Gå till innehåll

PLO - vilken sida?


Roger25

Recommended Posts

Ongame nätverket är bra om du spelar shorthanded PLO.

 

Några grejer att tänka på om du ska börja här:

 

* spelar du +6 bord så laggar det oavsett hur snabb dator du har

* smallblind är lika stor som bigblind

* shorthanded är 5manna bord

 

Spelar också PLO, skicka pm om du vill ha hjälp med att komma igång/diskutera plo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressanta svar!

 

Ongame har jag redan lirat en hel del på och vill gärna testa nån annan sida.

 

Cake låter intressant, någon speciell sida på nätverket som rekommenderas?

 

Läste även att iPoker skall ha mycket trafik för PLO, någon som vet om detta stämmer?

Spelat en del $0.50/1 på iPoker och shorthanded är det aldrig några problem hitta bord på den nivån kvällstid. Hur det är på andra nivåer kan jag inte svara på inte heller om motståndet är bättre eller sämre än på andra nätverk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dealen ligger på 33 % men vilka övriga som är skattefria vet jag inte ?? Jag har spelat på / vill spela på.....

 

cake - mycket bra

redstar poker - öststats sida men har inte spelat allt för mycket där

playersonly - oxå en bra sida

unabomber - vill testa

 

Ok, 33% är ju helt ok. Frågan är bara hur detta jämför sig med FTP och iPoker. På FTP får man ju 27% + mycket bättre PLO trafik och på iPoker får man väl nästan det dubbla i cashback (inte så stor koll på trafiken). Dock är ju Cake, som du säger, skattefritt vilket är en stor fördel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, 33% är ju helt ok. Frågan är bara hur detta jämför sig med FTP och iPoker. På FTP får man ju 27% + mycket bättre PLO trafik och på iPoker får man väl nästan det dubbla i cashback (inte så stor koll på trafiken). Dock är ju Cake, som du säger, skattefritt vilket är en stor fördel.

 

Nej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nätverket Cake är absolut inte skattefritt. Det har sin bas i Nederländska Antillerna som ligger utanför EES.

 

Om en enskild site på Cake kan vara skattefri eller inte är en annan femma. Det beror helt på hur en domstol skulle tolka lagen, om det är siten eller nätverket som är arrangör av spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå det här snacket om skattefria siter hit och dit.

 

Är det någon här på PF som någonsin skattat för en pokervinst...?

Berätta isf gärna hur du gjorde och varför du gjorde det.

 

Vet ju mer än en spelare som kör på t.ex. Stars och vinner. Tvivlar på att någon av dessa skattat ett öre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, 33% är ju helt ok. Frågan är bara hur detta jämför sig med FTP och iPoker. På FTP får man ju 27% + mycket bättre PLO trafik och på iPoker får man väl nästan det dubbla i cashback (inte så stor koll på trafiken). Dock är ju Cake, som du säger, skattefritt vilket är en stor fördel.

 

33% är helt okej på lågnivå NL och PLO? Är du hög eller? Du rejkar bort 7-8 bb/100 på NL 0.5/1 och om inte skillnaden på spelarkvaliten är enorm så bör du välja den (skattefria) sida som rejkar minst. Du bör kunna få 60% på alla större nätverk med bra kontakter (minus de allra största typ FTP/Stars) och du kan få 85-115% om du proppar, ett alternativ som bör vara otroligt intressant just om du spelar låg nivå NL och PLO där det är lätt att hitta/skapa action. Kan ju räkna själv, rejkar du 7-8 BB/100 så får du ca 2 BB/100 extra edge om du går ifrån 30% RB till 60% RB och proppar du på 100% så ökar din WR med 5,25

 

Med spelarkvalite osv är det alltid dag och natt, iaf om du använder korrekta jämförelsemetoder (statistik i HM). Typ idag så lirade jag lite PLO på ipoker och satt mig på ett bord där alla spelade rätt okej och tight och satte mig på ett annat på samma nivå och det var galet med vp$ips över 80%.

 

Kan ju förresten påpeka att jag inte känner en jäkel som får 27% på full tilt, mina 27% efter 680$ rejk blev en betalning på 48$ sist, det tycker jag bör vara lite av ett rekord i scamming. Men jag accepterar det för till skillnad ifrån er NL/PLO-spelare där ute så finns det faktiskt inte midstakes games för mig på $8/16 7game mix, men skulle det gjort det på en propsajt hade jag definitivt spelat där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...