Gå till innehåll

Recommended Posts

SVS 2.5/5

ingen read på FI

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($1,302)

BB ($524)

UTG ($56.65)

Hero ($951)

BTN ($75.23)

 

Dealt to Hero Q:heart: A:heart:

 

UTG calls $5, Hero raises to $22.50, fold, fold, BB calls $17.50, fold

 

FLOP ($52.50) Q:club: 3:diamond: 6:spade:

 

BB checks, Hero bets $40, BB calls $40

 

TURN ($132) Q:club: 3:diamond: 6:spade: Q:diamond:

 

BB checks, Hero bets $100, BB calls $100

 

RIVER ($332) Q:club: 3:diamond: 6:spade: Q:diamond: 2:diamond:

 

BB bets $249, Hero?????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan reads känns synen rätt given här även om riverkortet är jobbigt. Men syn pre ur pos med 45 eller att syna pottbet två gator och sätta runnerrunnerfärg känns inte som någon jättetrolig linje. Är du uppe mot en kåk så tough shit - inte mycket att göra åt. Tror mer på en bluff som försöker utnyttja brädan eller KQ, QJ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Push.

 

Förstår inte alls varför man ska syna? För att spara ca 100 som fi har kvar i en pott på ca 800? Få in resten också.

Förstår inte heller varför riverkortet är dåligt?

Inte ens jag som den största fisken på svs skulle spela färgen så.

 

Kåk? Ja då har han det, tufft, men inte mycket att göra åt. In ska det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Push.

 

Förstår inte alls varför man ska syna? För att spara ca 100 som fi har kvar i en pott på ca 800? Få in resten också.

Förstår inte heller varför riverkortet är dåligt?

Inte ens jag som den största fisken på svs skulle spela färgen så.

 

Kåk? Ja då har han det, tufft, men inte mycket att göra åt. In ska det.

 

Att fi skulle donka med en dam skulle vara idioti så han har antingen bluff eller stål (om fi inte är totalt pokerilliterat).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Push.

 

Förstår inte alls varför man ska syna? För att spara ca 100 som fi har kvar i en pott på ca 800? Få in resten också.

Förstår inte heller varför riverkortet är dåligt?

Inte ens jag som den största fisken på svs skulle spela färgen så.

 

Kåk? Ja då har han det, tufft, men inte mycket att göra åt. In ska det.

Det är väl rätt uppenbart varför många vill syna... De tror att vi har minst 30% equity mot fis range, men mindre än 50% equity mot hans synrange.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon verkar förutspåka push då fi bara har lite drygt 100kvar. Förstår inte riktigt detta resonemang. Mest troligt är vi slagna (om han har en hand), vi kan får värde av en sämre Q, men större chans att vi ligger under mot stege/kåk/(färg). Bluffar han, så lägger han mot push oavsett om han inte har så mycket kvar. Syn är med andra ord bäst i mitt tycke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

redline-push eh? :) aldrig hört talas om det men antar metagame för att kunna bluffa och även för att få värde andra gånger...

Det är lite, högst K-värde på redline när han dör vinner. Är K-värdet negativt gör vederbörande bäst i att stänga av chatten och låtsas att han är en bot. :oops:

 

Irriterande tråd, folk tror att vi har en massa FE plötsligt. Underbart perspektiv. Phil Laak kanske vi kan bluffa här iof.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle bli lite förvånad om AQ står 30% här.

 

I vart fall är det inget monstervik, det är ganska ovanligt med spelare som plötsligt hittar en bluff efter att ha checksynat två gator och om de har en bra hand sämre än AQ så är det väldigt konstigt spelat på de tidigare gatorna. Det är däremot väldigt likt hur en typisk slaskpelle spelar händer som 54 eller Ad6d.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lite, högst K-värde på redline när han dör vinner. Är K-värdet negativt gör vederbörande bäst i att stänga av chatten och låtsas att han är en bot. :oops:

 

Irriterande tråd, folk tror att vi har en massa FE plötsligt. Underbart perspektiv. Phil Laak kanske vi kan bluffa här iof.

Finns det inte tillräckligt mycket i detta forum att irritera sig på utan att du ska behöva fantisera ihop extra orsaker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle bli lite förvånad om AQ står 30% här.

 

I vart fall är det inget monstervik, det är ganska ovanligt med spelare som plötsligt hittar en bluff efter att ha checksynat två gator och om de har en bra hand sämre än AQ så är det väldigt konstigt spelat på de tidigare gatorna. Det är däremot väldigt likt hur en typisk slaskpelle spelar händer som 54 eller Ad6d.

Fast du spelar (antagligen?) inte /5:- på svs heller. Dynamiken är rätt egen. Bortser vi från regs som är normala i huvudet så kommer helt sjukt många spelare ha Qx vansinnigt ofta här. Blir lite "slowplay *big grin*, slowplay *bigger grin*, helvette"

 

fantisera ihop extra orsaker?
Det är inte jag som fantiserar ihop att han kommer slänga här.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...