Gå till innehåll

Böcker för att komma igång med SH NL (igen)?


serenity

Recommended Posts

Som ni kanske ser så har jag redan en del inlägg här, från "förra gången" jag spelade. Då körde jag enbart NL cashgames samt ett par MTTs, främst NL25 ($0.10/$0.25) och senare NL50. Jag tjänade in ~$2400 totalt, men på en period på drygt ett halvår, och en stor andel var från bonusar (speciellt en som var på 500 pund, då ~$925), så själva spelet var väl ingen jättesuccé. Den enda boken jag hade var SS2, som jag inte vet nu i efterhand hur mycket jag "brytt mig om" - det var nog mest på känsla då. Potodds lär jag inte ha känt till, än mindre implied odds.

 

Nu är målet (igen) på shorthanded (5-/6-max) no-limit cash games i första hand.

 

Nog om dåtiden. Nu i december har jag pluggat främst limit hold'em (hela small stakes hold'em), samt snart hela theory of poker... Sedan insåg jag att jag att jag nog vill spela NL. :lol:

SSH lär ju inte hjälpa mig vinna NL, så min fråga är...

TLDR:

Vilka böcker rekommederar ni mig, i vilken ordning? Totala nybörjarprylar behövs inte (om boken börjar med att berätta att triss är bättre än tvåpar så är den nog lite för grundläggande ;)), men "small stakes no-limit hold'em" (även den av Ed Miller och 2+2, som SSH) som jag haft ögonen på verkar lite för svår (och siktar på för höga stakes ($1/$2)) än så länge.

Pluspoäng om någon av dem tar upp lite limitkoncept och översätter dem till NL, då jag trots att jag bara läst teori tror att det kan hjälpa "övergången". (Jag har inte ens spelat 1k händer - och vill inte fastna i FL innan jag bestämt vad jag vill spela).

 

Tack på förhand :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med de där priserna har jag inte råd med det ännu. CR: $18 för ett dygn(!) eller $100 i signup och sen $28/månad; bluefire $100 signup oavsett och sen $30/månad.

Jag lär börja på NL2-NL5 förfan, kan inte sätta 65 buyins på videos riktade till de med erfarenhet innan jag kommer igång :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med de där priserna har jag inte råd med det ännu. CR: $18 för ett dygn(!) eller $100 i signup och sen $28/månad; bluefire $100 signup oavsett och sen $30/månad.

Jag lär börja på NL2-NL5 förfan, kan inte sätta 65 buyins på videos riktade till de med erfarenhet innan jag kommer igång :)

 

va inte dumsnal. helt klart vart det. basta jag gjort att signa upp pa cardrunners for 2 ar sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

va inte dumsnal. helt klart vart det. basta jag gjort att signa upp pa cardrunners for 2 ar sedan.

Jag är inte dumsnål, det vore dumt att inte börja från början. Jag vet fan inte vad jag ska göra med ATo i mellanposition, om jag bör höja eller kasta JQo UTG... osv, för att inte nämna att jag inte ens är säker på att jag kommer spela längre än en vecka innan jag ger upp! Min "bankroll" är just nu ~200 kr. (Beroende på definition, visst kan jag kasta in några tusen egentligen, om/när jag vet att jag är en vinnande spelare.)

Att lägga ner över 700kr + månadsavgift på träningsvideos för de som spelar 10-100+ ggr högre än vad jag tänkt börja på känns däremot dumt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte dumsnål, det vore dumt att inte börja från början. Jag vet fan inte vad jag ska göra med ATo i mellanposition, om jag bör höja eller kasta JQo UTG... osv, för att inte nämna att jag inte ens är säker på att jag kommer spela längre än en vecka innan jag ger upp! Min "bankroll" är just nu ~200 kr. (Beroende på definition, visst kan jag kasta in några tusen egentligen, om/när jag vet att jag är en vinnande spelare.)

Att lägga ner över 700kr + månadsavgift på träningsvideos för de som spelar 10-100+ ggr högre än vad jag tänkt börja på känns däremot dumt.

 

Nu vet jag inte hur pass bra deucescracked-videos är, men de har DRM-fria videos du kan ladda ner.

 

1) Betala ~200kr för 1 månad

2) Skriv en crawler i Python eller valfritt språk (Jag hade valt Python!)

3) Ladda ner varenda jävla video med crawlern :D

4) Stäng av subscription

 

Funderar själv på att göra något liknande. Om jag gör det kan jag lägga upp scriptet här för de som är intresserade

 

Alternativ 2:

 

1) Betala ~200kr för 1 månad

2) Ladda ner allt du finner intressant manuellt

3) Stäng av subscription

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...