Gå till innehåll

NL25 - AQ vs semi-maniac


Recommended Posts

Fi spelar 58/22/5.4 och har en flopraise % på över 30, ca 200 händer.

 

Ska förklara hur jag tänker och ni får gärna slå ner på vilket som helst av det.

 

Preflop är standard.

CB för värde på floppen känns naturligt och när han minraisar, mtp att han har 58%VPIP och 30%FlopRaise känns det som att hans range är för vid för att jag ska folda TP. Jag räknar med många bluffar och många sämre A, pengarna ska in. Om jag reraisar flop har jag svårt att se att jag får med mig många händer som jag slår, eventuellt några drag. Alltså synar jag för att c/r turn om han skickar en barrel till. Sagt(tänkt) och gjort. Bra eller anus?

 

No-Limit Hold'em, $0.25 BB (6 handed)

 

Button ($26.64)

SB ($37.20)

UTG ($48.64)

CO ($51.60)

Hero (MP) ($30.84)

BB ($13.67)

 

Preflop: Hero is MP with Qheart.gif, Adiamond.gif

1 fold, Hero bets $1, CO calls $1, 2 folds, BB calls $0.75

 

Flop: ($3.10) Aheart.gif, 9club.gif, 10diamond.gif(3 players)

BB checks, Hero bets $2.21, CO raises $4.42, 1 fold, Hero calls $2.21

 

Turn: ($11.94) 10club.gif(2 players)

Hero checks, CO bets $11.35, Hero raises to $25.42 (All-In)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror man ändå ska räkna med att även en sån här lös fi blir något mindre benägen att göra rena bluffar när det ändå ligger ett ess på flopp och han är uppe mot en pre-höjare som c-betat och sen synat hans raise. Men visst känns det mer troligt att han försöker reppa en tia än att han faktiskt har en. Ev kan det finnas något drag i ryggen. Så ja - jag som själv lirar low stakes skulle nog definitivt skjuta in degen här då jag tror att vi oftare fångar en bluff alt. är uppe mot ess med lägre kicker än vi faktiskt går in i en tia eller A9.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror man ändå ska räkna med att även en sån här lös fi blir något mindre benägen att göra rena bluffar när det ändå ligger ett ess på flopp och han är uppe mot en pre-höjare som c-betat och sen synat hans raise. Men visst känns det mer troligt att han försöker reppa en tia än att han faktiskt har en. Ev kan det finnas något drag i ryggen. Så ja - jag som själv lirar low stakes skulle nog definitivt skjuta in degen här då jag tror att vi oftare fångar en bluff alt. är uppe mot ess med lägre kicker än vi faktiskt går in i en tia eller A9.

 

Ja fast A9 slår vi ju nu... :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som ett bra spel, han reppar en väldigt smal värderange när han fortsätter skjuta på det turnkortet. Han har nog mkt bluffar och fiskiga felspel med Ax. Kan ju iof också tänkas att han kan spela en tia såhär men det borde inte vara en jättestor del av hans range.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...