Gå till innehåll

Omaha böcker tips !!!


hAgLuNd666

Recommended Posts

Nybörjarperspektiv:

 

Jag tycker att båda Slotbooms böcker är riktigt bra. Helt annan nivå än Hwangs första (som iofs var bra för att lära sig själva spelet, men mot lös-aggresiva spelare är man helt chanslös om spelar så). Du kan förresten läsa Bob Ciaffone:s "Omaha Poker" precis lika gärna som Hwangs "Pot limit Omaha poker", kanske till och med hellre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bättre cliffnotes än så här blir d inte på Slotbooms första plo bok :cry:

 

Mkt inriktad pa shortstacking i den boken, sant, men ger ideer till nya tankesatt och har en del intressanta ideer imo

Latt vart att kopa den for de 200 kr eller vad den kostar och plojja den om man vill bli battre

 

Vad du an gor las inte Fahras bok, ville ta mitt liv nar han skrev and then there is the Sammy Fahra way for 100ade gangen, som e typ jam jam jam oavsett vad du har

 

How good is your pott limit omaha e ossa ratt lasvard, massa exempelhander som man analyseras ratt djupt

 

GL HF gott nytt ar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle man inte kunna gå ihop ett gäng och betala $500 var för LearnedFromTvs e-bok? Är det olagligt/oetiskt?

 

Tror den är _fruktansvärt_ bra nämligen, kanske speciellt för rutinerade spelare, och totalt överlägsen alla andra PLO-böcker på marknaden. MOP-klass på den verkar det som.

 

Ändå känns det galet att lägga ut $2500 på den utan att vara säker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som fanns att läsa gratis verkade ju verkligen intressant. Tyvärr ligger hela mitt pokerkapital på $400 :lol: Om det hade varit hundra ggr så mycket så hade jag lätt varit på.

 

Slotbooms första handlar om rätt mycket mer än shortstacking, men om man redan är bra på texas och har fattat grejen med stackdjup/betsize så kanske den inte är mycket att ha? För mig var/är (jag läser Slotbooms båda böcker på tunnelbanan typ varje dag på väg till jobbet) Slotboom ovärderlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2+2 har väl släppt en bok rätt nyligen Pot-Limit Omaha — Understanding Winning Play, vilket verkar vara ytterligare shortstackstrategi. Länk till recension.

 

I kategorin lite dyrare böcker finns ju Pot-Limit Omaha Book – Transitioning From NLHE To PLO, recension. $300 är iaf inte 2500 :D

 

Jeff Hwang har skrivit två böcker också, vet inget om dom dock, eventuellt bättre att börja med än Slotbooms böcker?

 

Edit: Gissar att LearnedFromTVs bok är det bästa som finns i nedskriven väg vad gäller PLO.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I don't own the book, but received some PLO coaching from Tom.

 

I'll put it in simple terms: Talking to Tom about poker is like talking about space with Stephen Hawking. He's probably put more thought into PLO than I have any two combined things in my entire life. It's absurd, and he's brilliant.

 

:-D

 

Ja hans inlägg på 2p2 håller högsta klass och de stycken av boken som är släppta ser sjukt lovande ut.

 

Boken

 

Tråden

 

I'm all for this pricing model. If one 'big book' is $25, then Tom is just openshoving from the button for 100bbs with the nuts and expecting that, even if he doesn't get many callers, the few he does get means he makes more than if he just gives them a normal price.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...