Gå till innehåll

NLT rätt turnbeslut?


Recommended Posts

bewe var till en början tight när jag satte mig ner på bordet. men efter ett par utdragningar började han öppna upp sitt spel och bli mer aggro preflop med en hel del försök till blind steals etc.

 

jag hade en aggressiv image både pre och post flop

 

 

 

2.00/4.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 21 december 2009 01:15:02

Cleopatra 40 (Vanlig/Cash Game)

Plats 3: hero (378.76)

Plats 4: Gimp (310.71)

Plats 5: Bewe (1752.81)

Plats 1: VerbalKint (544.95)

Plats 2: yeee (30.33)

hero lägg LM 2.00

Gimp lägg SM 4.00

** Giv **

hero [Er, Eh]

Gimp [N/A, N/A]

Bewe [N/A, N/A]

VerbalKint [N/A, N/A]

yeee [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Bewe Höj till 16.00

VerbalKint Lägg

yeee Lägg

hero Höj till 52.00

Gimp Lägg

Bewe Syna 52.00

*** Flop(Board): *** : [Knh, 10r, 9h]

*** Bet Runda 2 ***

hero Satsa 88.00

Bewe Syna 88.00

*** Turn(Board): *** : [Knh, 10r, 9h, Kns]

*** Bet Runda 3 ***

hero All-in 238.76

 

preflop satte jag honom på en bred range typ JJ+,AJs+,KQs,AQo+,KQo

frågan är vilka händer jag kan utesluta efter mitt flopbet samt om mitt turnbeslult är rätt med tanke på min motståndare?

 

tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför går du all in på turn där? Du slår nästan ingenting av hans range du satte upp, förutom några få händer och de kommer instafolda antagligen.

Jag tror knappt du kan utesluta en enda hand av hans range på turn. Dock tror jag att hans range är mkt bredare, han sitter i pos med nästan 200bb så han kan nog syna med en hel del.

När han synar här kommer du alltid sitta i skiten.

Du måste nog checka här och folda om han degar turn för att sedan utvärdera river.

 

edit: Jag trodde det var 1/2. Så då tror jag nog ännu mer på c/f turn och utvärdera river mtp att hans range antagligen är tightare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

preflop satte jag honom på en bred range typ JJ+,AJs+,KQs,AQo+,KQo

frågan är vilka händer jag kan utesluta efter mitt flopbet samt om mitt turnbeslult är rätt med tanke på min motståndare?

 

tacksam för svar

 

Tror nog hans range smalnar av när du höjer, och med tanke på ditt spelsätt borde du höjt något mer preflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på den range du sätter honom på är det väl checkfold, men jag gissar att den rangen är aldeles för negativ.

 

Är checka för att låta fi bluffa bort sig på turn ett dåligt alternativ? (Dvs checksyn) Risken är ju såklart att du ger bort ett gratiskort om fi oxå checkar...

 

Tycker det dock borde funka med ditt spel oxå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checka bara om du tror att han har damp och pushar färgdrag.

Men då måste han nog ha damp också för om han funderar lite kommer han antagligen förstå att du är stark och nästan aldrig slänger, så krävs antagligen att han inte kan läsa händer alls alternativt att han tror att du kan slänga KK/AA och sånt. Allmänt är checksyn rätt jävla objektivt fel om vi utgår ifrån att han är okey och sätter övriga reads till noll. Du ser ju inte en milimeter svagare ut om du checkar. Sen vetefan om kanske folk är mer benägna att pusha QQ/KK än att syna men känns marginelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...