Gå till innehåll

Förlustår


Incognito

Recommended Posts

Ja hur vanliga är dessa bland proffs egentligen?

 

Efter fyra år som jag levt helt o hållet på pokern med god förtjänst så drabbas jag av ett år som slutar på minus, om än marginellt.

 

Är det läge att kasta in handduken och sysselsätta mig med ngt annat istället?

Spelar rätt högt (vanligtvis 5/10-50/100($ o €) )och har tjänat rejält på tidigare år och visst har konkurensen skärpts rejält nu på senare år.

 

Svårt att komma tillbaka mentalt efter detta, vet inte vad jag ska ta mig till riktigt. Har ordentligt med kapital sparat så på den fronten är det ingen fara många år framöver. Det är dock väldigt mentalt jobbigt att ständigt tvivla på om jag kan komma igen eller om jag bara kastar bort min tid på borden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl svårt att säga med den info du gav. Hur många händer har du spelat? Har du backat på alla nivåer eller har du kanske plussat på 5/10 men backat rejält på högre nivåer? Har du spelat ditt normala spel eller är det kanske några feta tiltsessioner som spökar? Vet du om du sprungit över eller under ev?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför så lat? 2h/dag är ju en fis i rymden...

 

jag spelar på inspiration annars spelar jag dåligt ändå. Så när det går dåligt under en längre tid så är det svårt att motivera spelandet.

 

Perioder när det gick bättre och jag hade geisten uppe spelade jag betydligt mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
Ja hur vanliga är dessa bland proffs egentligen?

 

Efter fyra år som jag levt helt o hållet på pokern med god förtjänst så drabbas jag av ett år som slutar på minus, om än marginellt.

 

Är det läge att kasta in handduken och sysselsätta mig med ngt annat istället?

Spelar rätt högt (vanligtvis 5/10-50/100($ o €) )och har tjänat rejält på tidigare år och visst har konkurensen skärpts rejält nu på senare år.

 

Svårt att komma tillbaka mentalt efter detta, vet inte vad jag ska ta mig till riktigt. Har ordentligt med kapital sparat så på den fronten är det ingen fara många år framöver. Det är dock väldigt mentalt jobbigt att ständigt tvivla på om jag kan komma igen eller om jag bara kastar bort min tid på borden.

 

Ta ett avbrott från pokern och gör lite annat kul i några månader så kanske inspirationen kommer tillbaka. Vad är alternativet förresten? Once a poker player always a poker player ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...