Gå till innehåll

0,25/0,5 - 3bettad med KK


Recommended Posts

Hej,

 

3bettarn är en fisk som redan förlorat över 300 kr på bordet och gått all in med allt från 25s till K6o, däremot har jag sämre koll på spelaren som synar. Jag själv har inte spelat en hand på typ 40 minuter och borde ha en rätt tight image, fast jag egentligen varit kortdöd under denna tid.

 

0.25/0.50 Texas Hold'em (No Limit)

Acke 5 (Vanlig/Cash Game)

Plats 3: fisk (22.77)

Plats 8: hero (155.31)

Plats 2: DESPERADOT (99.79)

Plats 4: yarrib (40.00)

Plats 6: villain (214.48)

Plats 7: Ted74 (15.38)

Plats 9: Bearcloyth (79.77)

Plats 10: mosbrickan (63.32)

Plats 1: paroli (36.96)

Plats 5: Arre 70 (63.00)

DESPERADOT lägg LM 0.25

fisk lägg SM 0.50

** Giv **

fisk [N/A, N/A]

hero [Kk, Ks]

DESPERADOT [N/A, N/A]

yarrib [N/A, N/A]

villain [N/A, N/A]

Ted74 [N/A, N/A]

Bearcloyth [N/A, N/A]

mosbrickan [N/A, N/A]

paroli [N/A, N/A]

Arre 70 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

yarrib Lägg

Arre 70 Lägg

villain Syna 0.50

Ted74 Lägg

hero Höj till 3.00

Bearcloyth Lägg

mosbrickan Syna 3.00

paroli Lägg

DESPERADOT Lägg

fisk Höj till 22.27

villain Syna 22.27

hero ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

all in såklart.

 

Tror att FI oftare INTE sitter med AA än vad han sitter med ett pocket som han vill isolera fisken med.

 

+1

 

Men visst är det ett misstänkt raket-spel. Men räknar vi bort fisken så gäller "folda aldrig KK pre"-regeln och jag ser inte poängen med att bara syna här. Vi kommer ändå att tvingas in med större delen av degen på de flesta brädor efter floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du pokertracker eller HEM? Bra stats på spelaren ger bra indikation på hans range. Är det en 6/5-gubbe (verkar vara överfullt av såna på 0.25/0.5 så kanske du inte får med honom på ett omslag på händer som JJ och AK. Är det däremot nån i kategorin som lirar VPIP mellan 30-40 med ganska låg höjfrekvens (finns också ett hyfsat stort gäng) så kan du nog få syn med både det ena och det andra då många av dem - tycker jag iaf - tenderar att försvara sina investeringar i potten för mycket.

 

Räkna dock med att du kommer att möta AA ganska ofta här oavsett spelare. Men det är som sagt inget att avskräcka dig från att få in så mycket det går pre mot en spelare eller som här mot en + en shortie.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1

 

Men visst är det ett misstänkt raket-spel. Men räknar vi bort fisken så gäller "folda aldrig KK pre"-regeln och jag ser inte poängen med att bara syna här. Vi kommer ändå att tvingas in med större delen av degen på de flesta brädor efter floppen.

 

finns det inget värde i att bara syna och hoppas FI sitter på tex 88-JJ och betar ut något fint på floppen också?. Eller är potten redan så stor så vi bör lägga in en 50höjning? Iofs kanske ganska låg risk att FI betar ut flopp när en annan redan är allin. Vad säger ni, raise till 75ich eller syna för värde?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns det inget värde i att bara syna och hoppas FI sitter på tex 88-JJ och betar ut något fint på floppen också?. Eller är potten redan så stor så vi bör lägga in en 50höjning? Iofs kanske ganska låg risk att FI betar ut flopp när en annan redan är allin. Vad säger ni, raise till 75ich eller syna för värde?

 

 

Kneppigt att höja till 75. Kommer A på mer än var 3e flopp. Hur spelar du med A flopp och nästan halvstack investerad?

 

Tycker vi pusharhär. Synar vi och Fi köper ut, så har vi bara oss själva att skylla för att vi gav han en fri flopp. Tycker nästan 75raisen ser starkare ut än push, så tror inte du får många mer syn bara för att du höjer till 75 istället för att pusha...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt intressant att läsa era kommentarer och tankar, inte bara får jag ett "gör såhär, det är det enda rätta", utan jag tycker att jag förstår varför jag ska göra på just det sättet.

 

Edit: Jag tror inte att någon nämnt stackdjupet, jag är ju upp två inköp, medan han är djupare än mig, men det har ni säkert redan tänkt på.

 

Eftersom det blivit en del svar här tänkte jag att jag kan posta hela handen. Resultatet är egentligen oväsentligt, blev ett leende på läpparna när jag såg händerna, och det känns ännu bättre när det verkar som att jag inte agerat helt fel. (Tyvärr har jag inte HEM eller liknande (fungerar dessa på svs??) och jag vet inget som kan konvertera svs händer):

 

0.25/0.50 Texas Hold'em (No Limit)

Acke 5 (Vanlig/Cash Game)

Plats 3: fisk (22.77)

Plats 8: Hero (155.31)

Plats 2: DESPERADOT (99.79)

Plats 4: yarrib (40.00)

Plats 6: villain (214.48)

Plats 7: Ted74 (15.38)

Plats 9: Bearcloyth (79.77)

Plats 10: mosbrickan (63.32)

Plats 1: paroli (36.96)

Plats 5: Arre 70 (63.00)

DESPERADOT lägg LM 0.25

fisk lägg SM 0.50

** Giv **

fisk [N/A, N/A]

Hero [Kk, Ks]

villain [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

villain Syna 0.50

Hero Höj till 3.00

mosbrickan Syna 3.00

fisk Höj till 22.27

villain Syna 22.27

Hero All-in 155.31

mosbrickan Lägg

fisk All-in 22.77

villain Syna 155.31

*** Flop(Board): *** : [8r, Dr, 6h]

*** Turn(Board): *** : [8r, Dr, 6h, 9k]

*** River(Board): *** : [8r, Dr, 6h, 9k, 5r]

*** Showdown *** : Rake: 8.41 Totalpott: 328.23

fisk [Kns, 10k] Stege med högsta kort dam Vinst: 71.56

Hero [Kk, Ks] Par i kungar Vinst: 0.00

villain [Eh, Er] Par i ess Vinst: 256.67

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fortsätter i samma anda, jag inser att det är ett väldigt litet bet jag får emot mig, men det är samtidigt lite suspekt. Med tanke på preflop action har han väl antagligen bara något ess alternativt pp? Kanske lite litet bet av mig preflop också?

 

0.25/0.50 Texas Hold'em (No Limit)

Acke 6 (Vanlig/Cash Game)

Plats 3: kickala_86 (50.00)

Plats 5: Jaarre (49.50)

Plats 9: Hero (48.25)

Plats 1: barabazz (128.01)

Plats 2: Lars SM (9.50)

Plats 4: smilla50 (7.75)

Plats 6: Lerlord (35.12)

Plats 7: Villain (16.38)

Plats 8: poppout (110.73)

Plats 10: Jai89 (63.08)

Lars SM lägg LM 0.25

kickala_86 lägg SM 0.50

** Giv **

Hero [Kr, Kk]

Villain [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Villain Höj till 2.50

Hero Höj till 6.50

Villain Syna 6.50

*** Flop(Board): *** : [Ek, 7r, 2r]

*** Bet Runda 2 ***

Villain Satsa 4.50

Hero ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fortsätter i samma anda, jag inser att det är ett väldigt litet bet jag får emot mig, men det är samtidigt lite suspekt. Med tanke på preflop action har han väl antagligen bara något ess alternativt pp? Kanske lite litet bet av mig preflop också?

 

0.25/0.50 Texas Hold'em (No Limit)

Acke 6 (Vanlig/Cash Game)

Plats 3: kickala_86 (50.00)

Plats 5: Jaarre (49.50)

Plats 9: Hero (48.25)

Plats 1: barabazz (128.01)

Plats 2: Lars SM (9.50)

Plats 4: smilla50 (7.75)

Plats 6: Lerlord (35.12)

Plats 7: Villain (16.38)

Plats 8: poppout (110.73)

Plats 10: Jai89 (63.08)

Lars SM lägg LM 0.25

kickala_86 lägg SM 0.50

** Giv **

Hero [Kr, Kk]

Villain [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Villain Höj till 2.50

Hero Höj till 6.50

Villain Syna 6.50

*** Flop(Board): *** : [Ek, 7r, 2r]

*** Bet Runda 2 ***

Villain Satsa 4.50

Hero ???

 

ALLMÄNT RESONEMANG:

 

Hur skulle du själv spelat i villains situation kan vara en fråga att ställa? Med KK ur pos och en eller flera synare pre finns ju alltid risken vid check att någon av de andra spelarna försöker reppa ett ess. Det kan vara frestande att donköppna då. Får man syn eller omslag känns det som att man har mer på fötterna för att verkligen sätta fi på ett ess och ev. vika på senare gata. En hel del gånger kommer man dock att upptäcka att fi foldar, han hade uppenbarligen inte ett ess.

 

En viktig lärdom med den här typen av hand/bräda tror jag är att man tenderar att antingen vinna ett mindre belopp med sin KK - eller, om man försöker gå hela vägen, förlora ett större.

 

Nu tycker jag inte att man kan släppa här på flopp, det är för vekt. Jag synar och får sen utvärdera turn. Har han typ TT-QQ så kommer han ofta att checka och då skulle jag nog enligt ovan välja att göra detsamma, åtminstone på turn.

 

Notera att vi - beroende på hur mycket vi är villiga att ta risken - kan få hjälp av brädan också om ett tredje ruter faller och reppa en färg som samtidigt utgör en semibluff. Om vi antar att han sitter med ett ess på hand är ändå chansen 2/3 att det inte är ruteresset och då har han ett svårt val att göra - ja förresten även med ruteresset även om vår linje i hand är mindre sannolik för en träffad färg på turn då.

 

SPECIFIKT FÖR JUST DEN HÄR HANDEN:

 

Med sitt bet commitar fi sig till potten. Visst kan det vara en chansning att du inte heller har ett ess. Men jag skulle nog inte satsa familjejuvlerna på det. Det jag talar om ovan är alltså inte intressant här och vill du spela handen kan du eg. lika gärna skjuta in $10 direkt på floppen och därmed låta honom syna in för de sista $6 i hans stack. En hyggligt bra shortstack förväntar jag mig kanske att spela ung. så här. Men det kan ju vara en dålig spelare också utan medvetande om sådant som hur stackdjup påverkar beslut som försöker mota ut dig med ett lägre par. Tror vi att fi är okej kanske det faktiskt inte är så vekt som det kan verka att lägga kungarna här???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...