Gå till innehåll

Angående scamförsöken precis nu?


Hittapengarna

Recommended Posts

Jag var inne i trådarna, men är rätt säker på att jag inte klickade på någon av länkarna. Det har dock kommit in något typ av spyware i datorn den 27dec.

 

Är inte säker på om det kommer från detta då jag skulle kolla upp Timtrafiken i mälardalen varpå avast började tjuta direkt.

 

Bara att formatera om?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon har varit inne på mitt gmail konto från ett Norskt IP: 188.126.90.73

 

Ska formatera nu, men tror ni det räcker med bara C: disken är Windows ligger? För har nämligen 2TB film på 2 andra hårddiskar som jag gärna vill ha kvar.

 

spärra alla pokerkonton som tillhör emailen.

formatera c:

rensa alla körbara filer från övriga hårddiskar

byt mail

byt alla lösenord

lås upp dina pokerkonton

 

tänk på att hackaren nog läser här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag gick in på en sida. Men det stod att jag var tvungen att godkänna active x kontrollen fast det gjorde jag aldrig. Stängde bara ner direkt typ. Ska jag formatera om ändå?

 

 

Samma här, stängde ner istället för att köra active x kontrollen. Har scannat datorn med Panda 2010 utan att hitta något. Hoppas att vi klarade oss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 kb/s? Bor du i ryssland?

Hittade ett till forum scammaren hade postat i när jag sökte google (500krneteller). Om någon är medlem på cardwolves, så kan ni väl posta en varning.

http://www.cardwolves.com/sv/viewtopic.php?t=1858&next=1

 

Klicka INTE på 500-kr-neteller.se länken!

 

 

*edit: lite weird att tråden haft över 600 visningar. Det kommer aldrig upp något där man ska skriva in emailen, som påstås av scammaren, så varför varnar de inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...