Gå till innehåll

Klubbverksamhet


annther

Recommended Posts

Rent spontant ser jag väl egentligen bara EN funktion för Svepof, när det gäller klubbar.

Fungera som en spindel i nätet. Synka klubbarnas turneringar t.ex.

Låt klubbarnas lir gå via förbundet, så slipper ni annonsera öppet(med allt vad det innebär).

 

Trigga ihop närliggande klubbar och kör större turrar tillsammans. (utan att bräka om det i öppna media)

Låt hela konversationen gå via Svepof, i trådar som inte syns för allmänheten.

 

Som jag ser det, finns det inga problem med att köra turneringar som samlar flera hundra deltagare.

Problemet sitter i att folk inte kan hålla käften.

 

Nu faller ju hela resonemanget på att Svepof fortfarande tror att de ska kunna ändra på lagstiftningen...:cry:

 

Jag tycker personligen att medlemmarna borde kräva av sin styrelse att de skulle åtminstone försöka att förankra sig i verkligheten, istället för att glida runt och leka politiker.

 

Vi pysslar med olagligheter.

Låt oss göra det så dolt som möjligt, tills lagarna ändras.

 

Regel 1, innan man blir styrelsemedlem, borde vara:

"var inte dum i huvet"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På ett annat ställe på Internet finns samma trådstart. Där är diskussionen något längre, bland annat med förslag att Svepof ska arrangera en rankingliga/lagliga av något slag, hjälpa klubbarna arrangera satelliter mm. Svaret från två tidigare styrelsemedlemmar är negativt,

"det är ju olagligt, förbundet borde koncentrera sig på att jobba mot en lagändring istället"
.

 

Jag håller inte alls med om det (jo att det är olagligt håller jag med om, men inte slutsatsen i stort). Jag svarar så här i den tråden:

Jag förstår inte alls varför inte förbundet skulle kunna hjälpa klubbarna att arrangera satelliter (förslagsvis till SM), eller för den del köra en rankingliga av något slag. Klubbarna är redan olagliga, de blir inte mer olagliga av att förbundet hjälper till att binda samman dem.

 

Jag förstår inte heller varför SM inte kan spelas i Sverige, det finns i alla fall ett spelbolag som vill vara arrangör av ett sådant, så förbundet är "fria" från lagens långa arm.

 

Om inte förbundet kan samordna klubbarna så kommer frågan osökt upp varför i hela friden vi ens har ett pokerförbund. Nätspelarna skiter fullständigt i förbundet, det är dags att klubbspelarna gör det också

 

Avfärda inte Lappproffes inlägg bara för "att han är Lapproffe", här har han slagit huvudet på spiken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle jag avfärda LappRoffe för att han är LappRoffe det var nog ett med det knasigaste jag har hört.

 

(Ola det är fult att ha förutfattade meningar om folk det kan få komplikationer utan dess like..)

 

Att vi sysslar med olagligheter är ju lite oklart.Men det måste vara det primära målet för oss i Swepof att lobba för att det ska bli toklagligt med Turneringspoker. Sedan ser jag jättegärna att vi kan bli ett paraply för alla sveriges klubbar på många sätt. Så fortsätt att släppa era tankar här eller i tråden på proshark.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle jag avfärda LappRoffe för att han är LappRoffe det var nog ett med det knasigaste jag har hört.

 

(Ola det är fult att ha förutfattade meningar om folk det kan få komplikationer utan dess like..)

 

Att vi sysslar med olagligheter är ju lite oklart.Men det måste vara det primära målet för oss i Swepof att lobba för att det ska bli toklagligt med Turneringspoker. Sedan ser jag jättegärna att vi kan bli ett paraply för alla sveriges klubbar på många sätt. Så fortsätt att släppa era tankar här eller i tråden på proshark.

 

Vad är det som är oklart med olagligheterna?

Jag ser det som glasklart.

 

Varenda klubb som kör cashgames, serverar alkohol, pysslar med sidebets, säljer förtäring utan att skatta för vinsten etc. etc. är klockrent olaglig.

 

Hur gärna man än vill att det ska vara annorlunda, så ÄR det den verklighet vi befinner oss i nu.

 

Ni gör samma misstag som den förra styrelsen, ifall ert primära mål är att lobba bland politikerna. Har ni frågat medlemmarna om vilka mål VI vill ska prioriteras? Det är VI medlemmar som äger ER. Inte tvärtom...8-)

 

Hur ser er plan för "toklaglighet" ut?

Halkar vi in på samma jidder som tidigare?

Ingen alkohol...oseriösa ska rensas bort...inga cashgames...nya kostymer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lek med tanken Annther...

Säg att vi är ett gäng som ruttnat fullständigt på Svepofs fånerier i de politiska korridorerna. Vårt gäng bildar ett helt nytt förbund.

Svenska Livespelarförbundet.

 

Vårt enda mål är att tillvarata livespelares och pokerklubbars intressen. Inget annat. Vi bygger ett nätverk runt befintliga klubbar, bistår med råd och hjälp vid nyetableringar av klubbar och synkroniserar turneringar runt om i landet.

 

Vi organiserar större turneringar med klubbarnas hjälp och vi moraliserar inte kring befintliga klubbars verksamhet. Varje klubb får sköta sitt.

Behöver man hjälp med säkerhetsfrågor, oavsett det gäller lokaler eller betalningssätt, så finns LivePof där som en resurs.

 

Om en sån här ide' får genomslagskraft bland livespelare och klubbar...

Var har då Svepof sin rekryteringsbas för medlemmar?

 

Så tunn lina balanserar ni på, mina kära styrelse.

Antingen får ni tänka om, när det gäller vad som ska prioriteras, eller så får ni lägga ner hela verksamheten.

 

Att subventionera ett SM kan vilken pappskalle som helst göra. Även jag.

Men att tänka utanför lådan verkar svårare...:-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar dina tankar om vad ett förbund ska göra.

Tycker att du är rätt ute med det,men det måste vara bra mycket bättra att börja i rätt ända av detta och som jag ser det så är det

att vi kan få turneringspoker lagligt.

 

Vilket vi lättast får genom att påverka våra politiker (tyvärr så är allt politik idag och det vet du)

 

När vi har nått det delmålet så kan vi köra på för fullt med att organisera större riks såväl som regionala turneringar vara behjälpliga med nystarter av klubbar mm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det håller jag inte med om. Att övertyga HD bör vara bra mycket enklare än att övertyga politiker.

 

Och även om det skulle vara fel är rätt sätt att övertyga politiker i de fall där lobbyism inte hjälper att först övertyga dem som väljer politikerna.

 

Att gå direkt till politikerna är alltså fel oavsett om man försöker påverka dem eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör så här, annther...

Lägg upp en poll på förbundets hemsida, där enbart registrerade medlemmar får rösta. Pollen ska handla om vad medlemmarna anser vara av högsta prioritet för styrelsens arbete.

 

Styrelsen får inte rösta själva.

 

Då får ni ett kvitto på vad medlemmarna tycker, alltså medlemmarna som ni förväntas jobba för och tillvarata deras intressen.

Ni får dessutom ett kvitto på hur många som egentligen bryr sig och ifall det är lönt att gasa vidare.

 

Medlemmarna får ett kvitto på om styrelsen tycker att det är värt att ödsla tid på en fungerande hemsida, vilket inte har gjorts hittills...

 

Att köra en poll här, i ett komersiellt forum, funkar inte. Dels är nog många förbundsmedlemmar bannade och det minsta man kan kräva av ett förbund är en fungerande hemsida.

 

Fixar ni inte en så enkel grej, så tvivlar jag starkt på att ni lyckas omvända några politiker...8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HALLÅÅÅ!!!

Dog den här tråden med mitt senaste inlägg?

Faan, jag som tyckte att jag hade en kanonide' som kunde hjälpa Svepof i sitt brinnande för pokern.

 

Inget jag gör verkar få någon respons.

Snart är året slut dessutom och mitt medlemsskap i förbundet går mot sitt bittra öde.

Men fan vet(eller Klyka). Jag blir kanske en av de få som degar en hunka till Förbundet. Klart grabbarna ska ha nåt att stoltsera med, när Aaron glider runt i maktens korridorer och inbillar sig att han är viktig för svensk poker...

 

Hå hå ja ja.:roffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HALLÅÅÅ!!!

Dog den här tråden med mitt senaste inlägg?

Faan, jag som tyckte att jag hade en kanonide' som kunde hjälpa Svepof i sitt brinnande för pokern.

 

Inget jag gör verkar få någon respons.

Snart är året slut dessutom och mitt medlemsskap i förbundet går mot sitt bittra öde.

Men fan vet(eller Klyka). Jag blir kanske en av de få som degar en hunka till Förbundet. Klart grabbarna ska ha nåt att stoltsera med, när Aaron glider runt i maktens korridorer och inbillar sig att han är viktig för svensk poker...

 

Hå hå ja ja.:roffe:

 

Allt du har skrivit här är så jävla rätt, lapproffe. Ett seriöst förbund skulle ju inse att för att kunna påverka om att en verksamhet ska vara laglig, bör det ju för faan finnas en verksamhet att kunna visa upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt du har skrivit här är så jävla rätt, lapproffe. Ett seriöst förbund skulle ju inse att för att kunna påverka om att en verksamhet ska vara laglig, bör det ju för faan finnas en verksamhet att kunna visa upp.

 

Faan, jag trodde ALLA hatade mig...:-(

Så var det ju för ett par år sedan. Alltid kul med positiv feedback.:-D

 

Det trista är ju att en sån här poll på Svepofs hemsida skulle gräva en grav för hela förbundet. Inga fler kostymer och inget mer glidande på en räkmacka.

 

Pollen skulle visa hur Pokerförbundet ser ut.

Styrelsen vill naturligtvis inte visa detta. Det skulle bli ganska pinsamma siffror.

Själv ser jag det som ett MÅSTE, för att kunna driva verksamheten öht.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HALLÅÅÅ!!!

Dog den här tråden med mitt senaste inlägg?

Faan, jag som tyckte att jag hade en kanonide' som kunde hjälpa Svepof i sitt brinnande för pokern.

 

Inget jag gör verkar få någon respons.

Snart är året slut dessutom och mitt medlemsskap i förbundet går mot sitt bittra öde.

Men fan vet(eller Klyka). Jag blir kanske en av de få som degar en hunka till Förbundet. Klart grabbarna ska ha nåt att stoltsera med, när Aaron glider runt i maktens korridorer och inbillar sig att han är viktig för svensk poker...

 

Hå hå ja ja.:roffe:

 

Jag tycker faktiskt att du fått ganska bra respons i den här tråden.

 

Någon sån undersökning som du föreslår kommer det inte bli innan årsmötet. Det finns, så vitt jag vet, inte teknik för det i dag på vår hemsida, och det kommer inte finnas möjlighet att fixa en sån sak innan mötet (som kommer ligga i slutet av februari). Fram till dess kommer styrelsens tid läggas på att ta fram förslag till mötet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns, så vitt jag vet, inte teknik för det i dag på vår hemsida, och det kommer inte finnas möjlighet att fixa en sån sak innan mötet (som kommer ligga i slutet av februari).
Jag har vid åtminståne tre tillfällen, varav ett på årsmötet och ett skriftligt här på forumet, gett förslag på hur det skulle kunna gå att göra rent praktiskt.

 

Variant ett kostar noll kronor i teknik (phPBB) och variant två kostar någon tusenlapp (vBulletine), och båda har ungefär en halvdags uppsättningstid. Kan antikrist slänga upp ett forum så kan förbundet också slänga upp ett likadant, kopplat till sin hemsida, men där man inte kan regga personligen utan man blir tilldelat ett inlogg av ansvarig (forumet tjänar alltså samtidigt som medlemsregister). Vbulletine är att föredra om forumet växer sig stort, men med de begränsade medlemmar förbundet har så duger phpBb utmärkt.

 

Kolla ffs hur bridgeförbundet har gjort, jag har länkat tidigare så jag gör det inte igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt årsmötet skulle nästa årsmötet ligga i december, om jag inte missminner mig helt.

 

Nästan. Vi har fått i uppdrag att kalla till årsmöte innan mandatperioden är slut. En sån kommer komma ut snart.

 

Var kan läsa protokollet från senaste årsmötet?

 

Det kan du göra här:

http://pokerforum.nu/forum/svenska-pokerfoerbundet/58387-protokoll-foert-vid-svenska-pokerfoerbundets-arsmoete-2009-a.html#post1360242

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min egen pinsamhets/skäms-mätare slog i botten när jag ställde in den på Svepof. Pilen gick av och försvann någonstans i mätarhuset.:cry:

 

Jag får försöka bygga en ny.

Måste väl ha lite bredare referensobjekt.

Vad sägs om en cocktail av Lennaard-Norinder-Geigert i den absoluta botten?

Det borde även Aaron kunna matcha...8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att fixa en poll på hemsidan kräver ingen befintlig teknik. Det finns enkla moduler som kan läggas in på vilken hemsida som helst, man behöver inte gå Olas visserligen långsiktigt bättre men kortsiktigt krångligare väg via att lägga upp ett forum. Det tar ett par timmar max, för en person som har nära noll koll, att googla fram och installera det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att fixa en poll på hemsidan kräver ingen befintlig teknik. Det finns enkla moduler som kan läggas in på vilken hemsida som helst, man behöver inte gå Olas visserligen långsiktigt bättre men kortsiktigt krångligare väg via att lägga upp ett forum. Det tar ett par timmar max, för en person som har nära noll koll, att googla fram och installera det.

Javisst, men du har problemet att bara låta medlemmar rösta, och inte kleti och pleti. Med din lösning så måste du hantera medlemsuppgifter vid varje poll.

 

Men oavsett vilket, att skylla på teknikproblem, är bara löjligt, om det tar några timmar eller i värsta fall några dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nåja. Nu har jag tänkt efter lite och jag tycker att vi är lite väl hårda mot den nya styrelsen. Jag menar...Den förra styrelsen lyckades ju inte få till en fungerande hemsida på över tre år, så då kan vi ju knappast kräva att den nya ska göra det på ett halvår.

Dessutom har ju den nya styrelsen haft mer kontakt med medlemmarna på ett par veckor, än den gamla hade under flera år.

 

Den nya styrelsen visar ju även sitt "brinnande för pokern" med att inte ha en heltidsarvoderad ordförande t.ex.

 

Eftersom det ovanstående dryper av sarkasmer, som många tyvärr inte förstår, så ställer jag en stillsam fråga:

 

- På vilket sätt anser ni er ha gjort ett bättre jobb, hittills, än de förra styrelsen, Aaron?

 

Jag, som medlem, ser liksom ingen skillnad whatsoever...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...