Gå till innehåll

Värsta svacken någonsin....


felle89

Recommended Posts

Hallå !

 

Jag undrar om lite tips när man har en ordentlig svacka, hur ni brukar gå tillväga.

 

Jag har haft rejält oflyt i ca 4-5 månader nu...

Vad jag än spelar blir de badbeats hela tiden. Mina mot spelare vinner på runner runner hand efter hand, och ja blir galen snart.. precis som de är riggat för att de ska gå åt h-vete... känns det som..

 

Jag har provat med paus åså men de verkar inte hjälpa...

 

 

Vad har ni för tips åt mig? : )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Händer&händer.. va 50-60 turneringar lika många sng....

Är bara sättet jag blir utragen på.. tex AA vinner ja i snitt 4-5 av 20.. ( all-in pre flopp)...

 

Har ja AK off, så kommer de A89 1 spader, så synar han andra med 2 spader kommer de alltid runner runner nästan, tror nästan ja är synsk ibland....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kolla i inställningarna i din pokerklient efter SWITCH_RIGG_OFF. Brukar hjälpa. Och sluta skriva "ja" när du menar jag. Pokergudarna blir vreda av sånt språkbruk.

 

 

... seriöst så finns det ju inget du som spelare kan göra åt slumpmomentet. Däremot kanske det blir extra viktigt att analysera ditt spel för att se vad av dina förluster som ev. kan bero på misstag från dig själv snarare än otur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gör ju rätt beslut, jag gör bra synar när ja leder med 90% alltid så får de in tex en runner runner stege,färg m.m.

 

Just de som är irriterande att ja gör rätt beslut men har mega otur.

 

Självklart tar ja förluser om ja har AK mot AQ & de kommer en Q, men dessa runner runner i längden är jobbigt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Javisst - 95% av oss tiltar lite mycket som du.

 

Inse dock att 60 turrar och lika många SnG är snudd på ingenting ur varianssynpunkt. Det är förbannat tungt att ha mycket otur under en längre period, men downswings kan hålla i sig bra mycket längre än så. Sen förlorar du säkert inte så stor andel av händerna som du upplever, det gör man nästan aldrig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gör ju rätt beslut, jag gör bra synar när ja leder med 90% alltid så får de in tex en runner runner stege,färg m.m.

 

Just de som är irriterande att ja gör rätt beslut men har mega otur.

 

Självklart tar ja förluser om ja har AK mot AQ & de kommer en Q, men dessa runner runner i längden är jobbigt..

 

om man tror att man gör rätt beslut hela tiden så lever man i förnekelse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gör ju rätt beslut, jag gör bra synar när ja leder med 90% alltid så får de in tex en runner runner stege,färg m.m.

 

Just de som är irriterande att ja gör rätt beslut men har mega otur.

 

Självklart tar ja förluser om ja har AK mot AQ & de kommer en Q, men dessa runner runner i längden är jobbigt..

 

hahaha.

 

räkna om, räkna rätt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du verkar spela få (ett?) bord, kan du skriva upp ALLA dina all-ins och försöka vara ärlig mot dig själv. Drar jag aldrig ut? Är det rimligt att vinna 100% av gångerna när jag är favorit?

 

Vad du beskriver är iofs riktigt jobbig otur, men det är inte helt ovanligt att riktigt bra MTT spelare kan spela över 50 turneringar utan att casha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De som spelar många bord tar sig snabbare ur svackor och blir dessutom lite mer kunniga om hur jävlig variansen är. Tips alltså: spela fler bord!

 

Sedan gäller alltid Stenmarks gamla devis: ju bättre jag blir desto mer tur har jag. Hint: att alltid gå igenom sitt eget spel (som många i tråden påpekat).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De som spelar många bord tar sig snabbare ur svackor och blir dessutom lite mer kunniga om hur jävlig variansen är. Tips alltså: spela fler bord!

 

Kan ju låta som en bra ide, men om han spelar ett bord åt gången nu så ska han alltså

börja spela 7 bord och tro att det blir bättre?

 

Men +1 för träna mer = mer tur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Javisst - 95% av oss tiltar lite mycket som du.

 

Inse dock att 60 turrar och lika många SnG är snudd på ingenting ur varianssynpunkt. Det är förbannat tungt att ha mycket otur under en längre period, men downswings kan hålla i sig bra mycket längre än så. Sen förlorar du säkert inte så stor andel av händerna som du upplever, det gör man nästan aldrig.

 

Jo det gör man... Det enda tipset jag har till trådstartaren är att sluta spela på sajten. Han har ett konto riggat för att förlora så han kan inte plussa där. Otur i utlottningen av kontot men så är det tyvärr. Bara ca 10% av de som ordnar sig ett konto hos sajterna får ett vinnarkonto. Resten fördöms till att ständigt sponsra de andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det gör man... Det enda tipset jag har till trådstartaren är att sluta spela på sajten. Han har ett konto riggat för att förlora så han kan inte plussa där. Otur i utlottningen av kontot men så är det tyvärr. Bara ca 10% av de som ordnar sig ett konto hos sajterna får ett vinnarkonto. Resten fördöms till att ständigt sponsra de andra.

 

Men jag har 4 vinnarkonton och ett förlorarkonto av de fem jag lirat på......om oddsen är 1/10 att få ett så har jag ju haft enorm tur.

 

Har isildur1 ett vinnar- eller förlorarkonto månne??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till trådskaparen.

 

Jobbigt läge. Vet precis hur eländigt det kan känns. Det vet de flesta pokerspelare. Det enda man kan göra är att ta paus, analysera sitt spel, försäkra sig om att man alltid spelar sitt a-game. Till sist har man ridit ut vågen.

 

Själv brukar jag byta sida som jag spelar på och kanske även spelform. Inget av dem har såklart igentligen betydelse men man börjar lite på ny kula och koncentrerar sig lite extra.

 

Som en bonus kan turneringsspelaren fundera på. Om du är all in 3 gånger irad, du har 70-30 läge alla tre gångerna. Hur stor chans är det att du vinner alla tre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...