man kan säga.

 

 

Du får stå på dig din fisk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...