Gå till innehåll

Viktminsknings-/tränings-/sexpacksdagboken


Myssion

Recommended Posts

Ok tyckte det var dags för en ny viktminskningsdagbok.

 

Alla får vara med. Skriv er vikt, målvikt, andra mål, hur ni går till väga etc.

 

Under min topp vägde jag 92.8kg. I somras stod vågen på 87.8. Tyckte det var dags att åtgärda. Sökte efter någon motionsform som jag kunde tycka var riktigt skoj, så att det inte blev en kamp mot viljan att träna och hålla sig i form. Hittade något som jag aldrig varit bra på, och aldrig trodde att jag skulle börja med. Men nu är jag fast. Dans!!

 

Dragit ner mycket på mängden mat jag äter. Är inte så bekymrad över fett etc utan försöker tänka helt enkelt på hur mycket energi jag förbrukar vs hur mycket jag får i mig.

 

Vikt idag: 78.4

 

Vet inte riktigt vad min målvikt kan tänkas vara, men i övrigt målet är synliga magrutor, och lite mer väldefinierade bröstmuskler. :)

 

Har denna bild ovanför min dator för att hjälpa till med motivationen:

 

guys-beach-body-six-pack-400a050307.jpg

 

gl alla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 98
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

det är inte en pokerdagbok per se, men dock en dagbok för pokerspelare (det fanns för övrigt en annan viktminskningsdagbok under sommaren/hösten). :)

 

när jag tänker efter så vettefan om jag nödvändigtvis vill väga mindre än jag gör nu. men jag vill ha lite mer muskler och lite mindre fett. blir troligtvis först ner i vikt lite mer innan jag går upp igen.

 

vi kan kalla det ngt annat om ni vill, så att ingen känner sig exluderad. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Vi som inte längre vill vara fetton/muskel-lösa utan ha ett sexpack så vi kan imponera på brudarna" - Dagboken

 

=) Men skämt och sido har du något träningsupplägg? Intressant ämne, tränar själv och försöker kränga mat så jag har något att arbeta med vid träning men vad är fan inte lätt.. Väger 70, 183.. Definition muskler = 0.. Hur slår man om det tro

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är inte en pokerdagbok per se, men dock en dagbok för pokerspelare (det fanns för övrigt en annan viktminskningsdagbok under sommaren/hösten). :)

 

när jag tänker efter så vettefan om jag nödvändigtvis vill väga mindre än jag gör nu. men jag vill ha lite mer muskler och lite mindre fett. blir troligtvis först ner i vikt lite mer innan jag går upp igen.

 

vi kan kalla det ngt annat om ni vill, så att ingen känner sig exluderad. :)

 

Det skulle jag rekommendera ialf, först gå ner några kg sen kör hårt. bara börja med att köra intensiva gympass och lägga in kondition pass direkt efter eller tidigt på morgonen beroende när du har tid, jag skulle dock rekommendera att ta promenader tidigt på morgonen då man blir piggare under dagen och klarar av att köra hårda gym pass.

Sen måste du tänka på att du måste äta rätt mycket om du vill gå ner i vikt. Iaf 5-6 mindre måltider borde hålla igång förbränningen.

 

Men det här kanske du visste redan, asf kommer jag skämmas.:mrgreen:

 

Väger själv 103-105 kg över mina 190 cm men jag dietar hellre precis innan sommaren:) Vinter är ju för att lägga på sig massa sen deffa i mars/april

 

GL anyway

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Vi som inte längre vill vara fetton/muskel-lösa utan ha ett sexpack så vi kan imponera på brudarna" - Dagboken

 

Men jag är ju redan gift. Jag vill bara impa på mig själv. Ser det som en personlig utmaning. :)

 

har du något träningsupplägg?

 

Inte direkt. Jag kör danspass så ofta jag kan (vilket brukar bli 2ggr/v), samt cyklar med 2 barn till/från dagis i en lådcykel (halvtungt att cykla) ett par gånger i veckan. Har begränsat med tid för träning, men hoppas att kunna förändra detta till våren och lägga till typ 2 styrketräningspass i veckan.

 

Har den här:

 

http://www.truthaboutabs.com/

 

Har som sagt inte blivit så mycket styrketräning, men har tagit till mig mycket som står om kost och lagt om till en mer naturlig/ekologisk kost.

 

För din del är det väl bara att äta som fan och sen gymma som fan. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen måste du tänka på att du måste äta rätt mycket om du vill gå ner i vikt. Iaf 5-6 mindre måltider borde hålla igång förbränningen.

 

Äta mycket om man vill gå ner i vikt? Så länge man äter mindre energi än man förbrukar bör det väl funka? Nu äter jag kanske 3-4 ggr/dag, ibland mer men då är det en banan eller liknande och inte riktigt en måltid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äta mycket om man vill gå ner i vikt? Så länge man äter mindre energi än man förbrukar bör det väl funka? Nu äter jag kanske 3-4 ggr/dag, ibland mer men då är det en banan eller liknande och inte riktigt en måltid.

 

 

Det stämmer att det bara gäller att göra av med mer energi än vad du får i dig. Dock så är det så att ifall du ska få i dig tex 1500 kcal under en dag så GÖR du av med mer energi genom att dela upp det på 6 måltider istället för 3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

faaan va nice! Här kommer jag hänga :D

 

Atm 187 cm lång och 104 kg, har lite muskler oh alldeles för mycket mage. Som bäst låg jag på 87-89kg och det var för 3 år sen dags att komma tillbaka. Kommer antaligen posta brags, lite olika pass och allmäna träningsfunderingar :)

 

Kan bli en förre/efter bild om allt blir som det ska:oops:

 

 

Just nu ska träningen läggas upp med 3 gympass och 3 förbränningspass i veckan och sen lite promenader :)

 

 

Första funderingen; Någon som har provat efedrin/stackers extreme 10 eller liknande när de försöker gå ner i vikt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Längd: 176 cm

 

Vikt när jag hade pf-medianålder (25?): 80kg. Mycket muskler. Detta var -99 och jag lade av att styrketräna då.

 

Löparvikt: Några år senare efter mycket löpning.67kg.

 

Slutade löpträna 2003.

2006 blev kosten sämre och jag fick väldigt lite vardagsmotion. Gick upp från 76 till 86.

 

Nådde botten i höst när vågen visade 89kg. Bestämde mig då för att börja träna och äta mindre/bättre.

 

Vikt idag: 86-87kg

Mål: 80kg

 

Det får ta den tid det tar. Inga svältdieter. Nöjd med 2-3hg/vecka.

Börjar med löpträning (läs mest promenader) och drar igång lite styrketräning nästa år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ett litet inlägg om diskussionen om hålla igång förbränningen osv.

Det är gammal myt att kroppen kan gå in i sparläge väldigt snabbt om man inte äter tillräckligt frekvent, däremot finns det många fördelar med dela upp det såsom stabilare blodsocker och att kroppen inte ska börja bränna muskler när man går hungrig för länge.

 

Förövrigt så är kaloritänket bra men inte alltid perfekt då kalorimåttet i någonting är baserat på total förbränning och som individer skiller vi ju oss väääldigt mycket hur bra kroppen tar upp allt så det lär vara bättre att försöka lära känna sin kropp och veta ungefär hur mkt man behöver äta/röra sig för att hålla vikten sen dra av runt 500kcal om dagen så bör man gå ner 0.5kg i veckan utan så mkt muskelförlust =)

 

 

edit:(bakfyllan får vara en ursäkt för eventuella felformuleringar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja det är jag med på. men det är ju att äta "ofta" och inte ***cket", som förslaget var. nåja, Zeb kommer säkert tillbaks och utvecklar. :)

 

Ye am back, ni får ursäkta min svenska boys :) Jag tycker du ska äta ialf 6 gånger om dagen och inte sänka ditt energiintag för mycket, ca 500 kcal som starfitter skrev innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första funderingen; Någon som har provat efedrin/stackers extreme 10 eller liknande när de försöker gå ner i vikt?

funkar väldigt bra men effekten avtar ganska snabbt och du bygger även upp ett beroende som kan ge rätt jobbig avtändning. undvik att kura längre än 3-4v.

 

gl all.

 

edit: körde thermapower btw (google)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ouff, jag har gått upp massor sen senaste viktminskningsdagboken. Det är min egen lathet och godisorgier som tagit över :( Förut (sommras) var jag duktig med powerwalks, gym och spinningpass-besök.

Tidigare i veckan testade jag att simma, det kändes roligt och som att det "tog" bra, så jag ska nog köra det ett tag till..

 

När jag var ung dansade jag streetdance och saknar det som f*n, blev lite sugen på att ta upp det igen när jag läste om dina planer. Men vågar man hoppa på en kurs när man är 27år, snittåldern ligger väl på 16år eller nåt? :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ouff, jag har gått upp massor sen senaste viktminskningsdagboken. Det är min egen lathet och godisorgier som tagit över :( Förut (sommras) var jag duktig med powerwalks, gym och spinningpass-besök.

Tidigare i veckan testade jag att simma, det kändes roligt och som att det "tog" bra, så jag ska nog köra det ett tag till..

 

När jag var ung dansade jag streetdance och saknar det som f*n, blev lite sugen på att ta upp det igen när jag läste om dina planer. Men vågar man hoppa på en kurs när man är 27år, snittåldern ligger väl på 16år eller nåt? :(

 

Det beror nog helt och hållet på var du går. Jag har kikat på flera olika studios och på den jag troligen kommer att gå är det 16+ som är ålderskravet och medelåldern verkar ligga runt 20. Har sett andra där det verkar vara endast fjortisar. Mitt intryck är att ju högre standard det är på studion, desto högre är medelåldern. Sedan hoppar du väl på en fortsättningskurs då om du redan har erfarenhet, och där är nog medelåldern lite högre. Skulle jag gissa iaf. :)

 

Har hittills gått streetdanspass på gymmet och där är medelåldern högre (tror det är 18årsgräns på att bli medlem), flera andra i min ålder (~30, dock har jag nästan alltid varit enda killen), har tillochmed sett en tant som nog var 65+. :)

 

Sen finns det ju pardanskurser där man får gå dit själv (salsa etc är medelåldern högre, mycket blandat folk), eller andra solokurser där medelåldern är högre t.ex. pole dancing, strip aerobics, ladies styling, solo salsa, orientalisk dans etc.

 

Nu låter det som att jag är värsta experten, har inte ens börjat en kurs än på riktig dansstudio, men har gjort mycket research. :)

 

Som jag skrev ovan tycker jag att nyckeln är att hitta något som man tycker är riktigt kul, som man är motiverad att gå till helt utan att se det som att det är "träning" som man "borde"/"måste" hålla igång med för att "hålla sig i form". Där det blir en del av ens livsstil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog precis ett discopass, hade ont i huvudet hela passet men nu är jag svinpigg!!! wiiie

 

Hann bara käka 2 mackor innan som frulle så kan nog bero på det och nu smuttar jag på en whey så jag slipper laga mat dirr :)

 

Discopasset nr 1 ser ut såhär:

 

Lite jogging 5 min(not so disco)

 

3*dips (djupa så axlarna kmr igång)

 

3*8 helt liggande hantelpress

 

3*10 triceps i cable

 

3*8 lutande hantelpress

 

3*10 cabel för bröst

 

3*8 "skallkross"(typ liggande frenchpress)

 

sen ut och gå en runda ikv, gogogogo!:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...