Gå till innehåll

Hur många timmar?


Hero86

Recommended Posts

Ingen aning, men jag spelade ca 20 timmar om dygnet dom första två årena.

(2003-2005). Idag spelar jag kanske 2 timmar om dan.

Ok, bara 20 timmar? Vad slösade du bort dygnens övriga 4 timmar på? Sova, äta, surfa på nätet eller träffa familj och vänner?

 

On Topic: Hur lätt timpenningen är att räkna fram beror även på om du multitablar eller inte. Det är rätt mycket lättare att räkna fram en ungefärlig timpenning på en person som multitablat 20 SnG samtidigt i 100h mot en person som bara spelar en SnG i taget i 100h.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, bara 20 timmar? Vad slösade du bort dygnens övriga 4 timmar på? Sova, äta, surfa på nätet eller träffa familj och vänner?

 

.

Sova, sova,sova, säng, säng, säng, var faktiskt det enda jag gjorde utöver dom timmarna framför datorn, under dom 2 åren, det är FAKTISKT sant.

Morsan var min railbird och lagade mat åt mej, så jag kunde äta vid datorn. Toaletten var bara 1½ meter bort så jag kunde springa in där emellanåt, fast jag gjorde inte det heller annat än när det var paus i spelet (spelade mest MTT's). Alla mellanrum mellan turneringar spelade jag cash games.

PS: Ni som undrar; hur luktade jag? OK, morsan tvingade mej att duscha ibland.8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många timmar bör man ha för att se vad som kan vara en hyffsad guideline för att se hur mycket man tjänar i timmen på sng:s eller mtt:s?

 

Antagligen alldeles för många för att det ska vara troligt att man håller samma edge och därmed har samma timlön.

Spelar du några miljoner händer enligt samma strategi mot motstånd som har samma winrate mot dig kommer du troligen få ett resultat som är hyffsat nära vad snittresultatet är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sova, sova,sova, säng, säng, säng, var faktiskt det enda jag gjorde utöver dom timmarna framför datorn, under dom 2 åren, det är FAKTISKT sant.

Morsan var min railbird och lagade mat åt mej, så jag kunde äta vid datorn. Toaletten var bara 1½ meter bort så jag kunde springa in där emellanåt, fast jag gjorde inte det heller annat än när det var paus i spelet (spelade mest MTT's). Alla mellanrum mellan turneringar spelade jag cash games.

PS: Ni som undrar; hur luktade jag? OK, morsan tvingade mej att duscha ibland.8-)

l3432b3980001_2_1635.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...