Gå till innehåll

Uttag FTP!


Drekari

Recommended Posts

  • 1 month later...
Jag tog ut till SEB för en vecka sen, det skilde 0.5% från Oandas (oanda.com) köpkurs. Kanske tittar vi på olika kurser, ett tips är att forex (forex.se) köpkurs inte är ett bra riktmärke.

 

Ojdå intressant! Kommer uttaget via Envoy Services Ltd för dig också?

 

Nä precis, Forex har också ockerkurser. Jag jämför med de spotpriser som gäller, inte med något annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda jag kan tänka mig är att det är någon banköverföringsavgift (50$?) från FT eller Coopers bank.

Visauttag ger ok kurs, men verkar tyvärr inte gå att göra uttaget i dollar för att låta banken sköta växlingen.

 

Jag tog ut $10k, så $50 gör bara 0,5%.

 

FTP säger att de skeppar pengarna i US$ och inte har någon som helst möjlighet att påverka växlingskurs eller andra transaktionskostnader. Swedbank tog bara 10 SEK för besväret, så istället verkar det vara deras "betalningsförmedlare" Envoy Services Ltd som tar en rejäl bit av kakan.

 

Det som gör det svårt att kontrollera storleken på "förlusten" är att dollarkursen svängt så förbannat från timme till timme medan själva uttaget tar två dygn. Vilken dollarkurs ska man då jämföra med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

FTP säger att de skeppar pengarna i US$ och inte har någon som helst möjlighet att påverka växlingskurs eller andra transaktionskostnader. Swedbank tog bara 10 SEK för besväret, så istället verkar det vara deras "betalningsförmedlare" Envoy Services Ltd som tar en rejäl bit av kakan.

 

 

Stämmer inte. Hittar inget sätt att göra uttag i dollar på FT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle tro att du tar all valutarisk så jämför med lägsta kursen, om det fortfarande är stor skillnad så kontakta envoy. De borde ju vara intresserade, om inte säg att du väljer ett annat alternativ. Neteller har ju i vart fall gett mig sjukt mycket sämre kurser.

 

Mmm... Men kursen jag fick var fullt i klass med Netellers kurs. Tror jag ska göra en till banköverföring för att kontrollera kursen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...