Gå till innehåll

Hur kunde han veta detta?


fullfocus

Recommended Posts

Jag var inne i ett pokerrum igår som jag "vilat" ifrån i uppemot ett år. Jag hade tidigare framgångar i turneringsspel där med en vinst på 15000 dollar som mest. Vinst pengarna försvann dock då framgångarna uteblev (jag ägnade mig uteslutande åt turn. spel). Jag uppskattar dock att jag är plus minus noll totalt under mina år i pokerrummet.

Igår när jag spelade sitngo så säger en aggressiv chattare vid bordet "nice stats lol" till mig. Jag blir ställd och inser att han sitter med något pokerverktyg. Något senare säger han "minus 3000dollar lol".

Va? tänker jag. Finns inte en chans att jag kan vara 3000 minus i det här pokerrummet. Jag har ju knappt överfört pengar överhuvudtaget från mitt bankkonto. Så jag ignorerar och tänker att han försöker psyka, då jag var ett hot mot honom i sitngo:n.

Kort efter åker jag ut och då säger han "bye, men du gjorde en snygg vinst i det där 50 rebuy-eventet".

Det var i just 50 rebuy eventet jag cashade in de där 15000 dollarna och det var över ett år sedan.

Jag funderar nu hur saker hänger ihop här. Jag fattar inte hur han kan ha en siffra på 3000dollar minus på mig. Jag skaffade själv holdem manager nyligen och jag får ju bara stats på de spelare jag möter. Finns det program där stats hämtas in även om jag inte möter spelare?

Eller har han mött mig när jag var i downswing och bara fått in mina minussiffror? Konstigt då att han kände till min vinst. Fattar inte var han hittade den i så fall.

Hjälp! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ganska vanlig sak dedär att folk kollar upp en på sharkscope, du kan vara minus 3000 enligt dem, på vad du har förlorat sammanlagt. men det kan också betyda att du omsatt 3000 typ, alltså att du vunnit något sedan förlorat något annat. så var det iaf för mig. hade -20k dollar . tror det typ e så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ganska vanlig sak dedär att folk kollar upp en på sharkscope, du kan vara minus 3000 enligt dem, på vad du har förlorat sammanlagt. men det kan också betyda att du omsatt 3000 typ, alltså att du vunnit något sedan förlorat något annat. så var det iaf för mig. hade -20k dollar . tror det typ e så...

Nä... det är nettoresultat som visas där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ganska vanlig sak dedär att folk kollar upp en på sharkscope, du kan vara minus 3000 enligt dem, på vad du har förlorat sammanlagt. men det kan också betyda att du omsatt 3000 typ, alltså att du vunnit något sedan förlorat något annat. så var det iaf för mig. hade -20k dollar . tror det typ e så...

 

Skriv inte en massa felaktig info när du uppenbarligen inte har en aning och bara sitter och gissar på vad du tror.

 

Dom flesta vet hur ss funkar, dock inte alla så villseled inte dom (därmed dig själv)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...