Gå till innehåll

XPS vs ALIENWARE .stationära


bigdwarf

Recommended Posts

Poängen var ju att jag inte vill göra en kunskapsmässig förlust här - jag vill veta.

 

Helt klart verkar du för avancerad och ball för Dell - men rimligtvis finns ju de av oss som klarar oss bra på Dell. Jag har t.ex ägt hyfsat många stationära datorer, eller 4 eller så i varje fall, men har inte bytt ut en komponent sedan jag beställde två stycken 8MB EDO-minnen via telefon någon gång typ 97.

 

Det finns helt enkelt användare (jag skulle vilja påstå, den stora vida majoriteten) för vilka uppgraderingsmöjligheter i chassit är av tertiär vikt.

 

Att man smugit in flaskhalsar i busshastigheter låter bara som vansinniga konspirationsteorier i mina öron. Men jag vet mindre om hårdvara än de flesta i den här tråden, så jag lämnar öppet att jag kan ha missat eller missförstått något.

 

Sedan är ju inte Dells paket på något vis "färdiga" heller. Man väljer själv bland ett hyfsat utbud av komponenter, varpå datorn börjar monteras i typ Irland.

 

Jag kommer nu med några fler frågor, eftersom det är så mycket jag inte förstår:

 

1) Hur märker jag av att mitt chassi är "värdelös" på värmeflödet - fläkten låter mer antar jag? Hur dåliga är Dells chassin på detta?

 

2) Vad är problemet med "specialgjorda" moderkort, och vilka specialgjorda varianter har Dell?

 

3) Det där med dålig framtidssäkring känner jag förresten igen från förrförra decenniet, då folk satt med idiotiskt byggda Compaq o.dyl., men är osäker på om det är lika illa idag.

 

Men jag kan absolut tänka mig att det finns en hel del fördelar med att köpa via inet eller Komplett - givetvis. Vore jag inte intresserad av faktiska jämförelser skulle jag inte orka bry mig. Men stationärköp kan ligga på horisonten för mig, så jag är ganska nyfiken.

 

Hur man än vrider och vänder på saken så är ju inet betydligt dyrare, i varje fall vad gäller just den här uppsättningen komponenter. Och nog kan det finnas köpare där den prisskillnaden uppväger vissa nackdelar med ett ondskefullt moderkort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 122
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Exakt samma fördel man får hos Dell då. Eller...hos Dell kanske du hittar 3-4 olika processorer och 2 grafikkort eller nåt. Så viss skillnad finns ju givetvis.

 

Men det där med moderkort, det gäller alltså främst mer...avancerade, användare?

 

Nej men för användare som är intresserad av att dra upp kapaciteten av den dator du har valt att införskaffa utan att behöva byta ut den.

 

Exempelvis:

 

bababablalba.jpg

 

Det här är en rigg(jag har skippat grafikkort, hdd och allt lull-lull för det är irrelevant för min post.) som UTAN problem och stabilt kan köra i 4ghz med några enkla tryck i BIOS. Hur mycket kostar en DELL dator som kör i 4ghz? Finns ingen, du måste gå till överklockningsmodellerna på alienware och dem kostar bra mycket mer än det där, för du betalar för så otroligt mycket skit just för märkets skull.

 

Ska man köpa en dator så finns "värdet" i att skaffa delar som fungerar bra för överklockning, så att systemet blir stabilt och kan köra på i evigheter... Det är så man finner värde när man handlar dator, annars står du där o byter burk med 1,5 års mellanrum när du med ett system som ovan bara behöver byta grafikkort t.ex om du köper ett riktigt billigt ett idag.

 

edit: går att spara ett par hundralappar på att byta minnen, insåg att 1600 mhz minnen e nästan overkill, måste klocka processorn sanslöst hårt för att maxa minnenas kapacitet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ett tips är att gå till : http://www.sweclockers.com/forum/forumdisplay.php?s=&forumid=86 och leta datorer i den prisklass ni söker, finns 4384823748237 riggar för olika ändamål som folk har gett synpunkter och hjälpt till med, bara välja något som passar och klicka i montage sedan på inets sida så tror jag nog ni blir nöjda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DELL fungerar bra för den breda massan men för personer med specifika krav (gamers tex) finns det pengar att spara genom att bygga själv men framför allt handlar det om intresse.

 

Kika in på datorbyggarskolan om du undrar över något gällande vad vissa komponenter är till för.

 

Hur kan man spara pengar hos en dyrare återförsäljare? Eller var det bara just komponenterna som diskuterades i den här tråden som inet var dyra på?

 

Nej men för användare som är intresserad av att dra upp kapaciteten av den dator du har valt att införskaffa utan att behöva byta ut den.

 

Exempelvis:

 

bababablalba.jpg

 

Det här är en rigg(jag har skippat grafikkort, hdd och allt lull-lull för det är irrelevant för min post.) som UTAN problem och stabilt kan köra i 4ghz med några enkla tryck i BIOS. Hur mycket kostar en DELL dator som kör i 4ghz? Finns ingen, du måste gå till överklockningsmodellerna på alienware och dem kostar bra mycket mer än det där, för du betalar för så otroligt mycket skit just för märkets skull.

 

Ska man köpa en dator så finns "värdet" i att skaffa delar som fungerar bra för överklockning, så att systemet blir stabilt och kan köra på i evigheter... Det är så man finner värde när man handlar dator, annars står du där o byter burk med 1,5 års mellanrum när du med ett system som ovan bara behöver byta grafikkort t.ex om du köper ett riktigt billigt ett idag.

 

edit: går att spara ett par hundralappar på att byta minnen, insåg att 1600 mhz minnen e nästan overkill, måste klocka processorn sanslöst hårt för att maxa minnenas kapacitet.

 

Men alltså. Okej, vill man hålla på och överklocka så förstår jag om det troligen finns bättre alternativ än Dell. Det känns inte alls okontroversiellt.

 

Men det här junket med "betalar för så otroligt mycket skit just för märkets skull" stämmer ju bara inte. Tydligen får man rabatt för att dras med att köra märkesdator.

 

Fördelen tycks ju om något vara att det finns större utbud för de entusiaster som vill överklocka sin dator om man väljer inet och liknande. Iofs kanske inet är billiga i det segmentet, för dubbel bonus, men det vet jag inget om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Men det här junket med "betalar för så otroligt mycket skit just för märkets skull" stämmer ju bara inte. Tydligen får man rabatt för att dras med att köra märkesdator." /Eury

 

 

har du verkligen ögnat igenom komplett.se's inet.se's eller datorbutiken.com's färdiga paket som är obundna till märken för att kunna säga så?(finns kanske 30talet färdiga riggar tillsammans om man kollar märkesriggar också), men bör vara ett tiotal i alla fall och då bör ju något av dem vara i den prisklass/specifikation du hade tänkt dig som är obundna.

 

Och med detta gjort, och du kommer fram till att DELL är mer för dig eller mer prisvärt så får jag väl tacka och bocka för mig för då har DELL ryckt upp sig ordentligt. Jag har varken lust eller intresse att kolla upp motsatsen så om du orkar bemöda dig med detta skulle det vara en kul avslutning på tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick bara för mig att ni under allt ert letande på den där siten hittade ett billigt objekt. Det verkar bara så märkligt annars. Det här startade i varje fall som något av en konsumentupplysningstråd.

 

Jag har bemödat mig leta runt hos komplett nu också.

 

Byggde ihop lite billigare datorer där Kompletts var något dyrare men också något bättre, och då troligen vinner på bättre garanti. Nästan dött lopp iaf. Så det finns absolut segment där man kan välja annat än Dell, men som sagt, jag fattar inte varför ni inte visade prisvärda saker från början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan man spara pengar hos en dyrare återförsäljare? Eller var det bara just komponenterna som diskuterades i den här tråden som inet var dyra på?

Jag kanske var lite otydlig men det jag menar är att om du köper delarna själv (du jämför priser på prisjakt, beställer hos pålitliga ÅF med bäst pris) kan du få ner den totala kostnaden för paketet alt. få bättre komponenter till samma pris. Givetvis finns det exempel där ett färdigt paket kan vara riktigt prisvärt som ovan med förbehållet att du inte vet exakt vad du får för pengarna.

 

Min erfarenhet av färdiga datorer kontra datorbyggen är att de senare håller längre och att de är pålitligare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag röstar också på att bygga själv eller iallafall plocka ihop delarna själv. Köpte som jag sagt tidigare i tråden en beg. märkesdator och för att jag ens ska orka med den måste jag byta chassit på direkten, låter som en helikopter vid uppstart och när man spelar. Märket är iofs Fujitsu och jag fick den nästan gratis.

 

Men var inte rädd för att bygga själv, det är kul och enkelt (kan ju förkovra dig hur djupt som helst men det är inte nödvändigt), ta något av de alternativen som presenterats här. Att sätta ihop delarna är busenkelt om du någon gång byggt lite lego. Alla delar och kontakter har bara ett ställe där de passar och det följer med lite beskrivningar. Enda som är lite bökigt ibland är att ansluta powerknappen, resetknappen, powerlampan och hdd-lampan. men det finns beskrivning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag röstar också på att bygga själv eller iallafall plocka ihop delarna själv. Köpte som jag sagt tidigare i tråden en beg. märkesdator och för att jag ens ska orka med den måste jag byta chassit på direkten, låter som en helikopter vid uppstart och när man spelar. Märket är iofs Fujitsu och jag fick den nästan gratis.

 

Men var inte rädd för att bygga själv, det är kul och enkelt (kan ju förkovra dig hur djupt som helst men det är inte nödvändigt), ta något av de alternativen som presenterats här. Att sätta ihop delarna är busenkelt om du någon gång byggt lite lego. Alla delar och kontakter har bara ett ställe där de passar och det följer med lite beskrivningar. Enda som är lite bökigt ibland är att ansluta powerknappen, resetknappen, powerlampan och hdd-lampan. men det finns beskrivning.

 

jao, och att förivra sig kan vara ett straff utan dess like då man inte hittar problemet när allt har smällts dit och blockerar (i mitt fall en fet cpukylare) ;)...oftast blir enda lösningen för att se skiten att rycka ut allt igen åså ser man att 24pinnarn är ditsatt men inte 8pinnars strömkabeln. TILT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag röstar också på att bygga själv eller iallafall plocka ihop delarna själv. Köpte som jag sagt tidigare i tråden en beg. märkesdator och för att jag ens ska orka med den måste jag byta chassit på direkten, låter som en helikopter vid uppstart och när man spelar. Märket är iofs Fujitsu och jag fick den nästan gratis.

 

Men var inte rädd för att bygga själv, det är kul och enkelt (kan ju förkovra dig hur djupt som helst men det är inte nödvändigt), ta något av de alternativen som presenterats här. Att sätta ihop delarna är busenkelt om du någon gång byggt lite lego. Alla delar och kontakter har bara ett ställe där de passar och det följer med lite beskrivningar. Enda som är lite bökigt ibland är att ansluta powerknappen, resetknappen, powerlampan och hdd-lampan. men det finns beskrivning.

 

Låter ju som att man behöver kunna hantera en skruvmejsel och liknande för att klara det.

 

Inget lödande och annat strul mao?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter ju som att man behöver kunna hantera en skruvmejsel och liknande för att klara det.

 

Inget lödande och annat strul mao?

 

nej nej, enda knepiga är moderkortet men det har väldigt tydliga ritningar och illustrationer numera, sedan att dra strömförsörjningen så tittar man bara på specifika delars manual eller på nätaggs manualen.

 

Kan vara kul med lite småprylar till hjälp, som typ såna där band man drar åt kablar så de sitter lite bättre så inte det ser så rörigt ut eller så, så kablarna inte åker in i chassifläktar.

 

Skärmejsel och en skruvmejsel, å några kabelband så är du good to go. Mosa in nätagget först, montera dit din cpu-kylare på moderkortet, SEN ner med aset i lådan och koppla på allt ! Enkelt !

 

Enda du kan faila hårt på är om du glömmer av distansarna som skall sitta mellan chassit och moderkortet. åhh ja, ta i ett element då o då för att inte vara laddad med statisk elektricitet.

 

Skrämde väl dig inte nu? Det är kul, lärorrikt och spännande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lånar tråden lite. Jag är ute efter en laptop för grind. Jag har sökt runt bland tusentals(känns det som iallafall) laptops. Och jag kan inte bestämma mig för vilken. Är det någon som har erfarenheter av bra grind laptops? Hög upplösning,priset får ligga kring 10k, 16-17". Tipsa!

Har inte kört DELL-maskiner själv men på specen verkar denna riktigt prisvärd så den får en icon14.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inet:

 

Processor

Tillverkare Intel

Modell Core i7, 860

Hastighet 2,8GHz, 8MB Cache

Grafikkort

Tillverkare Nvidia

Modell GeForce GTX 275

Minne 896MB

Hårddisk

Anslutning S-ATA II, 7200rpm

Storlek 1TB, 32MB Cache

Minne

Lediga minnesplatser 2st

Minnestyp DDR3 1333MHz, PC10600

Storlek 4GB, (2 x 2 GB)

Kommunikation

Bluetooth Nej

Modem Nej

Nätverk Ja, 10/100/1000Mbit

Trådlöst nätverk Nej

Anslutningar

DVI-utgång Ja, 2st

Firewire-port Ja

HDMI-utgång Nej

PS2-port Nej

Parallellport Nej

Seriellport Nej

TV-utgång (S-VHS) Nej

VGA-utgång Ja, (Med adapter)

USB-portar 12st, (10st bak och 2st på fronten)

eSATA-port Nej

Mått

Bredd 205mm

Djup 465mm

Höjd 458mm

Övrigt

Moderkort Gigabyte GA-P55-UD4

Ljudkort Ja, 7.1 Realtek ALC888

Kabinett Antec Three Hundred

Nätaggregat 650W Corsair TX 80+

Medföljande programvara Drivrutiner

Operativsystem Windows 7 Home Premium 64-bit

Optisk enhet Ja, Samsung 22X DVD±RW Dual-Layer, S-ATA

Garanti 2år

Artikelnummer

Vårt ArtNr 1517093

Tillverkarens ArtNr INET_GAMER_X

 

12549 kr inklusive frakt

 

Dell:

 

 

Systemkomponenter

 

Studio XPS™ 8000 (D00SX804) Antal 1

Intel® Core™ i7 860-processor (2,80GHz, 8 MB L3 cache), Äkta Windows® 7 Home Premium 64bit- Svenska Enhetspris Inkl. moms 12850,00 kr

! Få 2100 Kr rabatt !

Giltig till den 6 januari 2010 Visa detaljerad information

- 2100,00 kr

Katalognummer: 1212 D00SX804

Modul Beskrivning Visa information

Processor Intel® Core™ i7 860-processor (2,80GHz, 8 MB L3 cache)

Microsoft-operativsystem Äkta Windows® 7 Home Premium 64bit- Svenska

Minne 4 096 MB 1 067 MHz DDR3 SDRAM-minne med dubbla kanaler [4 x 1 024]

Tangentbord Dell™ USB-tangentbord på ingångsnivå - svenskt/finskt (QWERTY)

Bildskärm Skärm ingår inte

Grafikkort 1 GB enkelt Nvidia GeForce GTS 240-grafikkort

Hårddisk 1 TB (7 200 v/min) SATA-hårddisk

Mus Dell 2 Button USB Optical Mouse

Optiska enheter 16X DVD+/- RW Optical Drive (DVD & CD read and write) (Win 7 Only)

Ljudkort Inbyggt ljud med HDA 7.1 Dolby Digital

Högtalare Inga högtalare (Högtalare krävs för att du ska kunna höra ljud från systemet)

Leveransdokument Swedish - Documentation with European Power Cord

Gedis Bundle Reference D01SX804

Standard Warranty 1 year of coverage included with your PC

Supporttjänster 1 års täckning för datorn ingår

Orderinformation Studio XPS 8000 DT Order - Sweden

Mediapaket för Dell-system Studio XPS 8000 Resource DVD

Accidental Damage Support Ingen olycksskadesupport

Online Backup DataSafe säkerhetskopiering online, 2 GB i 1 år

DataSafe Datasafe Local 2.0 Basic

Microsoft-programvara Microsoft® Works 9 - Swedish

Skydda din nya dator McAfee® Security Centre - 15 månaders skydd - svenska

 

10750 inklusive frakt

 

Jag kan ha missat något annat, det vet jag, men vid en första anblick så tycks Dellen ha något sämre grafikkort, men ineten sakna mus och tangentbord. Således viss fördel för inet. Men 1800 i prisskillnad är inte illa!

 

Hoppas nu bara jag inte missat nåt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har själv alltid byggt mina egna datorer och framförallt förut var det värt det. I dagsläget för en vanlig användare som inte kräver så mycket av datorn har faktiskt tillverkare så som tex Dell blivit prisvärda. Självklart kan man få ett betydligt kraftigare system om man komponerar själv och överklockar vilket jag kan rekomendera er att testa. Många moderna datorer är lika lätta att överklocka som det är att raisa i en pokerklient (till en viss nivå). Köper man rätt komponeneter kan man på detta vis få en 50%(++) effektökning helt gratis. Detta kommer man aldrig få med en Dell dator. Den största nackdelen jag ser i dagsläget med en märkesdator är att jag är rädd att de låter lite väl mycket för min smak.

 

Mitt tips på en tyst och bra presterande dator som kommer räcka långt.

2010-01-0750dumpFILOTEKET.SE.JPG

Det kan vara ide att köpa någon sån här till chassit för att få det riktigt tyst: http://www.inet.se/artikel/5321443/scythe-120mm-gentle-typhoon-800rpm

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inet:

 

Processor

Tillverkare Intel

Modell Core i7, 860

Hastighet 2,8GHz, 8MB Cache

Grafikkort

Tillverkare Nvidia

Modell GeForce GTX 275

Minne 896MB

Hårddisk

Anslutning S-ATA II, 7200rpm

Storlek 1TB, 32MB Cache

Minne

Lediga minnesplatser 2st

Minnestyp DDR3 1333MHz, PC10600

Storlek 4GB, (2 x 2 GB)

Kommunikation

Bluetooth Nej

Modem Nej

Nätverk Ja, 10/100/1000Mbit

Trådlöst nätverk Nej

Anslutningar

DVI-utgång Ja, 2st

Firewire-port Ja

HDMI-utgång Nej

PS2-port Nej

Parallellport Nej

Seriellport Nej

TV-utgång (S-VHS) Nej

VGA-utgång Ja, (Med adapter)

USB-portar 12st, (10st bak och 2st på fronten)

eSATA-port Nej

Mått

Bredd 205mm

Djup 465mm

Höjd 458mm

Övrigt

Moderkort Gigabyte GA-P55-UD4

Ljudkort Ja, 7.1 Realtek ALC888

Kabinett Antec Three Hundred

Nätaggregat 650W Corsair TX 80+

Medföljande programvara Drivrutiner

Operativsystem Windows 7 Home Premium 64-bit

Optisk enhet Ja, Samsung 22X DVD±RW Dual-Layer, S-ATA

Garanti 2år

Artikelnummer

Vårt ArtNr 1517093

Tillverkarens ArtNr INET_GAMER_X

 

12549 kr inklusive frakt

 

Dell:

 

 

Systemkomponenter

 

Studio XPS™ 8000 (D00SX804) Antal 1

Intel® Core™ i7 860-processor (2,80GHz, 8 MB L3 cache), Äkta Windows® 7 Home Premium 64bit- Svenska Enhetspris Inkl. moms 12850,00 kr

! Få 2100 Kr rabatt !

Giltig till den 6 januari 2010 Visa detaljerad information

- 2100,00 kr

Katalognummer: 1212 D00SX804

Modul Beskrivning Visa information

Processor Intel® Core™ i7 860-processor (2,80GHz, 8 MB L3 cache)

Microsoft-operativsystem Äkta Windows® 7 Home Premium 64bit- Svenska

Minne 4 096 MB 1 067 MHz DDR3 SDRAM-minne med dubbla kanaler [4 x 1 024]

Tangentbord Dell™ USB-tangentbord på ingångsnivå - svenskt/finskt (QWERTY)

Bildskärm Skärm ingår inte

Grafikkort 1 GB enkelt Nvidia GeForce GTS 240-grafikkort

Hårddisk 1 TB (7 200 v/min) SATA-hårddisk

Mus Dell 2 Button USB Optical Mouse

Optiska enheter 16X DVD+/- RW Optical Drive (DVD & CD read and write) (Win 7 Only)

Ljudkort Inbyggt ljud med HDA 7.1 Dolby Digital

Högtalare Inga högtalare (Högtalare krävs för att du ska kunna höra ljud från systemet)

Leveransdokument Swedish - Documentation with European Power Cord

Gedis Bundle Reference D01SX804

Standard Warranty 1 year of coverage included with your PC

Supporttjänster 1 års täckning för datorn ingår

Orderinformation Studio XPS 8000 DT Order - Sweden

Mediapaket för Dell-system Studio XPS 8000 Resource DVD

Accidental Damage Support Ingen olycksskadesupport

Online Backup DataSafe säkerhetskopiering online, 2 GB i 1 år

DataSafe Datasafe Local 2.0 Basic

Microsoft-programvara Microsoft® Works 9 - Swedish

Skydda din nya dator McAfee® Security Centre - 15 månaders skydd - svenska

 

10750 inklusive frakt

 

Jag kan ha missat något annat, det vet jag, men vid en första anblick så tycks Dellen ha något sämre grafikkort, men ineten sakna mus och tangentbord. Således viss fördel för inet. Men 1800 i prisskillnad är inte illa!

 

Hoppas nu bara jag inte missat nåt...

 

  • Det skiljer ca 1000 kr mellan grafikkorten.
  • mus och tangentbord kan du få för under 200 kr.
  • DELLs erbjudande gick ut igår (6 Jan) så rabatten på 2100 kr faller bort.
  • DELL skickar med Mcafee Security Centre, värde ca 600 kr.
  • Inet erbjuder 2 års garanti mot DELLs 1 år.
  • Inets minnen är vassare än DELLs.

Nu kostar alltså inet-datorn 13 349 kr (inkl. tb & mus och Internet Security) medan DELL kostar 12 850 kr och då får du ett mycket bättre grafikkort, bättre minnen, ett års längre garanti och du vet vad det är för komponenter i din inet-dator (tillverkare, modell, etc.). Det är värt 499 kr imho.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Semihijackar tråden lite. Är ute efter en dator med 2 grafikkort som har stöd för 3 skärmar (30"+2x20"). Fått tips om denna sida, och datorerna här ser rätt prisvärda ut?

 

Dessa 2 kandidater står det emellan:

 

http://www.turn-it.se/view_item.php?item=851

 

http://www.turn-it.se/view_item.php?item=878

 

Runt 10k +/- några k spelar ingen större roll, tips på uppgraderingar eller subistitut uppskattas. Klarar de två ovan 3 skärmar, då de har 2 grafikkort? Supporten verkar inte gilla att svara på mail...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Det skiljer ca 1000 kr mellan grafikkorten.
  • mus och tangentbord kan du få för under 200 kr.
  • DELLs erbjudande gick ut igår (6 Jan) så rabatten på 2100 kr faller bort.
  • DELL skickar med Mcafee Security Centre, värde ca 600 kr.
  • Inet erbjuder 2 års garanti mot DELLs 1 år.
  • Inets minnen är vassare än DELLs.

Nu kostar alltså inet-datorn 13 349 kr (inkl. tb & mus och Internet Security) medan DELL kostar 12 850 kr och då får du ett mycket bättre grafikkort, bättre minnen, ett års längre garanti och du vet vad det är för komponenter i din inet-dator (tillverkare, modell, etc.). Det är värt 499 kr imho.

 

Tack för bra svar!

 

Det var lite klantigt av mig att inte nogrannare undersöka de olika grafikkorten. Det verkar stämma det du säger, om 1000 kronor skillnad. Ca 1950 mot 950.

 

Men att Dellrabatten faller bort vet jag inte om jag håller med om. Det kan absolut vara så att det någon enstaka dag inte går att få en vettig rabatt hos Dell, men en del av deras skumma marknadsföring tycks vara att byta "erbjudanden" varje vecka till något nytt och likvärdigt. Det är inte lika snårigt som förr, men tillräckligt. Bara att vänta någon dag i värsta fall, till rabattläget ser bra ut igen.

 

Garantiskillnaden på ett år är så klart viktig att ha i beaktning också. Jag tycker man kan räkna McAfee som utan värde.

 

Kollade just Dellen, den kostar idag 12359 med 2 års garanti och hämtservice, men utan rabattkoder. Så det är väl möjligt att det priset går ner. Nästan exakt samma värde på båda paketen således?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...