Gå till innehåll

Vilka följder får ett kvinnligt nick?


Papa Kubo

Recommended Posts

Hejhej,

 

Signade upp hos Unibet för deras bonus idag och valde det gulliga nicket betsy45. Då jag började spela kändes det lite annorlunda än det brukar. Jag upplevde två skillnader:

 

1, Motståndarna hade mindre respekt för mina höjningar

2, Motståndarna försökte bluffa mig oftare

 

Jag vet inte om det verkligen var så eller om jag bara inbillade mig. Hursomhelst kulminerade det hela i följande rara chattsekvens:

 

bigbuddha: **** off

bigbuddha: lucky ***** h o le

bigbuddha: you are so damm lucky

bigbuddha: come on

bigbuddha: can't buy anything

bigbuddha: go home betsy

betsy45: i like to be here buddha

bigbuddha: betsy lucky h o l e - *****

 

 

Någon annan med liknande, eller helt andra erfarenheter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett kvinnligt nick får följden att jag raggar stenhår och ser till att skriva luv så fort jag får chansen...

 

Kanske inte så snällt men det kan få de flesta vid bordet att komma igång och tappa koncentrationen :D

 

En gång var det en kille som sa att det var poker som gällde och inte raggande. Han påstod att jag var patetisk... han gav mig runt $75 på runt en timme före han drog :evil:

 

Jag brukar dock inte använda könsord...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha, jag har ett relativt androgyrnt nick (fl0w) och en bild på en tjej på pokerstars... det är helt sjukt!

Vanligtvis så är det minst en snubbe som börjar prata med mig helt utan anledning typ "hey fl0w, what's up". Hur ofta händer det annars?

 

Sedan om jag tar mkt av deras pengar så blir det ofta 'cunt' osv. Har jag otur så spelar de nedvärderande som typ - vad kan en tjej om poker egentligen osv... Dock så tror jag det ger mest fördelar, folk försöker nog vara lite vääl duktiga mot en :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Och kanske att man blir nersynad oftare.

 

Kan det inte vara tvärt om? Mina egna fördomar säger mig att tjejer spelar mer tight och inte gärna bluffar..

I våra små homegames där flickvännerna brukar vara med sätter jag nästan alltid tjejerna på en hand om dom höjer..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag satte jag mig vid ett bord och det tog 5 sekunder sen var det nån som sa att mitt Nick var ett "Whores name". Jag undrade förstås varför han gav sig på mig så utan vidare. Då kallade han mig ett billigt luder och jag rapporterade gladeligen hela incidenten till floormanagern.

 

Muahahahahahahaha.... :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag satte jag mig vid ett bord och det tog 5 sekunder sen var det nån som sa att mitt Nick var ett "Whores name". Jag undrade förstås varför han gav sig på mig så utan vidare. Då kallade han mig ett billigt luder och jag rapporterade gladeligen hela incidenten till floormanagern.

 

Muahahahahahahaha.... :twisted:

 

Puttinussan då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Någon annan med liknande, eller helt andra erfarenheter?

 

Jag spelar på en klient där alla kan se kön och ålder (om man har uppgett dessa uppgifter när man registrerade naturligtvis) och i egenskap av en 22-årig tjej så upplever jag en hyffsat stor skillnad i hur jag blir bemött där i jämförelse med när jag spelar på sidor där kön inte framgår.

 

Vissa blir verkligen provocerade när de förlorar pengar till mig och kommer vanligtvis med en hel rad med okvädningsord i chatten. Förekommer spec. i turneringar!

 

Andra intar den motsatta approachen och berömmer om jag vinner och påpekar ibland, onödigt pedagogiskt, vad jag gjorde bra som om jag inte skulle veta vad jag håller på med..

 

Ytterligare andra (ett fåtal dock) ägnar sin tid åt att försöka prata med mig i chatten (vilket jag ytterst sällan gör) istället för att spela och undvker "för att vara snäll" att höja mig eller ens gå med i en pot jag höjt! Om de ändå är med och vinner är de snara att be om ursäkt! Ytterst skrattretande beteende!

 

Sen finns det givetvis den stora breda massan som inte verkar bry sig alls, tack och lov.

 

på det hela taget tror jag att det hjälper mer än stjälper eftersom det verkar vara något som vissa fäster vikt och fokus på och därför blir mindre koncentrerade på att förstå min spelstrategi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är intressant...jag har rätt länge spelat rätt framgångsrikt under min mans nick...sen fick jag för mig att aktivera mitt gamla vanliga, kvinnliga nick.

 

Det gick mycket sämre. Live tycker jag att det är en fördel att vara kvinna...men nu hände det nåt. Jag blev liksom vekare...eller var det motståndarna som målade in mig i nåt annat sorts spel?

 

Hursomhelst bytte jag kön snabbt igen.

 

Tant B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...