Gå till innehåll

I hate poker....stars


Yellowace

Recommended Posts

Nja, det är ju inte säkert att de vill ha en massa arga mail från folk som missclickat sig till en deal.

 

Jo för det skulle säkert hända titt som tätt eller? Lika ofta som "chop it" knappen på finalbord i mtt o sng används oavsiktligt? Du vet att både FT och Party redan har en sån knapp va?

 

Du måste vara riktigt dum, såklart ska man först trycka knappen, sen kommer förklaring, sen kommer bekräftelse på splitt och sen ok:ar man. Tror man får sakna en kromosom för att göra fel i ett sånt läge och sen kunna med o klaga på stars.

 

Nu säger jag inte att det ska finnas en sån knapp i HU, anser att det är oetiskt och definitivt inte ger ett spel på lika villkor. De fördelar man har genom tableselection och databaser borde väl räcka mot fisken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 67
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej,

 

Med tanke på att vi inte har all nödvändig information för att kunna uttala oss om detta enstaka fall, och för att vi inte får ge ut konto-specifik information, så är det svårt att ge ett konkret svar till just detta fall utan att missleda någon.

 

Därför ber jag dig (Yellowace) att maila oss på support@pokerstars.com så att vi kan undersöka exakt vad som sagts.

 

Generellt sett så vill jag dock meddela att uppgörelser, eller så kallade 'chops', inte är tillåtna i 1-bords 'Heads-Up'-turneringar. I dessa står det tydligt i turneringslobbyn:

 

'Deal making is not permitted in this tournament'

 

Jag vill även påminna er om att vi på support alltid är redo att stå till tjänst när det gäller 'chops' om ni skickar ett mail till oss med följande information i rubriken:

 

"URGENT", till exempel:

 

URGENT - Tournament Chop - T#80151932

 

Sådana email flaggas i vårt system och vi ser till att hjälpa er så snart som möjligt.

 

För mer information om våra turneringsregler så kan ni besöka:

 

http://www.pokerstars.se/poker/tournaments/rules/

 

Vi ser fram emot att undersöka ditt fall så att du kan få en förklaring, men vänligen förstå att vi uppmanar spelare att aldrig gå med på 'chops' som inte har utförts av oss.

 

Tack för visat samarbete!

 

Med vänliga hälsningar,

 

Vanja T

PokerStars Support

 

 

Cliffnotes:

Chops är ej tillåtna.

Maila oss så fixar vi chops snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oavsett så finns regeln där nu iaf.

Ja, för min del får du gärna skita i den.

Är du beredd att ta risken att pokerstars låster ditt konto och konfiskerar dina pengar, så gärna för mig:-D

 

Jag menade supporten kan skita i o hjälpa, men dom inte borde göra det. Jag personligen hade aldrig skickat deg till nån före en chop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Med tanke på att vi inte har all nödvändig information för att kunna uttala oss om detta enstaka fall, och för att vi inte får ge ut konto-specifik information, så är det svårt att ge ett konkret svar till just detta fall utan att missleda någon.

 

Därför ber jag dig (Yellowace) att maila oss på support@pokerstars.com så att vi kan undersöka exakt vad som sagts.

 

Vilket jävla hån, självklart har jag redan mailat support. Något du givetviss är väl medveten om då jag skrev det svart på vit och det är omöjligt att missa. Det är samma support som valt att inte göra ett jävla något, inte ens skicka tillbacks pengarna jag överförde till spelaren. Men det här skiter ju du fullständigt i ,ditt ända mål här är att PR boosta pokerstars, gör det då men dra inte mig i det i ett falsk sken att försöka hjälpa en. Jag skulle be dig fara åt helvete men det meningslöst för du har ingen själ. Du är äcklar mig.

 

 

Varning utdelad för personangrepp // Crappy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad det gäller reglen att det är förjudet att choppa på HU bord kan jag med handen på hjärtat säga att jag inte visste om det. Jag vet inte när den här reglen kom till men speciellt gammal kan det inte vara. Vilket som är det nåt jag missa och det är mitt eget fel.

 

Men ändå, att erbjuda en deal och sen bryta ( dealmaking allowed or not ) kan ju aldrig vara ok o även om man tycker jag får skylla mig borde jag ändå åtminstående få tillbacks pengarna som jag överförde. Men till och med det nekar mig stars, återigen den ända dom gör är att skydda en fuskare.

 

Sen angående att de skulle vara oetiskt att choppa på HU bord kan jag faktiskt inte förstå. Om spelare vill göra en deal borde rimligtviss vara upp till dom själva och ingen annan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att man finner ingen edge. Och även om man finner någon edge så är den väldigt liten så man hellre spelar mot fiskar.

 

Och ni som inte spelar HU sng och inte har nån aning om hur det går till bör nog inte posta i denna tråd alls. Det är mycket vanligt att regs splittar för att hellre möta fisk än spela mot varandra.

 

Det som är bra när det gäller bumhuntingäckel generellt är att de stannar på nivå 1 med sina fina fiskexplostrategier och tjänar förmodligen en bråkdel av vad de skulle kunna ha tjänat long run om de även stångats mot starka spelare och utvecklats...

 

En liten tröst i allt förakt och hat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad det gäller reglen att det är förjudet att choppa på HU bord kan jag med handen på hjärtat säga att jag inte visste om det. Jag vet inte när den här reglen kom till men speciellt gammal kan det inte vara. Vilket som är det nåt jag missa och det är mitt eget fel.

 

Men ändå, att erbjuda en deal och sen bryta ( dealmaking allowed or not ) kan ju aldrig vara ok o även om man tycker jag får skylla mig borde jag ändå åtminstående få tillbacks pengarna som jag överförde. Men till och med det nekar mig stars, återigen den ända dom gör är att skydda en fuskare.

 

Sen angående att de skulle vara oetiskt att choppa på HU bord kan jag faktiskt inte förstå. Om spelare vill göra en deal borde rimligtviss vara upp till dom själva och ingen annan.

 

Hej Yellowace,

 

Vill du PM:a mig ditt PokerStars-användarnamn så ska jag se vad som har hänt och vad som gäller.

 

Hälsningar,

 

Martin

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som är bra när det gäller bumhuntingäckel generellt är att de stannar på nivå 1 med sina fina fiskexplostrategier och tjänar förmodligen en bråkdel av vad de skulle kunna ha tjänat long run om de även stångats mot starka spelare och utvecklats...

 

En liten tröst i allt förakt och hat.

 

Jag kan bara instämma. När jag läser denna tråd blir jag bara mer övertygad om att aldrig någonsin spela en HU SNG på 'Stars.

 

Game-selection är en skill i sig och inte på något sätt fel. Snarare tvärt om är det en av de färdigheter som ofta behövs för att bli en vinnande spelare.

 

Men att regelmässigt choppa HU SnG framstår för mig mer som collusion än något annat. Fegisar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket jävla hån, självklart har jag redan mailat support. Något du givetviss är väl medveten om då jag skrev det svart på vit och det är omöjligt att missa. Det är samma support som valt att inte göra ett jävla något, inte ens skicka tillbacks pengarna jag överförde till spelaren. Men det här skiter ju du fullständigt i ,ditt ända mål här är att PR boosta pokerstars, gör det då men dra inte mig i det i ett falsk sken att försöka hjälpa en. Jag skulle be dig fara åt helvete men det meningslöst för du har ingen själ. Du är äcklar mig.

 

 

Varning utdelad för personangrepp // Crappy

 

Exakt var är personangreppet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Med tanke på att vi inte har all nödvändig information för att kunna uttala oss om detta enstaka fall, och för att vi inte får ge ut konto-specifik information, så är det svårt att ge ett konkret svar till just detta fall utan att missleda någon.

 

Därför ber jag dig (Yellowace) att maila oss på support@pokerstars.com så att vi kan undersöka exakt vad som sagts.

 

Generellt sett så vill jag dock meddela att uppgörelser, eller så kallade 'chops', inte är tillåtna i 1-bords 'Heads-Up'-turneringar. I dessa står det tydligt i turneringslobbyn:

 

'Deal making is not permitted in this tournament'

 

Jag vill även påminna er om att vi på support alltid är redo att stå till tjänst när det gäller 'chops' om ni skickar ett mail till oss med följande information i rubriken:

 

"URGENT", till exempel:

 

URGENT - Tournament Chop - T#80151932

 

Sådana email flaggas i vårt system och vi ser till att hjälpa er så snart som möjligt.

 

För mer information om våra turneringsregler så kan ni besöka:

 

http://www.pokerstars.se/poker/tournaments/rules/

 

Vi ser fram emot att undersöka ditt fall så att du kan få en förklaring, men vänligen förstå att vi uppmanar spelare att aldrig gå med på 'chops' som inte har utförts av oss.

 

Tack för visat samarbete!

 

Med vänliga hälsningar,

 

Vanja T

PokerStars Support

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad det gäller reglen att det är förjudet att choppa på HU bord kan jag med handen på hjärtat säga att jag inte visste om det. Jag vet inte när den här reglen kom till men speciellt gammal kan det inte vara. Vilket som är det nåt jag missa och det är mitt eget fel.

 

Men ändå, att erbjuda en deal och sen bryta ( dealmaking allowed or not ) kan ju aldrig vara ok o även om man tycker jag får skylla mig borde jag ändå åtminstående få tillbacks pengarna som jag överförde. Men till och med det nekar mig stars, återigen den ända dom gör är att skydda en fuskare.

 

Sen angående att de skulle vara oetiskt att choppa på HU bord kan jag faktiskt inte förstå. Om spelare vill göra en deal borde rimligtviss vara upp till dom själva och ingen annan.

 

Men varför kan du inte posta chatten????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket jävla hån, självklart har jag redan mailat support. Något du givetviss är väl medveten om då jag skrev det svart på vit och det är omöjligt att missa. Det är samma support som valt att inte göra ett jävla något, inte ens skicka tillbacks pengarna jag överförde till spelaren. Men det här skiter ju du fullständigt i ,ditt ända mål här är att PR boosta pokerstars, gör det då men dra inte mig i det i ett falsk sken att försöka hjälpa en. Jag skulle be dig fara åt helvete men det meningslöst för du har ingen själ. Du är äcklar mig.

 

Varning utdelad för personangrepp // Crappy

 

Exakt var är personangreppet?

 

Ja, vad tror du? Att han äcklar sig på PokerStars_Vanja har väl ingenting med diskussionen att göra, det är ett personligt angrepp, personlig åsikt eller ej.

 

Jag missade helt sista 1 1/2 meningarna. Skyller på trötthet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...