Gå till innehåll

Spelade jag JJ? rätt?


Drekari

Recommended Posts

1) Försök spela med en stack på minst 100bb, det kommer utveckla ditt spel mer om du inte medvetet valt en kortstack strategi.

 

2) Om du skall squeeza här så hade jag rekommenderat att du höjer till $0.80-$1

 

3) Case70 kall 4-bettar och gör en ganska liten höjning. På denna nivån skulle jag tro att det rör sig om AA o KK väldigt ofta så med en större stack hade du kunnat syna för att floppa set och vinna men som läget är nu borde du foldat före floppen.

 

4) Gå på din känsla. Tror du att du är slagen så lägg dig. Men försök inte leta hjälteläggningar.

 

/Mattias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det några faktiska data som visar att 3- och 4-betrangear är vidare på microlimit jämfört med smallstakes? Seriös fråga, ingen ironi.

 

Jag har inga i alla fall. Men det räcker att spela ett par nivåer över för att veta hans range inte enbart är QQ-AA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) Försök spela med en stack på minst 100bb, det kommer utveckla ditt spel mer om du inte medvetet valt en kortstack strategi.

 

2) Om du skall squeeza här så hade jag rekommenderat att du höjer till $0.80-$1

 

3) Case70 kall 4-bettar och gör en ganska liten höjning. På denna nivån skulle jag tro att det rör sig om AA o KK väldigt ofta så med en större stack hade du kunnat syna för att floppa set och vinna men som läget är nu borde du foldat före floppen.

 

4) Gå på din känsla. Tror du att du är slagen så lägg dig. Men försök inte leta hjälteläggningar.

 

/Mattias

 

thx, underlättade väldigt mycket efter jag läste den här. Har börjat köra med max buy-in nu. Har alltid kört minimum och det är tydligen fel efter några råd från bättre spelare. Men jo, det är som ni säger. Han var väldigt tight och i dom nivåerna går dom oftast bara all in med JJ QQ KK AA om dom inte är fiskar dock.

 

Men man lär sig av sina misstag eller vad säger ni? ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... och i dom nivåerna går dom oftast bara all in med JJ QQ KK AA om dom inte är fiskar dock.

 

Nejdå, spelare spelar faktiskt olika även på låga nivåer. Förmodligen vet rätt många att AA-JJ är bra mot just dig.

 

Rent allmänt tror jag att det vanligaste felet på låga nivåer är för lite aggression i postflop- spelet, kombinerat med för många händer preflop. Har man redan bra handurval, bör man postflop allmänt ofta överväga raise istället för call och check-raise istället för bet.

 

Den här handen förlorar du hur som helst IMO.

 

mina 2 cent för nybörjar-tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle ha Re-raisat till 60-80 preflop och går han all in efter det skulle jag ha foldat. Då har han antagligen ett högre pp.

 

Sedan efter floppen tycker jag att du borde lagt dig. med tanke på att han höjde och återhöjde och sedan spelade aggressivt på floppen borde du ha förstått att han hade QQ+.

 

Det var faktiskt tå jag tänkte. hade bara det på tanken att han hade bättre. men ville fråga här på forumet vad ni tycker jag skulle göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du frågade inte på rätt ställe om du har svårt att urskilja vilken information som är bra och vilken som inte är det. Många kassa idioter som svarar på handanalyser på detta forum. Den där chocolate är nog det största bruset i tråden. Ignorera pajasen.

 

Höj mer preflopp och kom inte ens på tanken att vika denna. Du sitter med ~40bigblinds i stacken. Du trebettar preflopp och åker på en 4bet vilken du kallsynar. Här borde du trycka in stacken men som spelat trycker vi in pengarna och lsickar oss om läpparna när floppen levererar 3 underkort. Pengarna ska in oavsett "read" & "magkänsla" Det är poker vi spelar och vi sysslar således inte med tankeläsning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JJ är en hand som måste behandlas på mycket olika sätt om man är kortstackad eller djupstackad.

 

Har du 20BB djup stack, så är det bara att mosa in hela stacken preflop efter hans reraise. Jag och många andra trakasserar gärna kortstackare och försöker isolera övriga genom att reraisa. Jag skulle lätt reraisa dig meg AQ+, 99+ om du hade 20BB, bara för att få bort killen innan.

 

Har du 100BB djup stack så kan du förmodligen syna och jaga triss. Det är rätt sannolikt att du får bra utdelning om du träffar trissen.

 

Har du 50BB är det däremot värt att överväga att folda pre när han reraisar dig. Du har för kort stack för att jag triss och med tanke på hur stor sannolikheten är för QQ+ så kommer du troligen att förlora din stack om du missar.

 

Sedan får dessa råd modifieras utifrån vilka reads du har på motståndarens benägenhet att bluffa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som andra skrivit...lyssna på speltorsk, ingen annan...

 

Han var den första att ta upp den viktigaste faktorn i denna handen, din stackstorlek. Du har för lite pengar bakom dig för att ens försöka dig på en analys av hans hand...pengarna ska in preflop..även på flopp kan du inte lägga dig om du nu inte fick in pengarna preflop.

 

Varför? Vänd på steken...killen som 3 betar eller 4 betar eller vad det nu var kan göra det ganska enkelt med tanke på din stackstorlek...han kommer inte vara rädd för att syna en allin från dig med händer som 99, 1010, AQ & AK..

 

Vänd på steken igen...med en så liten stack kan du inte begränsa dig till att antingen träffa set eller att ställa med KK eller AA..

 

Vänd på steken en sista gång... hehe. Du har inte odds till att syna ,om jag minns siffrorna rätt, om du synar för att träffa ett set. Alltså bör du isåfall ha synat för att du trodde du hade bästa handen (preflop talar jag nu). Väl på floppen har du ett överpocket till korten (återigen om jag minns rätt) som ligger o först då reagerar du o anar ugglor i mossen? Ser du hur de resonemangen inte möter varandra? Om du synar för att du misstänker att du har bästa handen så måste ju pengarna rimligtvis in på en låg flopp.

 

MvH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...