Gå till innehåll

Never test the depth of river with both feet


DavidDuzak

Recommended Posts

  • Svars 930
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Beställde följande från Inet för en vecka sedan. Ska också använda till i stort sett bara poker och allt vad det innebär. Det här skulle vara perfekt enligt dem och flera på sweclockers.com. Kan återkomma med recension när jag fått den om du är intresserad.

Priset hamnar på ungefär 10900 utan tangentbord, mus, usbminne och hdmi-kabel. Om du bygger själv sparar du ytterligare 800, så cirka 10k alltså totalt.

 

Frakt & eventuella avgifter: 99 kr

Totalt, inkl. moms: 11 835 kr

Intel Core i5 750, 2.66GHz 1 839 kr 1 st 1 st 0 st 1 839 kr

Gigabyte GA-P55A-UD3 1 249 kr 1 st 1 st 0 st 1 249 kr

A-Data DDR3 4GB (2GBx2)1600Mhz Game Series,CL9, PC3-12800 1 037 kr 1 st 0 st 0 st 1 037 kr

1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ 795 kr 1 st 1 st 0 st 795 kr

80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA, RETAIL 2 190 kr 1 st 1 st 0 st 2 190 kr

Corsair CX 400W 80+ 492 kr 1 st 1 st 0 st 492 kr

Samsung 22X DL SH-S223C, Svart 210 kr 1 st 1 st 0 st 210 kr

Lian Li Lancool PC-K56, Svart, utan nätdel 565 kr 1 st 1 st 0 st 565 kr

Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk OEM 1 018 kr 1 st 1 st 0 st 1 018 kr

Byggnation av dator med valfria delar 795 kr 1 st 1 st 0 st 795 kr

Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2 236 kr 1 st 1 st 0 st 236 kr

PowerColor Radeon HD5450 512MB DDR2 388 kr 1 st 1 st 0 st 388 kr

Logitech UltraX Premium Svart/Silver 195 kr 1 st 1 st 0 st 195 kr

Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0 309 kr 1 st 1 st 0 st 309 kr

A-Data C803 8GB C803 USBDisk USB 2.0 214 kr 1 st 1 st 0 st 214 kr

HDMI-kabel, 3m, v1.3 204 kr 1 st 1 st 0 st 204 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okok så 12 är vad man får ge för en bra grinddator? inget mellanting mellan den för 8 och 12k som har SSD, högsta upplösningen, dubbla utgångar till grafikkortet(har väl alla)?

 

Du behöver inte ge 12 nej. Intels processorer är dyrare än AMD's (och generellt lite bättre), men AMD's nya funkar bra dem också. Sen kan du samtidigt köpa ett billigare grafikkort, om du nu inte har några krav på att spel ska funka fläckfritt. Så det är på dem två punkterna du kan modifiera dina val. Jag kan slänga ihop något senare ikv/inatt, hinner inte just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okok så 12 är vad man får ge för en bra grinddator? inget mellanting mellan den för 8 och 12k som har SSD, högsta upplösningen, dubbla utgångar till grafikkortet(har väl alla)?

 

lite plus för månanden nu sjukt nog. hittade ok med händer mot han som har våldtagit mig sönder och samman tidigare

Delarna jag skrev om funkar bra med SSD också.. då kommer du undan nånstans 8-10k. Kan tycka att 10k+ är lite att ta i för bara just poker och vardagssurfande+film och musik. Jag spelar lite GTA 4 och så på den datorn förutom poker och det funkar jälla bra. Du får inte något "extra" för dom ändamålen du har med datorn för dom extra tusenlapparna. Mina två BBs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

detta jag söker, vad är det jag ska ändra från ditt ursprungliga paket? /fisk.

 

http://www.prisjakt.nu/produktlistor.php?do=lista&k=817510

 

Där är datorn jag har. Du kan byta disken mot en ssd, men JAG personligen tycker inte det är nödvändigt. Startar upp min dator på 20sek typ. Jag är mycket nöjd och tycker den var riktigt prisvärd.

 

Grafikkort, hårddisk och chassi är grejerna som "kan" bytas ut. Chassi är ju i vilket fall en sån grej som man inte kan ta fel på typ, det mesta passar, lite tycke och smak om design etc där. Grafikkortet kan du också ta nåt klenare men är inte jättemycket pengar du sparar och detta grafikkort är väl bland dom mest prisvärda sett till prestandan vad jag har hört.Nu är jag ingen datorexpert men jag tror inte du blir missnöjd med denna setup.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delarna jag skrev om funkar bra med SSD också.. då kommer du undan nånstans 8-10k. Kan tycka att 10k+ är lite att ta i för bara just poker och vardagssurfande+film och musik. Jag spelar lite GTA 4 och så på den datorn förutom poker och det funkar jälla bra. Du får inte något "extra" för dom ändamålen du har med datorn för dom extra tusenlapparna. Mina två BBs.

 

Att spara pengar på en grinddator är lite som att spara pengar på sin säng. Om du tänker spendera 8+ timmar med den varje dag så kan det vara värt att lägga lite deg på att få den så tyst och snabb som möjligt imo.

 

Du kan väl en Dell för 4k som lätt funkar att grinda på:

http://www1.euro.dell.com/content/topics/segtopic.aspx/minicat/new/upsell/inspiron-560-D005601?c=se&cs=sedhs1&l=sv&s=dhs

 

/M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att spara pengar på en grinddator är lite som att spara pengar på sin säng. Om du tänker spendera 8+ timmar med den varje dag så kan det vara värt att lägga lite deg på att få den så tyst och snabb som möjligt imo.

 

Du kan väl en Dell för 4k som lätt funkar att grinda på:

http://www1.euro.dell.com/content/topics/segtopic.aspx/minicat/new/upsell/inspiron-560-D005601?c=se&cs=sedhs1&l=sv&s=dhs

 

/M

Jo självklart, men sen får man ju väga lite vad dom extra tusenlapparna ger också. Att dator X för 12k är snabbare än dator Y för 9k behöver ju inte stämma, i just det här fallet. Vi har ganska gott om prestanda över för att göra dom grejerna vi ska på datorn jag länkade. MEN om vi skulle redigera film eller göra nåt annat krävande så ger dom extra lapparna lite mera värde. Men såklart är båda setupsen ett alternativ, och är man känslig för surr (har dålig uppfattning om vad högljudd är) så förstår jag att man hellre tar en tystare dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Deal på ongame resp. boss sökes? Ingen fifflaraffe tack och stabil sida då jag är nojjjig.

 

Spelade fotboll idag, hoppade upp i en närkamp och fick en knuff som jag inte såg. Självklart landade jag snett så det kändes som att knäet hoppade ur led och tillbaka vilket gjorde lite ont. Så nu är man skadad också weho!

Du har PM!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...