Gå till innehåll

Svenska Spel


Mohican

Recommended Posts

Javisst, tack ni båda för att försöka hjälpa mej.

Jag ringde till det här numret 0770-11 11 11, pratade med någon som hette Mark (han vägrade konsekvent att tala om sitt efternamn). Han sa bland annan babbel han höll på med att det kan vi inte hjälpa dej med. Det är inte vårat problem, det är något fel på din dator. Vem ska jag då ta kontakt med? Försökte jag. "Det vet jag inte, det är inte vårt problem" var det självklara svaret. Hmmmm.

PS. Till dej som frågade: Det var inte så mycket pengar, bara en halv månadslön, men hur mycket är det, inte mycket i mitt fall, men allting är ju relativt, som någon en gång så vackert uttryckte det.

PPS. SvenskaSpelHallelujah!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:( Du blev alltså av med dem? En halv månadslön är väl 20 timmars arbete. Om någon rånade en på det på stan, skulle det bli ett jävla hallå. Går ju knappt att få ut på bankomaten. Ett jävla mottagande du fick från SvS oxå, men det brukar vara så med statsanställda.

 

Använder du datorn nu? Det kan finnas spår från vem som har gjort intrånget, samt så kan tillvägagångsättet vara bra att veta vad man ska tänka på så du inte går på samma nit igen. Värt att lämna in för analys, tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:( En halv månadslön är väl 20 timmars arbete. eQUOTE]

Joe, hade ni inte matte i skolan eller jobbar du bara ett par timmar om dan?

Ja, i mitt fall är det väl 80 timmars knegande. Men skit samma, två minuter efter att jag skrev mitt senaste inläggg....gnägggg....gnääägggggg, så började allting fungera igen.

Mark, Lev en God Dag!

Joeduck o slaskpoker:Tack för hjälpen annars, nu ska jag spela bort en dagslön eller nåt.:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:( Du blev alltså av med dem? En halv månadslön är väl 20 timmars arbete. Om någon rånade en på det på stan, skulle det bli ett jävla hallå. Går ju knappt att få ut på bankomaten. Ett jävla mottagande du fick från SvS oxå, men det brukar vara så med statsanställda.

 

Använder du datorn nu? Det kan finnas spår från vem som har gjort intrånget, samt så kan tillvägagångsättet vara bra att veta vad man ska tänka på så du inte går på samma nit igen. Värt att lämna in för analys, tycker jag.

 

Ahhh pokerspelarens syn på månadslön :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till SvenskaSpel

Ge inte Mark sparken, han gjorde exakt vad som behövdes: Ge fan i Svenska Spel! Spelbolaget som varken har bonusar eller rakeback eller nåt annat what so ever. Andra spelbolag erbjuder dej dittan o dattan, ibland är det löjligt höga bonusar, som du (nästan) aldrig klarar av o inlösa. Men dessa spelbolag är ärligt professionellt ute efter dina PENGAR. SvenskaSpel kör med varianten: var försiktig, spela inte för mycket, sätt dina gränser innan du spelar osv....men ändå HAR INTE SVENSKA SPEL SMÅ SPEL. SVENSKASPEL ÄR BARA UTE EFTER DINA PENGAR. SVENSKA SPEL räknar poker som lotto eller keno, som är fullständig idioti. Deras minsta SnG är t.ex SEK 20 plus att nästan alla spel är "superhyperturbosnabbis". Du ska alltså förlora dina pengar, men du ska vara glad för att ha fått spela en stund. FUKK SVENSKA SPEL

PS: Nu kan det tänkas att jag säger det här för att jag har tiltat eller nåt.

Jag förlorade visserligen hela min rulle, Men det är bara variance.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till SvenskaSpel

Ge inte Mark sparken, han gjorde exakt vad som behövdes: Ge fan i Svenska Spel! Spelbolaget som varken har bonusar eller rakeback eller nåt annat what so ever. Andra spelbolag erbjuder dej dittan o dattan, ibland är det löjligt höga bonusar, som du (nästan) aldrig klarar av o inlösa. Men dessa spelbolag är ärligt professionellt ute efter dina PENGAR. SvenskaSpel kör med varianten: var försiktig, spela inte för mycket, sätt dina gränser innan du spelar osv....men ändå HAR INTE SVENSKA SPEL SMÅ SPEL. SVENSKASPEL ÄR BARA UTE EFTER DINA PENGAR. SVENSKA SPEL räknar poker som lotto eller keno, som är fullständig idioti. Deras minsta SnG är t.ex SEK 20 plus att nästan alla spel är "superhyperturbosnabbis". Du ska alltså förlora dina pengar, men du ska vara glad för att ha fått spela en stund. FUKK SVENSKA SPEL

 

wat?

 

bonus och rakeback tror jag har med lagen att göra. dock så är raken på svs låg.

 

10öre/20öre hittar jag om man registrerat sig inom 90 dar och 25öre/50öre hittar jag annars, inte lågt? samt att i min sng lista får jag upp 5krs sng, också ganska lågt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wat?

 

bonus och rakeback tror jag har med lagen att göra. låg.

 

.

 

Bonus o rakeback ingår i allting som har med inkomster att göra. Sanningen är faktiskt den att varje POTT du vinner ska du betala inkomstskatt för, oavsett hur mycket du har investerat. OCH du får ALDRIG dra av ett öre för det du har betelat. Så är Svenska lagen idag, tyvärr.

PS. Om du spelar på ett spelbolag inom EU (som SvS tex) så är det skattefritt dock

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bonus o rakeback ingår i allting som har med inkomster att göra. Sanningen är faktiskt den att varje POTT du vinner ska du betala inkomstskatt för, oavsett hur mycket du har investerat. OCH du får ALDRIG dra av ett öre för det du har betelat. Så är Svenska lagen idag, tyvärr.

PS. Om du spelar på ett spelbolag inom EU (som SvS tex) så är det skattefritt dock

 

alltså jag kanske var otydlig, men tror att svs enligt lagen inte får erbjuda rakeback/bonus/garanti.

 

sen ser lagen ut så ja men dock appliceras den inte så i verkligheten och det vet du också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till SvenskaSpel

Ge inte Mark sparken

 

Det här är troligen ett av de roligaste inläggen jag läst på länge :-D

 

PS: Nu kan det tänkas att jag säger det här för att jag har tiltat eller nåt. Jag förlorade visserligen hela min rulle, Men det är bara variance.

 

Om du messar mig ditt mobilnummer kan vi prata om gummistövlar en stund? Kram och smek

 

/Mark

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske, kanske inte. Är det någon rolig sifferkombination? 18,666 QUOTE]

 

Nej, ingen sifferkombination, men jag gjorde faktiskt SEK16900 på fyra dagar i Gävle år 1989 efter skatt (haha, det var svart). Idag tjänar jag c:a 14000 i månaden MINUS skatt HAHHAHAAAHA. Så jag gör mer på poker än på mitt "jobb"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är troligen ett av de roligaste inläggen jag läst på länge :-D

 

 

 

kan vi prata om gummistövlar /Mark

 

Heter du också Mark eller är det du som är Mark?

Gummistövlar kan vi alltid prata om, det finns så mycket att säga om dom, tänk att jag hade såna när jag var liten. Då hade man ingen aning om att man i framtiden kunde prata i dom. (NOKIA började med att tillverka gummistövlar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...