Gå till innehåll

Min stora plan efter sommaren, skola eller poker?


liveonpoker

Recommended Posts

  • Svars 206
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag tycker det låter som en jättebra idé! Sluta gymnasiet och börja bonushora! :lol:

 

Allvarligt, det här är väl ett skämt?

 

Jo, det har visat sig att det antagligen var en "forumtomte". Men jag måste säga att det var lyckat, för onekligen har han fått en del reaktioner :-)

 

låta soc betala hyran... fattigaste plugget.... etc.

 

Klart att man får reaktioner när man låtsas vara så otroligt sjuk i huvudet.. :lol: Sånt gillar jag! All heder åt tomten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

 

Jag har nu tittat igenom allas tips och jag förväntade mig folk som skulle hålla med mig istället vill alla att jag ska fortsätta gymnasiet, är det ingen som tycker det är en bra ide att leva på pokern enligt mitt tänkande då jag säger att det är säkra pengar... och ni som tror att jag är ett forumtroll kan dra åt ******* ..jag är fotfarande superseriös till detta så gå hem och lägg er ni som kommer med ert skitsnack.

 

Och ni alla som skriver att jag skulle leva på 300 $ i månaden, det var vad jag gör i ca nu när jag spelar ganska oregelbundet, tror ni verkligen jag skulle leva på 300 $ i månaden när jag börjat bonushora och spela på? Jag har tänkt vinna ca 100 dollar per dag och eftersom det är skattefritt så blir det stora pengar.

 

Några sa också hur kul det skulle vara om jag skulle sitta hemma 8 timmar om dan, jag nämnde innan att jag har en kompis som har pokern som yrke och han erbjöd sig att jag skulle spela hoss honom hela dagarna och då är det extra kul att lira poker.

 

Om jag skulle fortsätta gymnasiet blir jag tvungen att gå om 3 år och jag är OTROLIGT skoltrött av mig, dessutom är det bland dem tråkigaste pluggisarna klasskamrater man kan tänka sig så ni som säger att gymnasietiden är bland det roligaste i ert liv stämmer inte med mig då linjen är tråkig samtdigt som man har som sagt tråkiga klasskamrater.

 

Samtidigt som jag planerar tjänna 100 dollar om dan så får jag också bonus på detta så jag har beräknat en extremt stark ekonomi och appropå socialbidrag, om jag hoppar av gymnasiet och föräldrarna hotar att slänga ut mig, ska jag då leva på gatan istället för att få lägenhet av socialen? Det förtnämnda alternativet är logiskt.

 

som sagt om jag spelar 0,5 / 1 eller 1 / 2 och spelar min säkra taktik så kommer jag att tjänna $$$ .... då jag normalt sätt spelar ca 1 timme per dag är 300 $ om månaden mycket med tanke på mitt låga spel.

 

Nu när ni läser om socialbidrag så kommer ni bara jidra om att jag ska gå gymnasiet men jag är dels den mest skoltrötta personen man kan komma till dessutom är jag inte ambiös nog att gå ut skolan.

 

Hoppas ni förstår att jag har verkligen nivå nog att kunna leva på pokern och skita i gymnasiet men jag funderar ändå fotfarande vilekt val jag ska göra..... Jag får ta och snacka med min yrkesspelande kompis vad han har att säga....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samtidigt som jag planerar tjänna 100 dollar om dan så får jag också bonus på detta så jag har beräknat en extremt stark ekonomi

 

Då ska du alltså hålla en timlön på $12,5 när du spelar lågt FIX limit?! Hmm verkar ganska högt...

 

EDIT: Det kanske är möjligt vad vet jag då jag aldrig spelar FIX limit även om jag tycker alla bara gnäller om att dem blir utdragna på en sån nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samtidigt som jag planerar tjänna 100 dollar om dan så får jag också bonus på detta så jag har beräknat en extremt stark ekonomi

 

Då ska du alltså hålla en timlön på $12,5 när du spelar lågt FIX limit?! Hmm verkar ganska högt...

 

 

ungefär ja, annars ska jag spela 1 / 2 fixed limit och min polare tjännar ca 100 dollar per dag genom detta.... samtidigt som jag kommer att erfara massa bonusar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

 

Jag har nu tittat igenom allas tips och jag förväntade mig folk som skulle hålla med mig... och ni som tror att jag är ett forumtroll kan dra åt ******* ..jag är fotfarande superseriös till detta så gå hem och lägg er ni som kommer med ert skitsnack....

 

Om det nu är så att detta är ett seriöst inlägg så är jag än mer övertygad om att du inte gör rätt om du hoppar av skolan för att spela poker.

 

Visst, känner man att det absolut inte går att plugga så ska man nog funderar på att ta ett sabbatsår. Men jag tror att det är bättre om du då försöker få någon praktikplats som känns okej. Poker kan du spela på din fritid, du hinner ju lätt med en 40 timmars poker på fritiden om du verkligen vill, om du verkligen är motiverad. Då ser du dessutom om du klarar dig på att spela poker.

 

Du låter så otroligt naiv när du säger att du "lätt" ska dra in $100 om dagen. Det fungerar inte så. Visst, du kan säkert hitta någon här på forumet som hävdar att dom gör det, någon kanske till och med gör det på riktigt. Men jag kan lova dig att du inte gör det. (Vilket jag inte heller skulle göra).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

 

Jag har nu tittat igenom allas tips och jag förväntade mig folk som skulle hålla med mig... och ni som tror att jag är ett forumtroll kan dra åt ******* ..jag är fotfarande superseriös till detta så gå hem och lägg er ni som kommer med ert skitsnack....

 

Om det nu är så att detta är ett seriöst inlägg så är jag än mer övertygad om att du inte gör rätt om du hoppar av skolan för att spela poker.

 

Visst, känner man att det absolut inte går att plugga så ska man nog funderar på att ta ett sabbatsår. Men jag tror att det är bättre om du då försöker få någon praktikplats som känns okej. Poker kan du spela på din fritid, du hinner ju lätt med en 40 timmars poker på fritiden om du verkligen vill, om du verkligen är motiverad. Då ser du dessutom om du klarar dig på att spela poker.

 

Du låter så otroligt naiv när du säger att du "lätt" ska dra in $100 om dagen. Det fungerar inte så. Visst, du kan säkert hitta någon här på forumet som hävdar att dom gör det, någon kanske till och med gör det på riktigt. Men jag kan lova dig att du inte gör det. (Vilket jag inte heller skulle göra).

 

 

Om jag tar ett sabbatsår så kommer jag vara 18 när jag börjar gymnasiet och 21 när jag slutar, dåligt enligt mig..... lätt och lätt att dra in 100 dollar om dan är kanske att ta i men jag menar i snitt att dra in ca 100 dollar per dag... till ex ena dagen losar jag 50 för att andra dagen vinna 150 o s v... om jag redan tjänanr ca 300 dollar per månad på att spela en timme per dag tror du inte jag har ''skill'' nog att vinna 100 per dag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

 

Jag har nu tittat igenom allas tips och jag förväntade mig folk som skulle hålla med mig... och ni som tror att jag är ett forumtroll kan dra åt ******* ..jag är fotfarande superseriös till detta så gå hem och lägg er ni som kommer med ert skitsnack....

 

Om det nu är så att detta är ett seriöst inlägg så är jag än mer övertygad om att du inte gör rätt om du hoppar av skolan för att spela poker.

 

Visst, känner man att det absolut inte går att plugga så ska man nog funderar på att ta ett sabbatsår. Men jag tror att det är bättre om du då försöker få någon praktikplats som känns okej. Poker kan du spela på din fritid, du hinner ju lätt med en 40 timmars poker på fritiden om du verkligen vill, om du verkligen är motiverad. Då ser du dessutom om du klarar dig på att spela poker.

 

Du låter så otroligt naiv när du säger att du "lätt" ska dra in $100 om dagen. Det fungerar inte så. Visst, du kan säkert hitta någon här på forumet som hävdar att dom gör det, någon kanske till och med gör det på riktigt. Men jag kan lova dig att du inte gör det. (Vilket jag inte heller skulle göra).

 

 

Om jag tar ett sabbatsår så kommer jag vara 18 när jag börjar gymnasiet och 21 när jag slutar, dåligt enligt mig..... lätt och lätt att dra in 100 dollar om dan är kanske att ta i men jag menar i snitt att dra in ca 100 dollar per dag... till ex ena dagen losar jag 50 för att andra dagen vinna 150 o s v... om jag redan tjänanr ca 300 dollar per månad på att spela en timme per dag tror du inte jag har ''skill'' nog att vinna 100 per dag?

 

Baserat på dina tidigare pokererfarenheter så är väl sannolikheten att du ska dra in 100$ i snitt inte sådär jättestor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Om jag tar ett sabbatsår så kommer jag vara 18 när jag börjar gymnasiet och 21 när jag slutar, dåligt enligt mig..... lätt och lätt att dra in 100 dollar om dan är kanske att ta i men jag menar i snitt att dra in ca 100 dollar per dag... till ex ena dagen losar jag 50 för att andra dagen vinna 150 o s v... om jag redan tjänanr ca 300 dollar per månad på att spela en timme per dag tror du inte jag har ''skill'' nog att vinna 100 per dag?

 

Är det sämre att vara 21 när man går ut skolan än att inte gå ut alls?

 

Givetvis förstår jag att du menar en snittinkomst på $100. Jag förutsatte i alla fall att du gjorde det. Men hur ska du göra då du du hamnar i en svacka, om du förlorar dag efter dag under lång tid? Vad händer om du blir sjuk och inte kan spela under ngn vecka?

 

Gällande dina "skills" att vinna $100 i snitt per dag så är jag mycket tveksam. Tveksam är inte ens rätt ord, jag VET att du inte har det. Detta är inget personligt, jag tror att det är väldigt få personer på detta forum som har det. Men jag kan givetvis ha fel.

 

Några frågor till dig:

 

Kan du väldigt snabbt och lätt räkna ut vad du har för EV i en hand?

Att räkna pottodds som huvudräkning, är det lika lätt som att gå och skita?

Är du grymm på sannolikhetslära?

 

Det fins säkert många som tjänar mycket pengar på poker som inte ens kan läsa, men jag tror att det är bra om man kan grunderna, det är liksom en bra start. Det kanske inte är nödvändigt, men det är absolut inte ivägen.

 

En annan sak att tänka på om man vill leva på poker är den att man ser till att bygga upp en stabil bankrulle medan man har pokern som hobby. För om du inte lyckas med att skaffa dig en bra bankrulle på hobbynivå så kommer du troligen inte att lyckas göra det som proffs heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst: Sluta kalla folk för forumtroll bara för att de är lite smånaiva i sina frågeställningar. Har ni aldrig varit 16 år gamla och trott att världens alla möjligheter och tillgångar ligger serverat framför era fötter? Hand upp den som inte tänkte tanken att bli pokerproffs efter första 1000$-vinsten... :roll:

 

liveonpoker spela som en tok hela sommarlovet så du har råd att köpa en liten bärbar dator och ett 3G-kort. Då kan du sitta längst bak i klassrummet och lira samtidigt som du fixar G i alla ämnen :D glöm inte att stänga av ljudet bara ;)

 

En sak till: Be inte spelberoende pokerforumnördar om råd när det gäller ditt liv och din framtid. Snacka med mamma och pappa. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Om jag tar ett sabbatsår så kommer jag vara 18 när jag börjar gymnasiet och 21 när jag slutar, dåligt enligt mig..... lätt och lätt att dra in 100 dollar om dan är kanske att ta i men jag menar i snitt att dra in ca 100 dollar per dag... till ex ena dagen losar jag 50 för att andra dagen vinna 150 o s v... om jag redan tjänanr ca 300 dollar per månad på att spela en timme per dag tror du inte jag har ''skill'' nog att vinna 100 per dag?

 

Är det sämre att vara 21 när man går ut skolan än att inte gå ut alls?

 

Givetvis förstår jag att du menar en snittinkomst på $100. Jag förutsatte i alla fall att du gjorde det. Men hur ska du göra då du du hamnar i en svacka, om du förlorar dag efter dag under lång tid? Vad händer om du blir sjuk och inte kan spela under ngn vecka?

 

Gällande dina "skills" att vinna $100 i snitt per dag så är jag mycket tveksam. Tveksam är inte ens rätt ord, jag VET att du inte har det. Detta är inget personligt, jag tror att det är väldigt få personer på detta forum som har det. Men jag kan givetvis ha fel.

 

Några frågor till dig:

 

Kan du väldigt snabbt och lätt räkna ut vad du har för EV i en hand?

Att räkna pottodds som huvudräkning, är det lika lätt som att gå och skita?

Är du grymm på sannolikhetslära?

 

Det fins säkert många som tjänar mycket pengar på poker som inte ens kan läsa, men jag tror att det är bra om man kan grunderna, det är liksom en bra start. Det kanske inte är nödvändigt, men det är absolut inte ivägen.

 

En annan sak att tänka på om man vill leva på poker är den att man ser till att bygga upp en stabil bankrulle medan man har pokern som hobby. För om du inte lyckas med att skaffa dig en bra bankrulle på hobbynivå så kommer du troligen inte att lyckas göra det som proffs heller.

 

 

Jag använder mig alltid på hur många outs jag har kvar... och jag har aldrig behövt lära mig om sannolikhetslära och potodds då jag enbart spelar fixed på låg nivå så behöver man inte riktigt veta pot odds då, och jag har inte tänkt övergå till nl förenns jag fått en bra bankrulle...

 

Jag är dessutom supertight.,...foldar hela tiden, kör på bara med bra starthänder och jag är en sån som knappt callar öppenstegdrag, bara om det är billigt, på så sätt har jag vunnit hyffsat mycket.

 

Om det skulle gå dåligt för mig så skulle jag som jag nämnde innan att ha min lägenhet betald av socialen och äta hoss kompis eller hoss föräldrar

 

( båda erbjöd mig detta ifall jag skulle flytta och inte klara maten ekonmiskt )

 

 

 

........................nöjd med mina svar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst: Sluta kalla folk för forumtroll bara för att de är lite smånaiva i sina frågeställningar. Har ni aldrig varit 16 år gamla och trott att världens alla möjligheter och tillgångar ligger serverat framför era fötter? :)

 

:oops: och :lol:

 

Det är nog därför jag blir så förbannad av att läsa vad han skriver, jag känner igen mig och känner mina brustna drömmar.. I mitt fall var det dock inte poker....

 

Men nu sitter jag här med en härlig familj, ett välbetalt arbete och en hobby (poker) som jag tjänar lite extrapengar på.. Inte så dumt alls faktiskt. Det kanske inte var så dumt att jag lyssnade på farsan i alla fall...

 

 

Och det där med att man vill leva på poker och kännt suget efter någon stor vinst... Jodå, det hände så sent som igår faktiskt.. :lol: Men jag drömde även om att bli skådis igår....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder mig alltid på hur många outs jag har kvar... och jag har aldrig behövt lära mig om sannolikhetslära och potodds då jag enbart spelar fixed på låg nivå så behöver man inte riktigt veta pot odds då, och jag har inte tänkt övergå till nl förenns jag fått en bra bankrulle...

 

Jag är dessutom supertight.,...foldar hela tiden, kör på bara med bra starthänder och jag är en sån som knappt callar öppenstegdrag, bara om det är billigt, på så sätt har jag vunnit hyffsat mycket.

 

Om det skulle gå dåligt för mig så skulle jag som jag nämnde innan att ha min lägenhet betald av socialen och äta hoss kompis eller hoss föräldrar

 

( båda erbjöd mig detta ifall jag skulle flytta och inte klara maten ekonmiskt )

 

 

 

........................nöjd med mina svar?

 

lol? jag tycker det låter mer och mer som ett forumtroll som kännner för att spä på tråden med mer huvudbry. Vilket det säkert också leder till, bra jobbat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst: Sluta kalla folk för forumtroll bara för att de är lite smånaiva i sina frågeställningar. Har ni aldrig varit 16 år gamla och trott att världens alla möjligheter och tillgångar ligger serverat framför era fötter? :)

 

:oops: och :lol:

 

Det är nog därför jag blir så förbannad av att läsa vad han skriver, jag känner igen mig och känner mina brustna drömmar.. I mitt fall var det dock inte poker....

 

Men nu sitter jag här med en härlig familj, ett välbetalt arbete och en hobby (poker) som jag tjänar lite extrapengar på.. Inte så dumt alls faktiskt. Det kanske inte var så dumt att jag lyssnade på farsan i alla fall...

 

 

Och det där med att man vill leva på poker och kännt suget efter någon stor vinst... Jodå, det hände så sent som igår faktiskt.. :lol: Men jag drömde även om att bli skådis igår....

 

 

Att leva på poker och enligt göra det enligt mina planer är mer troligt än att satsa på att bli skådespelare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Om det skulle gå dåligt för mig så skulle jag som jag nämnde innan att ha min lägenhet betald av socialen och äta hoss kompis eller hoss föräldrar

 

( båda erbjöd mig detta ifall jag skulle flytta och inte klara maten ekonmiskt )

 

 

 

........................nöjd med mina svar?

 

Absolut! Det låter som du har ett härligt liv framför dig. Låter som något att satsa på. Jag tycker att du ska köra. Du har ju en perfekt lösning ifall det inte skulle funka. Låter hur bra som hellst! Önskar att jag hade det så, då hade jag kunnat lägga ner kneget nu.

 

Faan va skönt, kunna dra hem till polarna och käka lite, kanske tigga lite fickpengar av päronen när du ändå sniker käk av dom. Skönt att soc fixar hyran oxå, dom är bra snälla dom, och så skönt! Slippa tänka på den biten.

 

Du har övertalat mig, du gör rätt! Det är vägen att gå!

 

 

Kan du inte starta en dagbok här så vi kan få följa din framgångssaga? Det skulle vara en skön och nyttig knäpp på näsan för mig att se hur fel jag hade i början av vår konversation. Känner att jag behöver det så att jag blir lite ödmjuk... Dessutom skulle det vara spännande att höra vad polarna har lagat för god mat när du går hem till dom för att få lite mat i magen.

 

Återigen, jag ber om ursäkt för att jag hade fel. Du har faktiskt övertalat mig.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder mig alltid på hur många outs jag har kvar... och jag har aldrig behövt lära mig om sannolikhetslära och potodds då jag enbart spelar fixed på låg nivå så behöver man inte riktigt veta pot odds då, och jag har inte tänkt övergå till nl förenns jag fått en bra bankrulle...

Där misstar du dig, potodds och sannolikhetslära är alltid lika viktigt, hur låg limiten än är, eller om du spelar NL, PL, fixed eller spread. Det skall ALLTID vara grundläggande för hur du spelar och endast i nåt enstaka fall får man frångå det...

Det blir svårt att någonsin gå längre eller öka nivåer om du inte tänker på detta på de lägsta limitarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lätt och lätt att dra in 100 dollar om dan är kanske att ta i men jag menar i snitt att dra in ca 100 dollar per dag... till ex ena dagen losar jag 50 för att andra dagen vinna 150 o s v

 

Förlorar du $50 en dag och vinner $150 nästa så får du ett snitt på $50/dag, sånt får man lära sig på gymnasiet :)

 

/Sinkin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten sak.

 

100$ om dagen i snittvinst är inte mycket pengar! Spelar du en normal arbetsvecka (20 dagar) i månaden så ger det en "lön" på drygt 14.000 kr.

 

Ja, detta efter "skatt" - men de som jobbar ett vanligt jobb betalar exempelvis in till sin pension, det måste du sköta sjölv. Troligtvis har de någon olyckfalls/sjukförsäkring via jobbbet/facket - det får du sköta själv. Knegaren har betald semester - det får du sköta själv. Knegaren kan gå till banken och ta ett lån för att köpa bil eller lägenhet - som socbidragstagare får du fixa det själv, ingen bank kommer att låna ut en krona till dig. Utan jobb så kommer du inte ens att få starta ett mobitelefonabonemang.

 

***

 

Om du inte spelar dina öppna stegdrag i fixed limit så spelar du troligtvis fel - lite beroende på pottoddsen, men efterssom du inte kan räkna ut dom, då du inte har elementär sannolikhetslära klart för dig, så vet vi det inte men vi kan utgå från att du inte spelar optimalt = du kostar dig själv pengar.

 

Se i stället gymnasietiden så här:

Solan suger, men jag skall i alla fall följa några viktiga ämnen, nämligen:

* Engelska, jag behöver kunna det språket för att kunna läsa alla bra pokerböcker som finns.

* Matte - Jag behöver kunna pokermatten.

* Resten kan jag kanske löka mig igenom, men med ovan två ämnen får jag faktiskt mig en bra pokerutbildning om jag lägger manke till.

 

Hur mycket pokerböcker har du förresten läst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lätt och lätt att dra in 100 dollar om dan är kanske att ta i men jag menar i snitt att dra in ca 100 dollar per dag... till ex ena dagen losar jag 50 för att andra dagen vinna 150 o s v

 

Förlorar du $50 en dag och vinner $150 nästa så får du ett snitt på $50/dag, sånt får man lära sig på gymnasiet :)

 

/Sinkin

 

Fan, den missade jag. Bra hittat! :oops::D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läst det mesta i denna tråd och hade länge tänkt hålla mig utanför, men nu går det inte längre.

 

liveonpoker:

Det spelar ingen roll om du är 18 eller 21 eller 30 när du går ut gymnasiet. Utbildning är bra oavsett ålder och gymnasieskolan är en GRUND att stå på genom livet. Läraren i mig tittar snabbt på hur du skriver och ser på diverse stavningsproblem att det inte vore en dum investering att gå klart skolan.

 

Du räknar inte med potodds eller EV utan tittar bara på hur många outs du har. Matematikkunskap är knappast en nackdel i poker och ska du senare stiga upp till NL så är det f-n ett måste.

 

Du nämner hela tiden din kompis och verkar nästan placera honom på en pidestal iklädd en slängkappa som värsta superhjälten. Det må vara din ensak, men betänk att han är äldre och antagligen har mer utbildning att falla tillbaka på när han tröttnar på pokern. Du verkar hänga upp din plan på att du skall sitta hos honom och spela hela tiden. Vad gör du när han flyttar eller skaffar flickvän (läs liv utanför pokern)?

 

Om nu ditt gymnasieprogram är så tråkigt och dina klasskamrater bara pluggar (smart) så byt program då. Gymnasiet är fullt av möjligheter, det gäller bara att prata med någon som kan hjälpa dig. Prata med din studievägledare på skolan och diskutera din plan med honom/henne så får du ett proffs åsikter om vad som gäller när du lämnar skolan.

 

I och med att du är så ung så känns det nästan pinsamt att nämna men jag gör det ändå. Ska du livnära dig på poker resten av livet så kommer du INTE ha någon pension när dina händer är stela av kramp på ålderns höst. Visst, pensionssystemet kanske suger idag, men det är ändå ett litet skyddsnät för våra gamla. Skulle du dessutom bli så pass sjuk att du inte kan spela så kan du ju se dig i himlen efter pengar från försäkringskassan. Den musarm du kommer drabbas av kan du inte få igenom som arbetsskada osv....

 

Detta och mycket av vad andra redan skrivit borde få dig att förstå fakta. Spela poker, men gör det på fritiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten sak.

 

100$ om dagen i snittvinst är inte mycket pengar! Spelar du en normal arbetsvecka (20 dagar) i månaden så ger det en "lön" på drygt 14.000 kr.

 

Ja, detta efter "skatt" - men de som jobbar ett vanligt jobb betalar exempelvis in till sin pension, det måste du sköta sjölv. Troligtvis har de någon olyckfalls/sjukförsäkring via jobbbet/facket - det får du sköta själv. Knegaren har betald semester - det får du sköta själv. Knegaren kan gå till banken och ta ett lån för att köpa bil eller lägenhet - som socbidragstagare får du fixa det själv, ingen bank kommer att låna ut en krona till dig. Utan jobb så kommer du inte ens att få starta ett mobitelefonabonemang.

 

***

 

Om du inte spelar dina öppna stegdrag i fixed limit så spelar du troligtvis fel - lite beroende på pottoddsen, men efterssom du inte kan räkna ut dom, då du inte har elementär sannolikhetslära klart för dig, så vet vi det inte men vi kan utgå från att du inte spelar optimalt = du kostar dig själv pengar.

 

Se i stället gymnasietiden så här:

Solan suger, men jag skall i alla fall följa några viktiga ämnen, nämligen:

* Engelska, jag behöver kunna det språket för att kunna läsa alla bra pokerböcker som finns.

* Matte - Jag behöver kunna pokermatten.

* Resten kan jag kanske löka mig igenom, men med ovan två ämnen får jag faktiskt mig en bra pokerutbildning om jag lägger manke till.

 

Hur mycket pokerböcker har du förresten läst?

 

 

Jag trodde det var skattefritt att spela poker och vinna..... och även om jag skulle spela utanför EU lär inte skattemyndigheterna bry sig om småpengarna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...