Gå till innehåll

SvS-varför denna värdelösa stängning på tisdagar?


MoSArdEJ

Recommended Posts

Jag sitter med största megafisken HU, typ en sån där som man vinner 10 inköp av på en kväll på ett bord...har läst sönder honom i minsta detalj och tänker att jag lär ju ta 3-4 inköp till av honom innan han ger upp. Då kommer den evinnerligt hatade rutan upp - SvS pokerrum stänger om 30 minuter. Jag blir sjukt irriterad, och som kryddan på moset så stänger siten typ 5 minuter efter att meddelandet kommer upp, inte 30 som det utlovas. Inga mer pengar för mig.

 

Efteråt sitter jag å funderar, varför i helvete stänger man ner siten en gång i veckan under några timmar? Vad har det för mening?

Har hört något om att de gör det för att spelberoende människor inte jämt ska ha tillgång till spel eller nåt sånt, men så korkade kan väl människorna bakom SvS vara att de tror att något sånt ska funka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha, jag funderade också på att starta en liknande tråd bara för att få tilta av mig. Tog paus från 00.30-02.00 bara för att orka spela länge in på natten då värdet var fruktansvärt bra. Aldrig sett så många bord och så mycket fisk. Klumpen i magen när den jävla rutan kom upp fick mig nästan att på riktigt spy då jag startade min sista halvtimme med 2 inköp back mot megafiskar!

 

De vill underhålla serven! Därför de stänger. NAJS!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Efteråt sitter jag å funderar, varför i helvete stänger man ner siten en gång i veckan under några timmar? Vad har det för mening?

Har hört något om att de gör det för att spelberoende människor inte jämt ska ha tillgång till spel eller nåt sånt, men så korkade kan väl människorna bakom SvS vara att de tror att något sånt ska funka?

 

Svenska Spels Poker är öppet dygnet runt med undantag för onsdagar 03.00-06.00 då tekniskt underhåll utförs på hela svenskaspel.se.

 

Men är rätt drygt ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken applikation som helst behöver stängas lite nu och då för underhåll och uppdateringar av olika slag. Har man en massa kunder som kommunicerar direkt med applikationen att ta hänsyn till så är det nog en ganska bra lösning att göra som SvS gör: Man sätter ett s.k. underhållsfönster med lämpligt mellanrum (1 ggr/vecka är nog hyfsat normalt) som man kan nyttja antingen det behövs eller inte. Gissningsvis har de inte varje enskild vecka behov av att köra hela 3-timmarsperioden. Men det finns säkert ganska ofta saker som behöver göras. Dagens IT-värld är komplex - ett system består av många byggstenar och med jämna mellanrum behöver man uppgradera versioner, drifta nya buggfixar och liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken applikation som helst behöver stängas lite nu och då för underhåll och uppdateringar av olika slag. Har man en massa kunder som kommunicerar direkt med applikationen att ta hänsyn till så är det nog en ganska bra lösning att göra som SvS gör: Man sätter ett s.k. underhållsfönster med lämpligt mellanrum (1 ggr/vecka är nog hyfsat normalt) som man kan nyttja antingen det behövs eller inte. Gissningsvis har de inte varje enskild vecka behov av att köra hela 3-timmarsperioden. Men det finns säkert ganska ofta saker som behöver göras. Dagens IT-värld är komplex - ett system består av många byggstenar och med jämna mellanrum behöver man uppgradera versioner, drifta nya buggfixar och liknande.

 

Det lustiga med svenska spel är att de verkligen hade buggar att fixa, MÅNGA buggar. Ingenting hände på något år trots deras otroligt irriterande och seriösa "underhållstimmar"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...