Gå till innehåll

Tvärstopp, ev Bios som fått ett lösen? Löst!!! Puh!


Crappy

Recommended Posts

Helt enkelt tvärstopp

 

Vid uppstart innan Windows startar, kräver den nya lappen

"Enter password" Vilket dj... password?

Det till Windows funkar inte. Försök att starta i felsäkertläge eller att gå till setuppen ger samma resultat.

Nog det konstigaste jag råkat utför.

Oron börjar sprida sig, är den kapad? Isf ligger jag illa till :-(

 

Fake edit: Nu han jag inte titta på det, innan arbetsdagen startade, men hoppas på tips och råd här, så man kan spara några (många) timmar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är nog bara att ringa supporten eller åka över till butiken och hytta med näven. Tänk på att det alltid är den 20-åriga tjejen i kassans fel, även om hon inte jobbade den dagen du köpte laptopen. Om hon inte verkar förstå vad du säger, prata högre och långsammare. Förstår hon fortfarande inte, skrik.

 

Lycka till!

 

Men seriöst, ring supporten. Är den köpt på netonnet (vilket jag antar) så hittar du tfn-numret till deras datorsupport på hemsidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjo,

 

Man kan normalt återställa bios-lösenord antingen via mjukvara eller hårdvara. Är ju knepigare med hårdvaru-återställning på laptop, så jag rekommenderar mjukvarusättet.

 

Har testat detta program nån gång bara, men då funkade

 

http://www.syschat.com/download120.html

 

När det gäller bios så när det går fel så går det ju fel på riktigt, så kan inte lämna några garantier :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jattelatt att aterstalla bioset manuellt hardvarumassigt imo. Iaf om du har stantionar, barbar brukar dock ocksa vara ganska latt. Lokalisera batteriet pa moderkortet om den ar stantionar ser lite ut som ett klockbatteri fast storre, ta ut det och lat det ligga ca 20 min satt in det igen sa har du aterstallt det hela. Annars barbara ar val lite olika hur de sitter, vet att det till min dell sitter under en lucka dar man satter in extra internminne. Bara att koppla loss det och ocksa det lata ligga i 20 minuter.

 

Edit: Sag det va en barbar nu, iaf leta lite ska inte vara alltfor svart att hitta tror du klarar det galant ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Löst, men jag begriper ingenting.

 

Jag gjorde några uppdateringar häromdagen, inte igår dock.

Gav datorn ett fint namn i nätverket.

Ändrade och ställde in "Winlocker" Försökte förtvivlat ställa in "bio protection" (fingeravtryck) på diverse saiter.

Jag var definitivt inte i bios och kladdade!!

 

Jag tröttnade och testade allt jag kom på.

Lösen var inte detsamma som winlocker, men som användare namnet???

Winlocker har alltså sannolikt skapat ett HD lås?

 

Jahaja, jag som trodde att jag iaf hade basic kunskaper när det gällde data, men icke. Det är detsamma som poker, jag fattar inget!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...