Gå till innehåll

Bästa chipssorten?


Myssion

Recommended Posts

Fattar inte varför de godaste sorterna hela tiden ska tas bort ur sortimentet... och varför barbecue (Estrella) inte finns i 300g (iofs bra på ett sätt...).

 

Först var det OLWs pepparchips. Ni vet de lövtunna i den blåa påsen på den gamla goda tiden när de hade den där vargen som logga.

 

Sedan när de väl introducerar en riktig god sort igen, som Creamy Pepper, så tar de bort den igen... istä'llet lägger de till grill & pepper och sourcream och pepper, som båda smakar likadant... vafalls...

 

sedan har OLW tagit bort cream fraiche och lök, och ersatt med sourcream & onion, som inte smakar samma som deras gamla cream fraiche och lök, men inte är lika goda som estrellas sourcream and onion, och förpackat den i en påse som är misstänkt lik estrellas sourcream och onion, så att man tar fel... :evil:

 

sourcream med dill är ju ett totalt meningslöst tillskott. sourcream med bernaise låter dock spännande, men har fått dåliga recensioner av de jag frågat.

 

OLWs dill och gräslök ligger hästlängder efter Estrellas dillchips.

 

estrellas grilltjipps med vitlöksdipp är en riktig goding.

 

vilka är era favoritchips? sort ni saknar? godast tjipps/dippkombo?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 85
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Så enkelt.

 

naturchips_dill_graddfil_large.jpg

 

Påsens innehåll inhaleras på ca en kvart. Skuldkänslorna sitter i en halv dag ungefär.

 

har inte smakat... har smakat flera olika naturchipssorter och bara en var god (kommer inte ihåg vilken, gräddfil o vitlök eller nåt), de andra var lite för... smaklösa liksom. men kanske värt ett försök då. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har faktiskt inte kommit så långt i min chipshistoria. Jag går runt och tycker svenska chips är goda. Det är nog dax att en gång för alla välja var jag står i chipsfrågan och inte bara ta random*påsen på hyllan. Oftast är det grillchips som äts. Vikingchips för dippande. Rörchips är något jag aldrig köper... om jag inte är utomlands. Då vågar jag inte ta påschipsen.

 

*antagligen en väl utarbetade säljapproach, på var och hur påsarna ställs i affären, så jag köper de påsar de vill bli av med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vikingchips för dippande

 

OLWs lättsaltade är faktiskt strået vassare. men något mindre praktiska att dippa förstås.

 

sen heter det ju vickningschips, inte vikingchips ;)

 

Rörchips är något jag aldrig köper... om jag inte är utomlands. Då vågar jag inte ta påschipsen.

 

utsocknes brukar de ha riktigt goda tjipps, typ smoke and bacon, cheese and onion och liknande.

 

vildmark2.jpg

 

ser smarriga ut! aldrig sett. var hittar du dessa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förr om åren var det minst en påse i veckan, nu kanske det blir nån per år bara och då oftast ostbågar. Men som gammalt fan av lantchips som blev jag jävligt sugen på att prova de där vildmarkschipsen, fanns naturligtvis på alla ica i min kommun förutom den som ligger granne med mig såklart så blir inget spontanköp ikväll, får vänta till helgen så återkommer jag med rapport 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förr om åren var det minst en påse i veckan, nu kanske det blir nån per år bara och då oftast ostbågar. Men som gammalt fan av lantchips som blev jag jävligt sugen på att prova de där vildmarkschipsen, fanns naturligtvis på alla ica i min kommun förutom den som ligger granne med mig såklart så blir inget spontanköp ikväll, får vänta till helgen så återkommer jag med rapport 8-)

 

Samma här. Återkommer uppchipsad på mådag för rapport. Måste givetvis även prova palsternacksvarianten bara för att...!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta märken jag testat salt och vinäger ifrån har samtliga varit likvärdiga. Likvärdigt superba vill säga.

 

En lista ser ut ungefär enligt följande:

 

1) Salt och vinäger

 

 

 

 

2) Dill och gräslök

 

3) Dillchips

 

Bland lite nyare smaker så gillar jag både Estrellas och OLWs varianter med sweet chili. Minns också hur jag som purung älskade sourcream & onion, när de började kallas så, men numer har lite svårt att se tjusningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minns också hur jag som purung älskade sourcream & onion, när de började kallas så, men numer har lite svårt att se tjusningen.

 

Ja faktiskt. Något som kan vara riktigt gott dock är att blanda en påse sourcream/onion (estrellas) med en påse jordnötsringar. Har också blandat dem med popcorn en gång men det blev inte lika effektfullt.

 

Men OLWs dill o gräslök ligger nära botten av min lista, det är gott med några styckna men det går inte att äta en hel påse... de smakar så... mörkt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...